Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › opel ascona c 1983 diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 19:22 #17243550
hallo
ik zal me maar even voorstellen
ik ben jacco 18 jaar oud en heb een poosje terug een ascona c gekocht. het is een 2 deurs luxes. tenminste dat staat erop king:
er moet nog wat gelast worden en geplaatwerkt om de wagen weer netjes te krijgen het is een belgische wagen.
het interieur is in zeer nette staat op het deshboard na
het is de bedoeling om de ascona te gaan gebruiken voor af en toe naar school te rijden en om in men vrije tijd me wat beter te kunnen verplaatsen
dat was het wel een beetje :thumbup
heb ik gelijk nog een paar vraagjes
is er nog een beetje aan plaatwerk te komen voor een c ascona 2 deurs
zijn er nog veel van die diesels ??
zijn er dingen bij waar ik effe goed op moet letten of die ik beter gelijk kan vervangen voor ik ermee kan gaan rijden ??
alvast bedankt !!
20 november 2011 om 19:25 #17946249Welkom hier. Ascona C’s zijn over het algemeen niet echt ruim mee vertegenwoordigt op de weg en Diesels werden toen minder verkocht als nu. Ik denk dat je niet raar op moet kijken als ze nog op twee handen te tellen zijn hier in NL.
En owww wij willen :kewlpics zien!!! ;)
20 november 2011 om 19:34 #17946250bedankt voor je snelle reactie
dat zijn er echt weinig !!! klopt het dat een ascona c1 ook al wat zeldzamer is ?? dacht dat ergens gelezen te hebben
foto,s moet ik effe makenheb nog een vraagje als ik hem start slaat die vrijwel meteen aan maar meestal valt die bij de eerste keer weer uit of je moet een beetje gas geven dan blijft die het doen ik dacht zelf mischien dat de gloeibougies aan vervanging toe zijn ?? heeft iemand sugesties waar ik effe naar moet kijken ??
21 november 2011 om 07:22 #17946251als hij wel aanslaat gelijk en weer uitvalt kun je beter naar de verstuivers kijken ipv goeispiralen
weet niet waar je vandana komt ,maar hier op de sloop(gaos flevoland in emmeloord) staan nog een stuk of wat c ascona 2 deurs
21 november 2011 om 12:27 #17946248Je kan aan de uitlaat/rook zien of je gloeipluggen overleden zijn. Dan geeft ie namelijk flinke zwarte roet/rook bij ‘t koudstarten.
Probeer eens een keer of 3 voor te gloeien voordat je start. Koudstarthendel helemaal uitrekken en dan starten maar :) Na de eerste 10meter rijden kan de koudstarthendel alweer erin.
Ik heb ook een 1.6D uit belgië :) Prima auto’s, maar letop de sapjes en d-riem. Olie goed vers houden dan blijft ‘t blokje fris. Het is ook absoluut geen strepentrekker. maar hij kan wel 1:16~18 rijden gemiddeld. :)
Bij de D-riem goed opletten bij ‘t motornummer, zijn twee versies: 146 en 147 tandjes.
21 november 2011 om 13:27 #17946247ik ga het vanmiddag als ik thuis kom gelijk proberen alvast bedankt voor het meedenken
en de D riem staat indd op het proggramma inclusief een grote beurt
22 november 2011 om 17:52 #17946252aapje: heb inderdaad even goed voor gegloeid een keer of 3 en toen staarte hij binnen zeer korte tijd dus dat zal het probleem geweest zijn dan nu zit er ook een lichte accu in ook hoor 44 amp dus dat zal het probleem zijn dan vermoedt ik
ik kom uit de buurt van goes (zeeland) dus niet echt in de buurt helaas
bedankt voor de reacties en het meedenken !!!
22 november 2011 om 23:20 #17946253Gehehe wil wel een keertje komen buurten als ik bij m’n broer in Vlissingen ben :)
Sterkere accu helpt zeker weten, heb zelf ook een 44AH accu erin…. trekt ‘t tot nu toe prima… Maar zit wel te kijken om voor het vriespunt er komt een krachtigere accu erin te plaatsen.
22 november 2011 om 23:41 #17946254Dieseltjes hebben meestal richting de 60 ah erin liggen vanwege het voorgloeien. Zaterdag aan een oude Jetta TD gesleuteld en die had zelfs een 72 ah erin liggen. Wat een bak was dat zeg.
23 november 2011 om 06:41 #17946255ja zag dat een opel ascona 72 amp nodig heeft dan ga ik maar zo,n accu opzoeken
alvast bedankt :angel
23 november 2011 om 11:38 #17946256Ook al zo’n lel van een accu :shock: Maar dan ga je het verschil straks wel merken denk ik, zeker als het straks echt koud word, dan heb je hem nodig hoor. king:
23 november 2011 om 17:18 #17946257Leuk, nog een Ascona C meer op de weg !!
Er zat origineel een 66 Amp batterij in ( in Varta 56618 ).
De 16D is een goede motor, traag maar zeker.
Ze houden het VEEL langer uit dan de latere 17D.23 november 2011 om 19:26 #17946258hallo
hij is nog niet op de weg hoor
ben nu bezig met de volvo 340 van men ouders aan het lassen en daarna gaat de ascona aan de beurt komen wat lassen wat spuitwerk nieuwe bandjes nieuwe accu nieuwe d riem en een grote service beurt
jullie horen ervan als ik zover ben om eraan te beginnen
24 november 2011 om 07:24 #17946259Met oudere diesels is het helemaal niet verkeerd om ff 2 of 3 keer voor te gloeien……
…… :fy1 ….oeps….ik dacht dat ik hier al langer op het forum zat en dat klopt ook wel maar nog nooit een bericht gepost dus ik zal me gelijk even voorstellen in de voorsteltopic.
25 november 2011 om 13:35 #17946260Beste Ascona genoten;)
Heb ook dezelfde ervaring met mijn Ascona diesel ( niet echt een probleem) maar wel eehhhhh…..;)
heb een zwaar accu erin en toch niet helemaal zo als ik het graag wil hebben,
In een keer aanslaan na dat het gloei lampje uit gaat kan je dus vergeten:)
Maar heb wel een workaround gevonden:) en deze wil ik met jullie delen.
Dus niet 2 tot 3 x gloeien ! dan starten ! maar heel simpel.
Normaal gloeien tot het lampje uitgaat en dan rustig tot 15 tellen, dan sleutel verder draaien! motor Slaat in een keer aan;)
( ik denk dat er iets met de gloeitiming is )
Ik hoop dat dit ook voor jullie gaat werken:) ik hoor het wel.
Groetjes Uit t mistige Ritterdam ;)
25 november 2011 om 15:08 #17946261Dat werkte bij die oude mercedes drekbusjes ook altijd jah, wss kwam dat doordat je was gestopt met nagloeien maar dat de warmte die vrijkwam de rest een beetje verwarmde. En knie weg bij de pook :jerry
25 november 2011 om 18:12 #17946262@nriffi wrote:
Beste Ascona genoten;)
Normaal gloeien tot het lampje uitgaat en dan rustig tot 15 tellen, dan sleutel verder draaien! motor Slaat in een keer aan;)
Groetjes Uit t mistige Ritterdam ;)
Zal ´t morgen eens proberen :) Het klopt wel volgens mij, zover ik heb begrepen gloeit hij namelijk nog 8.5 seconden na.
26 november 2011 om 06:55 #17946263Inderdaad: de oude golfjes diesel gloeiden ook nog zo`n 10 seconden na. Doorlaten gloeien heeft inderdaad zin bij deze oude gebakjes…de mijne gloeide hij tot het lampje uit ging en gelijk starten. De motor was koud want ik belde hem uit bed en het had zo`n 4 graden gevroren….dat moet dus wel goed zitten. Ga hem vandaag ophalen en morgenochtend eens kijken hoe hij start…heb er wel alle vertrouwen in, moet ik zeggen.
29 november 2011 om 15:38 #17946264zo de volvo is vandaag goedgekeurd dus die klus is geklaard is het eindelijk zover dat ik aan de ascona kan gaan beginnen
zal binnenkort beginnen met foto,s plaatsen
groeten jacco
4 december 2011 om 17:48 #17946265zit er over te denken mischien de ascona te verkopen wegens aanschaf andere auto
indien interesse kun je mailen naar jaccocmh@zeelandnet.nl
4 december 2011 om 19:14 #17946266http://www.mijnalbum.nl/Album=DXJGNFGQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
bij deze wat foto,s
de rode plekke heeft de vorige eigenaaar mee bezig geweest roest preventie
moet een stukje in de dorpel gelast worden en een stukje in het binnenscherm
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.