Opeens extreem verbruik astra K 1.0 turbo

Forumindex Forums Modellen Astra Opeens extreem verbruik astra K 1.0 turbo

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Yvana Hollie
    Deelnemer

Hoi,

Mijn opel astra uit 2016 verbruikt ineens extreem veel. Lang stuk van 350 km retour kostte me eerst een halve tank. De laatste keer kostte het drie kwart tank. Heb misschien uiteindelijk max. 400 km gereden met een hele tank. Gisteren een stuk van 30 km gereden; 1 heel streepje weg. Stilstaand een verbruik van 10 liter per uur?! Ze kunnen niet echt wat vinden bij de garage, hebben de software van de motor geupdate maar ik heb niet het idee dat het geholpen heeft. Ik heb de auto pas sinds april..

Iemand dit ook gehad? Of weet wat het kan zijn?

Groetjes Yvana

Haasje17
      Moderator

Geen rem die blijft hangen. (Wordt een van de wielen extreem warm).
        Slappere banden dan voorheen, of winterbanden?

Daarnaast als het koud is zal die ook zeker wat meer gaan verbruiken.

Yvana Hollie
        Deelnemer

Nee geen rare dingen verder, banden zijn hetzelfde. Het verbruik is echt extreem. Maar 400 km met een tank, wat normaal ongeveer 700 km is, kan niet aan de kou liggen. Het lijkt ook steeds erger te worden; die 400 km haal ik met deze tank al niet..

En bij normaal optrekken stond er net 38l/100km bij het verbruik.. :-(

Nick-GSI
          Deelnemer

Hoe kouder het is des te meer brandstof gaat hij inspuiten, dus in de winter verbruikt hij altijd meer dan de zomer

Yvana Hollie
            Deelnemer

Oke dus in de winter kun je nog maar 350/400 km rijden met een tank ipv 700. Ik vraag het wel ergens anders :negative:

opel-mark
              Deelnemer

in de winter verbruik je iets meer omdat het langer duurt voordat je motor op temperatuur is, maar dat mag zeker niet zoveel uitmaken.

Naast wat hier al gezegd is van een rem die mogelijk blijft hangen :

de 1.0T is een driecilinder en hoort dus erg zuinig te zijn, er zal dus ergens wat brandstof verloren worden, dus is het goed kijken of er niet ergens een leiding lek is, een klein scheurtje is al genoeg, of dat er niet ergens een injector defect is die brandstof ergens anders heen spuit.

Liger
                Deelnemer

Misschien de Lambda sonde. Als die verkeerde waardes leest kan de auto zichzelf rijker afstellen, lees meer brandstof inspuiten.

AstraTh
                  Deelnemer

nou die dame is snel op der blote teentjes getrapt hahaha

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.