door redactie Autovisie
Het plan om de Opel Adam onder de merknaam Buick in de Verenigde Staten te leveren krijgt steeds meer gestalte. Buicks Vice President Duncan Aldred ziet een Amerikaanse carrière voor de kleine Opel wel zitten. Het merk kan dan de strijd aangaan met de – eveneens Europes e- Mini hatchback en de Fiat 500.
Aldred geeft aan dat alleen een snelle wissel van het label niet mogelijk is, aangezien de Adam niet voldoet aan de Amerikaanse veiligheids- en homologatie-eisen. Het was namelijk nooit de intentie om de Adam in de Verenigde Staten uit te brengen. Dat plan kwam pas nadat de auto zo goed als productierijp was. Om de Adam nu nog aan te passen voor de Amerikaanse markt, is erg kostbaar, zo laat Aldred aan Automotive News weten. Hij geeft in het vakblad aan dat voor de opvolger van de Adam wel met levering in de States rekening wordt gehouden.
Facelift
De Adam is sinds 2013 op de markt. De opvolger laat nog enkele jaren op zich wachten. Wanneer Opel een groot potentieel in het model voor de Amerikaanse markt ziet, zou het zomaar kunnen dat de Duitse techneuten de Adam wellicht eerder aanpassen en de facelift eerder presenteren dan oorspronkelijk gepland.
Cascada
De Cascada was ook nooit met het oog op de Amerikaanse markt ontwikkeld, maar door de verkoopkansen van de cabriolet met softtop heeft de autobouwer besloten het model voor de Verenigde Staten aan te passen. In 2016 komt de open vierzitter in de Buick-showrooms te staan