opcom vs tech2

Forumindex Forums Overige Op-Com opcom vs tech2

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259093
    bouke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2013

      Heej beste mensen,

      Ik ben sinds vorige week zaterdag 2e eigenaar van een zeer knappe zafira a met slechts 130000 km en alle beurtjes gehad.
      Nu ben ik wel nieuwsgierig welke odb tool ik moet aanschaffen, opcom of tech 2
      Wat zijn de verschillen en voor welke odb tool moet ik uiteindelijk kiezen?

      Ik heb gehoord/gelezen dat de tech2 beter is, aan de andere kant schijnt opcom weer beter te zijn.
      Ik heb voorlopig nog geen speciale ideeen , behalve dat ik wil kijken voor de comfortsluiting van de ramen bij safelock/deadlock.

      #18158132
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Tech2 = van Opel zelf, kost een vermogen.
        Opcom = van een bedrijf dat diagnose apparatuur maakt en kost de helft ongeveer wat opel ervoor vraagt (iets van 350 euro).
        En dan heb je van opcom nog ene Chinese kloon van 30 euro.

        Tech2 is ‘t fijnste imho :)

        #18158133
        bouke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2013

          http://www.obdwholesaler.com/category/20_46/car-diagnostic-tools-opcom-opel-tech2.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Volgens de benaming tech 2 modules.
          Is de software dan zo duur ?

          #18158134
          Heks
            Lid sinds:
            18 June 2012

            http://www.boschdiagnostics.com/TESTEQUIPMENT/DIAGNOSTICS/SCANTOOLS/TECH2/Pages/Tech2.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Dat is hoe een tech2 eruit ziet.

            De keuze is 25 euro betalen voor een op-com china clone of v.a. 350 euro voor een tech2.

            #18158135
            willem.deboer
              Lid sinds:
              2 July 2011

              @Heks wrote:

              http://www.boschdiagnostics.com/TESTEQUIPMENT/DIAGNOSTICS/SCANTOOLS/TECH2/Pages/Tech2.aspx

              Dat is hoe een tech2 eruit ziet.

              De keuze is 25 euro betalen voor een op-com china clone of v.a. 350 euro voor een tech2.

              Werkt de software van http://www.op-com.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false; met zo’n chinese kloon van eBay voor € 30?

              #18158136
              Heks
                Lid sinds:
                18 June 2012

                Nee die software werkt niet als je een china-clone hebt. Ik geloof dat er ondertussen een China-clone 2011 is, met bijpassende software.

                Er zit een cdtje bij (al was die ik had al zo slecht dat hij onleesbaar was geworden).

                #18158137
                willem.deboer
                  Lid sinds:
                  2 July 2011

                  @Heks wrote:

                  Nee die software werkt niet als je een china-clone hebt. Ik geloof dat er ondertussen een China-clone 2011 is, met bijpassende software.

                  Er zit een cdtje bij (al was die ik had al zo slecht dat hij onleesbaar was geworden).

                  OK, en die Chinese software doet ongeveer hetzelfde?

                  #18158138
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    De tech 2 op dit plaatje zijn geen tech2 maar soort van simpele uitleesaparaten.
                    De opcom is veel geavanceerder. Deze zijn verkrijgbaar in chinaclone en MOETEN dan ook met chinaclone sfotware gebruikt worden.
                    Gebruik je ze met de orignele dan gaat het niet werken en kun je je chinaclone opcom weggooien.

                    De chinaclone software kan diezelfde dingen als de echte opcom.

                    #18158139
                    turbo.d
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 June 2013

                      Waar vind ik een china kloon met software voor een goeie prijs :?:
                      Heb al ff gezocht, maar is voor mij heel moeilijk een combinatie met software te vinden die goed is. (lees wel eens wat over een versie met maleware die je auto infecteert)

                      #18158140
                      willem.deboer
                        Lid sinds:
                        2 July 2011

                        @Haasje17 wrote:

                        De tech 2 op dit plaatje zijn geen tech2 maar soort van simpele uitleesaparaten.
                        De opcom is veel geavanceerder. Deze zijn verkrijgbaar in chinaclone en MOETEN dan ook met chinaclone sfotware gebruikt worden.
                        Gebruik je ze met de orignele dan gaat het niet werken en kun je je chinaclone opcom weggooien.

                        De chinaclone software kan diezelfde dingen als de echte opcom.

                        Als ik het allemaal lees zo, kan ik geloof ik maar het beste gewoon deze http://www.q24u.nl/opel-op-com-obd2-scanner-usb-interface/” onclick=”window.open(this.href);return false; bestellen dus.

                        #18158141
                        seth_space
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 August 2013

                          alleen als je opel voor of tot/m 2010 is
                          Voor alle Opel’s vanaf bouwjaar 1990 t/m 2010.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.