Ik heb een opel agila Z1.OXEP. Een jaar geleden zeiden ze bij garage 1 dat ik mijn distributieketting moest vervangen. (Ik kwam bij die garage ivm klaterend geluid) Heb nog wat andere garages laten luisteren en overal werd tegen me gezegd dat ze niks dermate hoorden wat er op wees dat de ketting vervangen moest. De compressie meting was goed. Een jaartje later lekt het bij de krukas keerring en wil ik deze laten vervangen inclusief de distributieketting. Zegt garage 1 dat die er nu niet meer aan beginnen wil omdat in zijn optiek ik nu te lang gereden heb met een ketting waar speling in zat en er volgens zijn ervaring zijn dan de geleidebussen uitgesleten en dat een nieuwe ketting dus binnen no time weer dezelfde klachten zal hebben. Mijn vraag is dat nu zonder meer een feit en moet ik de ketting niet vervangen!? Hij zegt dat de geleidebussen een vast gegoten onderdeel zijn en die niet vervangen kunnen worden!?
Zijn advies motor vervangen maar een tweede hands motor brengt net zoveel onzekerheden met zich mee in mijn optiek.
Wie kan mij hier raad in geven?
Beetje radeloos omdat ik vanwege mijn gezondheid nogal afhankelijk ben van een auto