Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Opcom versus mijn Omega
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2012 om 18:34 #17248092
Hallo
Ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest daarom stel ik mij maar even opnieuw voor.
Ik ben Hans en woonachtig in Eindhoven en in bezit van een Omega 22i. bj 2002.
Mijn vraag gaat over de Op-com versie 1.39 die niet met de auto wil of kan communiceren.
Ik heb hem al een tijdje in huis en dacht ik ga hem eens proberen , alles correct op mijn laptop geinstalleert (xp) maar zodra ik hem aansluit krijg ik geen verbinding,wel gaan het rode en het gele ledje branden.
Ik probeerde hem op de Vectra van mijn zoon en daar ging het als een tierelier (is wel canbus).
Bij mij krijg ik geen enkele data in de vensters alleen als ik de optie airco inschakel dan leest hij die wel uit.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen???Vr groet Hans
21 mei 2012 om 05:55 #18012459@samson1955 wrote:
Hallo
Ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest daarom stel ik mij maar even opnieuw voor.
Ik ben Hans en woonachtig in Eindhoven en in bezit van een Omega 22i. bj 2002.
Mijn vraag gaat over de Op-com versie 1.39 die niet met de auto wil of kan communiceren.
Ik heb hem al een tijdje in huis en dacht ik ga hem eens proberen , alles correct op mijn laptop geinstalleert (xp) maar zodra ik hem aansluit krijg ik geen verbinding,wel gaan het rode en het gele ledje branden.
Ik probeerde hem op de Vectra van mijn zoon en daar ging het als een tierelier (is wel canbus).
Bij mij krijg ik geen enkele data in de vensters alleen als ik de optie airco inschakel dan leest hij die wel uit.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen???Vr groet Hans
Klik je wel op de goede knop. namelijk de kwp2000 en niet de Can??
Auto op contact?22 mei 2012 om 19:02 #18012460Hallo Arjontje
Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb alles gedaan zoals het zou moeten maar kan geen contact met de computer maken.
Inderdaad is het kwp2000 die ik moet gebruiken en dat heb ik ook gedaan ( natuurlijk ook contact aan).
Ook gaat het rode en het gele lampje op de interface branden dus dat is totdusver allemaal OK.
Ik heb hier thuis ook een universele uitleesapparaat liggen en daar kan ik wel de eventuele storing mee opsporen en wissen,dus is het een raar verhaal.
Mischien dat iemand hier op het forum hetzelde heeft meegemaakt of een idee heeft waar dit aan kan liggen.
Ik hoor het graag :worsVr groet Hans
23 mei 2012 om 08:54 #18012461Heb je al eens een andere usb kabel geprobeerd??
23 mei 2012 om 09:08 #18012462Misschien slechte opcom? Heb ik ook gehad, van iemand van marktplaats gekocht. Nadat ik al 2 nieuwe heb gekregen, toch maar eentje van ebay gekocht. Deze werkte perfect!
Heb je de foutmelding geen contact met ecu of iets dergelijks?
23 mei 2012 om 13:14 #18012463Hi Jack en Sander
Andere USB kabel heb ik niet geprobeerd want het rare is dat hij wel op de Vectra C ( canbus)van mijn zoon werkt.
Ik krijg ook geen foutmelding want hij gaat netjes naar PIN 7 en de rode en de gele ledjes branden dus interface werkt naar behoren dacht ik.
Het rare is dat als ik op de optie airco uitlezen druk dan leest hij die wel.
Dus van de rest zoals motor,radio,e.d. geen informatie in het scherm.
Dus Jack denk ikzelf dat het niet aan de kabel liggen of denk jij daar toch anders over?
PS Sander,deze komt ook van e-bay :thumb maar dat zegt natuurlijk ook niet alles,er zijn er zoveel in omloop en komen toch allemaal uit china ofzo.
Graag tot horensGr Hans
24 mei 2012 om 06:27 #18012464Misschien eens een mailtje sturen naar de verkoper. Kan zijn dat het probleem in de software zit.
24 mei 2012 om 13:22 #18012465Zou ik kunnen doen als ik nog wist van wie ik dit ding ooit gekocht heb,komt wel uit China,maar ga die maar eens zoeken,IS GROOT HOOrrrrrrrr :jerry
Ik heb het ding al zo’n maand of acht in huis dus daar zou ik ook al niet al teveel van moeten verwachten denk ik.
Heb trouwens al verschillende software geprobeerd,maar zéker niet de orginele want die helpt je opcom om zeep.
Ik heb er nu Opcom China-clone 08/2010 opstaan en de versie van de opcom is 1.39.
Het zal toch niet aan mijn ECU liggen? Hij leest namelijk wél mijn airco uit,vreemd of niet??
Misschien toch maar een keer een nieuwe bestellen,baat het niet dan schaad het niet voor die prijs.
Nog suggesties? ik hoor ze graag :thumbGr Hans
24 mei 2012 om 19:08 #18012466@samson1955 wrote:
Zou ik kunnen doen als ik nog wist van wie ik dit ding ooit gekocht heb,komt wel uit China,maar ga die maar eens zoeken,IS GROOT HOOrrrrrrrr :jerry
Ik heb het ding al zo’n maand of acht in huis dus daar zou ik ook al niet al teveel van moeten verwachten denk ik.
Heb trouwens al verschillende software geprobeerd,maar zéker niet de orginele want die helpt je opcom om zeep.
Ik heb er nu Opcom China-clone 08/2010 opstaan en de versie van de opcom is 1.39.
Het zal toch niet aan mijn ECU liggen? Hij leest namelijk wél mijn airco uit,vreemd of niet??
Misschien toch maar een keer een nieuwe bestellen,baat het niet dan schaad het niet voor die prijs.
Nog suggesties? ik hoor ze graag :thumbGr Hans
laat je de opcom zelf het type auto en de motor zoeken.
Ook al eens geprobeert dat hand matig te doen.
Of als je het handmatig doet, nu automatisch te laten zoeken.Dit is net als mijn vorige bericht even hard op denken.
25 mei 2012 om 13:19 #18012467Heb ik allemaal al gedaan,maar mocht ook niet baten,kom er gewoon niet in. :cry
Heb al even op e-bay rondgeneust maar kom alleen nog maar versie 1.44 tegen en dat schijnt niet te werken,waarom weet ik ook niet.
Iemand een idee????Gr Hans
28 mei 2012 om 12:54 #18012468Ga deze week maar eens kijken of het met een andere USBkabel opgelost kan worden,mischien dat het daar aan ligt ( tip van Jack)
gr Hans
30 mei 2012 om 08:41 #18012469Ik heb versie 1.44 en die werkt wel.
Zal eens kijken of ik de link van de verkoper nog in mijn mailbox heb.30 mei 2012 om 11:24 #18012470Zou deze werken op zijn Omega misschien?
http://m.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m563778197-opel-saab-opcom-op-com-obd-kabel-gratis-verzending.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of het linkje werkt, heb m van mn mobiel vandaan.
4 juni 2012 om 07:21 #18012471Heb afgelopen week het nog maar eens geprobeerd met een nieuwe USB kabel maar dat bracht ook geen verbetering.
Daarom maar even op E-Bay rondgespeurd en een andere aangeschaft met versie 1.44.
Moet hem natuurlijk nog binnenkrijgen , maar laat nog weten hoe het met deze afloopt,kan ik die van mij aan mijn zoon geven voor zijn Vectra C (canbus) want daar werkt hij namelijk wel zoals ik al in mijn eeste post heb beschreven.
Kan ik er toch nog iemand blij mee maken :DGr Hans
4 juni 2012 om 10:39 #18012472Dat linkje waar ik naar verwees, heb ik sinds kort mijn opcom vandaan. Werkt uitstekend.
4 juni 2012 om 12:27 #18012473Ik heb naar de link van jou gekeken maar er stond in de advertentie niet bij welke versie het is de 1.39 (die ik nu ook heb) of de 1.44 versie ( de laatste versie).
Ben ook op ebay gaan snuffelen en kwam daar de 1.44 versie tegen voor de prijs van € 27,50 incl. verzendkosten.
Het duurt natuurlijk wel een week ofzo voordat ik hem thuis heb want hij moet uit Engeland komen,maar dat geduld kan ik wel opbrengen.
Nu maar hopen dat deze wél werkt want uiteindelijk zijn het allemaal clonen van de echte opcom die orgineel tussen de 1000,00en de 1500,00 euro kosten wat natuurlijk voor een hobbyist te veel van het goede is.
We zullen het zien,maar toch bedankt voor de link.
Laat nog horen hoe het met deze afloopt.Gr Hans
4 juni 2012 om 12:40 #18012474Versie 1.44 lees ik alleen maar positieve verhalen over. Ik denk dat dat wel goed zit.
Hoe kom ik erachter welke versie ik nu gebruik? Ben nu in de testing-mode zeg maar.
4 juni 2012 om 14:11 #18012475Ok Johan, ik had hem intussen ook terug gevonden omdat OPCOM een eigen forum heeft gekregen(wist ik niet) “opluchting”.
PS Je kunt je versie ook gewoon achterhalen zonder hem aan de auto te hangen.
Gewoon aan de laptop hangen en interfacetest uitvoeren.Gr Hans
4 juni 2012 om 20:11 #18012476Zelfde hier…
Heb ook een kloon, geen probleem op mn Vec’s en Corsa. Geprobeerd op de Omega, ook Y22XE uit 2002, helemaal niets. Setje is dus a ok, want zodra ik em op een andere Opel hang werkt alles :sleeping
Hoop dat 1.44 verandering brengt, want ik heb een aantal storingen hangen :hmmz
Greetz Emiel
5 juni 2012 om 13:15 #18012477Ook al? Blijft toch een raargedoe met dat ding,bij de ene doet ie het wel en bij de ander weer niet.
Jack Omega heeft de 1.44 versie en heeft er geen problemen mee,dus vandaar dat ik er ook maar een gekocht heb in Engeland.
Moet hem denk ik aan het einde van de week thuis krijgen en dan het uur van de waarheid.
Ach,we zien het ,doet ie het niet dan doet ie het niet,het is ook niet zo dat je een kapitaal kwijt bent voor zo’n ding maar het was natuurlijk mooi geweest als ie wel mee wilde werken,want daar schaf je zo’n ding uiteindelijk toch voor aan.
We zien het wel en ik laat zeker nog wat horen.Gr Hans
5 juni 2012 om 16:29 #18012478De bedoeling van een nieuwe(re) versie is niet alleen de komst van nieuwe(re) auto’s maar ook het verwijderen van bugs en fouten.
Dus versie 1.44 zou in theorie moeten werken.
5 juni 2012 om 17:30 #18012479Laten we het hopen Fred, ik zou er in ieder geval content mee zijn :jerry
Ben je er nog achtergekomen welke versie jij hebt?Gr Hans
5 juni 2012 om 18:15 #18012480Ik heb een soort gelijk probleem gehad dat ik bepaalde onderdelen niet kon uitlezen van een auto, een Vectra b.
In de settings van de OpCom kun je de communicatietijd instellen, standaard is dit 2ms geloof ik.Als je deze waarde verhoogt naar 5ms dan communiceert de OpCom wellicht wel, bij mij werkte het in ieder geval daarna wel.
Verschilt een beetje per auto. De een ‘praat’ wat sneller dan de ander en als de auto niet op tijd antwoord, dan krijg je een time out en dus een error.
5 juni 2012 om 18:55 #18012481Is mischien een goeie tip,heb dit nog niet geprobeerd. :thumb
In mijn geval moet ik de KWP-2000 modus gebruiken.
De Interblock timing staat standaard op 120.
De Interbyte timing op 2.
Ik veronderstel dat ik de interbyte timing moet aanpassen naar 5 en de Interblock gewoon op 120 laten staan?
Ik kan het in de loop van de week pas proberen,heb de laptop nu even niet bij de hand en met de PC onder de arm is het zo’n gedoe :jerry ( wordt zo vol in de auto)
Ik ga het zeker proberen en laat nog wat weten.Gr Hans
5 juni 2012 om 19:25 #18012482Zit nu in de auto…geen succes. Reactie tijd doet niets…Same old shhhhh dus… :cry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.