Forumindex › Forums › Modellen › Adam › Opel Adam Slam 100 pk – haperende navigatiestem (BringGo)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2013 om 15:01 #17260013
Opel Adam Slam 100 pk gebruikersreview (kilometerstand ongeveer 2000 km)
=== Rijprestaties, wegligging, brandstofverbruik ===
Soepele motor
Prima prestaties
Sportief / hard afgeveerd (sportonderstel Slam uitvoering)
Vindt deze Adam wat vlotter rijden dan Fiat/Lancia Twinair (koppel Opel 130 Nm nochtans vergelijkbaar met Fiat/Lancia 145 Nm)
Brandstofverbruik na ongeveer 2000 km 5,3 liter / 100 km (rustige rijstijl)
Start stop systeem wordt pas actief na inrijperiode ( nog niet actief na 2000 km, start-stop was wel actief op demo – auto met > 6500 km)=== Intellilink – BringGo app ===
IPhone 4 (Model A1332)
iOS 6.1.3 Build 10B329
BringGo Western Europe 1.0.6 (premium versie met verkeersinformatie en kaartupdates: 70 EUR)
Kaart: Navteq2013Q1
Text-To-Speech (TTS) Copyright DIOTEK, SVOX TTS
Aansluiting op Intellilink via USB kabel (Apple) – Bluetooth aansluiting
Gekozen voor IPhone omdat IPhone tijdens het rijden wordt opgeladen via het USB kabeltje, Android toestel dient zonder kabeltje via Bluetooth aangesloten te worden.(1) Navigatiestem haperingen bij complexe instructies (navigatiestem kan wel uit gezet worden) ( negatief )
Na 3 honderd meter sla rechtsaf
Na 1 komma 5 kilometer 1 punt 5 kilometer links aanhouden tot aan E 2 honderd 31wordt
Na 3
meter sla rechtsaf
Na 15 kilometer 1 punt 5 links aanhouden tot aan E 2 31 Woorden in de navigatie instructie vallen weg
(1.1) BringGo : Mijn Route : Simulatiemodus via Iphone ingebouwde luidsprekers of oortje
Vloeiende navigatie instructies, heel af en toe eens een hapering(1.2) BringGo via Intellilink
Ik heb de indruk dat er veel meer haperingen zijn zowel in simulatiemodus als tijdens het rijden(2) Verbinding met Iphone valt helaas af en toe weg tijdens het rijden, de IPhone raakt vergrendeld. ( negatief )
IPhone Instellingen / Algemeen /
Automatisch Slot: Nooit
Codeslot: Uit
Beperkingen: Uit(3) Groot 7 inch display, Intellilink schermhelderheid gekoppeld aan lichtsensor, scherm wordt donkerder bij inrijden tunnel ( positief )
=== Oplossingsrichtingen === Navigatiestemhapering ===
(1) Verschillende Apple USB kabeltjes uitgeprobeerd(2) Alle actieve apps afsluiten
http://handleidingen.vodafone.nl/web/apple-iphone-5/basisfuncties/bediening-van-de-telefoon/actieve-apps-afsluiten/” onclick=”window.open(this.href);return false;(3) Vliegtuigmodus uitgeprobeerd
(4) Alle muziek en videos verwijderd van de IPhone
=== Klantensupport ===
Opel dealer
Fout in BringGo app, Opel geeft enkel het geluid weer van de smartphone.
Opel kan niet alle mogelijke nieuwe smartphones die op de markt komen ondersteunen.
Mogelijk Opel Intellink update via dealer (USB) indien voldoende klanten dit probleem zouden aanmelden bij de dealer.
Zelfde navigatiestem haperingen bij nieuwe showroom auto, dus geen specifieke fout in mijn auto.BringGo
Eind augustus komt een nieuwe BringGo versie beschikbaar.Apple
Herfst 2013 komt iOS 7 beschikbaar.=== Mogelijke verbeteringen === Intellilink – BringGo app ===
(1) Radioaanduiding op Navigatiescherm
In de BringGo navigatieapp zie je niet naar welke radiozender je luistert.(2) Intellilink apps uitbreiding zodat ook andere navigatie apps worden ondersteund
Bijvoorbeeld Navigon app(3) Gemakkelijker schakelen tussen navigatie en radio
Radio naar Navigatie
3 knoppen indrukken
Thuis / Apps / BringGo Western EuropeNavigatie naar Radio
2 knoppen indrukken
Thuis / AudioWas beter geweest indien er aparte drukknoppen waren geweest, via 1 knop van de ene naar de andere functie:
Radio
MP3
Video
Telefoon
Apps
Navigatie
Instellingen(4) Display staat vrij laag in het dashboard, had wat hoger in het dashboard gekund voor betere leesbaarheid.
Groet, Erik
16 augustus 2013 om 15:20 #18167106@adam_100pk wrote:
Opel Adam Slam 100 pk gebruikersreview (kilometerstand ongeveer 2000 km)
Start stop systeem wordt pas actief na inrijperiode ( nog niet actief na 2000 km, start-stop was wel actief op demo – auto met > 6500 km)
[
Heb je de eco stand wel ingeschakeld , bij ons doet de start stop het wel gewoon ;) 1700 op de teller
19 augustus 2013 om 15:48 #18167107Eco-stand staat bij mij ook aan maar wellicht houdt de electronica rekening met de rijstijl tijdens de inrijperiode om het start/stop systeem in te schakelen.
De haperende navigatiestem ook eens uitgelegd in de Apple Store maar daar gaven ze me het advies contact op te nemen met de BringGo – app bouwer of de IPhone 4 helemaal te resetten en opnieuw in te stellen (indien die IPhone reset het probleem zou oplossen meld ik dat nog wel even).
Omruil naar een andere IPhone 4 was niet mogelijk bij de Apple Store. IPhone 4 vindt de GPS satellieten onmiddellijk terwijl een losse Mio S505 navigatie bij opstarten minuten bezig is om de GPS satellieten te vinden.
Nu zijn er wel andere losse navigatietoestellen op de markt als alternatief voor de BringGo app.
Garmin Nuvi 2797 LMT (7 inch scherm)
TomTom Go 6000 (6 inch scherm)13 september 2013 om 07:49 #18167108Start/Stop-systeem is afhankelijk van de airco (heating/ventilation and air-conditiong: HVAC) – instellingen.
Ventilatiestand naar de voorruit
Ventilatiestand 1 of 2
Temperatuur 20 graden
Airco uit
—> Start/Stop inactiefVentilatiestand naar de dashboard ventilatieroosters
Ventilatiestand 1 of 2
Temperatuur 20 graden
Airco uit
—> Start/Stop actiefGroet, Erik
Uitgebreide uitleg hieronder:
Het Stop/Startsysteem wordt gebruikt om het brandstofverbruik bij stop/start rijden te verbeteren. De auto legt de motor automatisch stil in bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld aan een verkeerslicht, en levert zero uitlaatgasemissies en bespaart brandstof die anders wordt gebruikt voor het stationair draaien van de motor bij stilstand. De motor herstart onmiddellijk wanneer de bestuurder klaar is om weg te rijden.
Van zodra de bestuurder zich voorbereid om weg te rijden (het gaspedaal indrukt), start de motor rustig en bijna onmiddellijk; het duur slechts ongeveer 0,3 s voordat het systeem de motor start. Het proces is nagenoeg onmerkbaar en gebeurt voordat een versnelling wordt gekozen.Om het verhoogde aantal starten van de motor te ondersteunen, is de startmotor uitgerust met een hoog-presterende elektrische motor en een sterker pignon aangrijpmechanisme met gereduceerde geluidsniveaus.
Naast de verbeterde startmotor is een geavanceerde accutechnologie nodig die ervoor zorgt dat de accu van de auto de frequente laad- en ontlaadcycli aankan die met stoppen/starten gepaard gaan. Er is een intelligente accusensor aangesloten op de accu die het opladen en de goede staat van de accu constant bewaakt. De motorregelmodule (ECM) gebruikt deze informatie van de intelligente accusensor om te bepalen of het opladen en de goede staat van de accu voldoende is voor een Sopt/Starttoestand.
Het Stop/Startsysteem kan het brandstofverbruik en koolstofemissies (CO2) tot 5% verminderen in gemengde rijomstandigheden. In de stad en in zwaar verkeer met frequente stops, kan de besparing oplopen tot 10%.
Er zijn ook gesoftisticeerde bedieningselementen die er mee voor zorgen dat het Stop/Startsysteem de behoeften van de bestuurder of de auto niet in het gedrang brengen. De motor kan alleen afslaan wanneer de auto langzamer dan 3 km/u (5 mph) rijdt, de schakeltransmissie in neutrale stand staat en het koppelingspedaal volledig is losgelaten. Om te herstarten, drukt de bestuurder gewoon het koppelingspedaal in en de verbeterde startmotor start de motor en is klaar voor het moment waarop de eerste versnelling wordt gekozen. Wanneer de motor door het Start/Stopsysteem werd stilgelegd, stopt de naald van de toerenteller op het Autostopindicatiesymbool (500 omw/m-punt) waardoor wordt aangegeven dat de motor door het Stop/startsysteem werd stilgelegd.
Om ervoor te zorgen dat de behoeften van de bestuurder of de auto niet in het gedrang komen, wordt de motor niet stilgelegd in de volgende omstandigheden:
• de correlatie van de omgevings- en koelvloeistoftemperatuur stemt niet overeen met gespecificeerde waarden.
• de omgevingstemperatuur is lager dan -10°C (14°F)
• de accutemperatuur is lager dan 0°C (32°F) of hoger dan 55°C (131°F)
• de veiligheidsgordel van de bestuurder is niet vastgemaakt en het bestuurdersportier is niet volledig gesloten
• het koppelings- of gaspedaal is ingetrapt
• de vraag van het HVAC-systeem is hoog
• HVAC-ontvriezen is geselecteerd
• de accu is niet volledig opgeladenOp dezelfde manier zal de motor automatisch herstarten als:
• het bestuurdersportier geopend wordt en de veiligheidsgordel van de bestuurder losgemaakt wordt
• de motorkap geopend wordt
• de accu is niet volledig opgeladen
• de vraag van de HVAC toeneemt
• de voertuigsnelheid toeneemt
• het vacuüm van de rembekrachtiger is afgenomen
• de motorkoelvloeistoftemperatuur hoger is dan 125°C (257°F)
• de besparingsmodus door de bestuurder werd UIT gezet
• de tijd van de Autostop met 5 overschreden isWanneer het Stop/Startsysteem de motor heeft stilgelegd en de omgevingstemperatuur onder 15°C (59°F) is, activeert de ECM het hulprelais van Stop/start dat de elektrische koelvloeistofpompmotor regelt om de motorkoelvloeistof continu door de motor te doen circuleren wanneer de motor uit staat. Dit zorgt ervoor dat de temperatuur van de motor en het interieur behouden blijft wanneer de motor uitstaat. Wanneer het Stop/Startsysteem de motor heeft herstart, zet de ECM de elektrische koelvloeistofpompmotor uit waardoor de koelvloeistofpomp van de motor de koelvloeistof kan doen circuleren. Het Stop/Startsysteem wordt automatisch geactiveerd telkens wanneer de contactschakelaar wordt aangezet, hoewel er op het instrumentenpaneel een ECO-schakelaar zit om het systeem uit te schakelen, als de bestuurder dit wenst.
Criteria voor Autostop
De ECM stuurt een Autostopstatusbericht naar de carrosserieregelmodule (BCM) en legt de motor stil wanneer aan alle volgende criteria is voldaan. De BCM verstuurt het Autostopstatusbericht naar het combi-instrument waarop de Autostopindicatie in de toerenteller display verschijnt.
• Besparingsmodus staat AAN
• De voertuigsnelheid was tijdens de rijcyclus hoger dan 3 km/h (2 MPH)
• De correlatie tussen omgevings- en motorkoelvloeistoftemperatuur voldoen aan bepaalde waarden.
• De status van de motorkapschakelaar is gesloten
• De status van het bestuurdersportier is gesloten
• De status van de veiligheidsgordel van de bestuurder is vastgegespt
• Het vacuüm van de rembekrachtiger is groter dan 45 kPa (7 PSI)
• De koppelingsschakelaar is volledig losgelaten
• De schakelaar van de neutrale schakelstand geeft neutraal aan
• De snelheid van de auto is lager dan 5 km/h (3 MPH)
• Het motortoerental ligt onder 1 500 omw/m
• De motorkoelvloeistoftemperatuur is lager dan 120°C (248°F)
• Er is geen aircocompressorverzoek van HVAC (airco- of ontvriesmodi)
• Accuspanning boven 12 V.
• De oplaadstatus van de accu is hoger dan 75% (verandert met de staat waarin de accu zich bevindt)13 september 2013 om 08:02 #18167109Wellicht wordt die navigatiestem nog opgelost met een update?
Zou wel prettig zijn voor je, er zijn weinig dingen vervelender dan een irritant geluidje in je auto, laat staan als dat geluid je moet vertellen waar je heen moet.30 september 2013 om 14:41 #18167110Zelfde problemen met het BringGo navigatiesysteem,gegeven route instructies worden soms te laat gegeven ben het punt dan al gepasseerd.
Volgens de dealer komt er pas in december een update!
Adam Slam 100pk/iPhone 4s IOS 7.0.2
Gr. Herm@n14 oktober 2013 om 17:41 #18167111Problemen BringGo inmiddels opgelost na nieuwe installatie op iPhone,werkt nu zoals het hoort.
8 november 2013 om 19:13 #18167112Je hebt dus de app opnieuw geinstalleerd en toen was het probleem opgelost? Of was het een combinatie van iOS 7 en opnieuw installeren?
8 november 2013 om 20:29 #18167113Hallo,
Inderdaad had de startversie €0,89 geheel verwijdert opnieuw geïnstalleerd en oeps werkte toen wel goed.
Inmiddels de premium versie aangeschaft €69 werkt nog perfect,3D functie ook zeer goed. :thumbup
Gr. Herman9 november 2013 om 10:17 #18167114Is belachelijke radio, daar moet standaard navigatie inzitten.
De radio is onoverzichtelijk, en kan niet met de videoformaten overweg die vermeld staan in de handleiding van de radio.
Ik heb de 3 dagen testrit gehad, en me rot geërgerd aan de radio
9 november 2013 om 10:58 #18167115Hallo,ten eerste het is geen radio maar een multimedia systeem.
Een navigatie is vele malen duurder.
Vind het een perfect systeem,op de nav problemen na maar die zijn opgelost.12 november 2013 om 11:14 #18167116ag joh, wat kost het nog om in een nieuwe auto een degelijk navigatiesysteem te zetten…
geen radio, maar multimedia entertainment car theater systeem….., jezus, is gewoon een radio.
multimediasysteem, dat is je pc thuis.
de radio in de adam is verreweg van een multimediasysteem, is zeer beperkt, en kan de video en audio formaten niet allemaal afspelen, zelfs al staat het vermeld in de handleiding
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.