Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Opcom driver
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2014 om 12:04 #17268121
Hoi!
Ik heb vandaag m’n Op-com binnengekregen, maar de cd waar de driver en software opstonden is stuk gegaan :swear .
Kan iemand mij aan een (Nederlandse, maar Engels mag ook), driver helpen voor mn op-com?
Versie 1.45.T is beetje dringend, want morgen is de enige dag dat ik wat tijd heb en dan zou ik er graag mee aan de slag gaan, heb paar dingetjes na te gaan en in te stellen ;).
Alvast hartelijk bedankt!
Grtz,
Chris
17 september 2014 om 12:25 #18253101Zie PM :)
17 september 2014 om 12:59 #18253102Bedankt! Driverprobleem opgelost, interface wordt herkend :D.
Maar nu… als ik de Op-com aansluit in de wagen (met contact op, geen idee of dit wat uitmaakt), dan zegt hij “geen communicatie tussen ECM en interface”.
Wat nu?
17 september 2014 om 13:18 #18253103Je contact staat op positie 2 neem ik aan ?
Je zou eens een andere module kunnen proberen te benaderen zoals het instrument cluster of immobilizer en kijken wat je dan krijgt.Hoor je trouwens ook een klik vannuit de OPCOM wanneer je verbinding maakt met de ECM ?
17 september 2014 om 14:14 #18253104Kan je hem daar dan ook op aansluiten?
Ik hoor idd een klik…
Zal het nog een keer proberen, ik laat dan wel weten hoe het gelopen is :).
17 september 2014 om 14:24 #18253100Jup je kan met je OPCOM ook bij die modules komen, staat in een van de menu opties nadat je de auto hebt geselecteerd.
Volgens mij Chassis ofzo (engelse benaming is Body)17 september 2014 om 15:01 #18253105Nou,
als ik de opcom aansluit, en ik klik op automatische voertuigidentificatie (of zoiets), krijg ik dus nog steeds dezelfde melding (geen communicatie met ECM)
MAAR, als ik zelf de wagen selecteer (jaar, astrag, …), dan lukt het wel.
Dan kan ik dus idd in alle menu’s, teller testen en kmstand aanpassen (waarvoor ik hem uberhaupt gekocht heb :D).
Dus in principe werkt hij wel.Maar is het normaal dat hij niet werkt als ik op automatische voertuigID klik?
Ik moet wel zeggen, de ECU is vorig jaar vervangen geweest… kan dit er iets mee te maken hebben?
Ik ga hem zo ff op de Astra J van m’n grootvader testen, misschien werkt het daar wel.
Ik krijg dus een groen lampje dat knippert (middenste lampje op opcom) als ik het handmatig doe. Dit brandt helemaal niet als ik het automatisch wil doen.
17 september 2014 om 17:32 #18253106Vreemd dat hij niet helemaal lekker werkt met automatische ID, gebruik de optie zelf bijna nooit maar de keren dat ik hem gebruikte werkte het prima.
Kan je wel handmatig de ECU in ? De automagische ID zal namelijk hier naar toe gaan.
Wat je kan proberen is om naar de Immobiliser te zien, deze zit namelijk tussen de ECU en de OPCOM dus als je daar in kan werkt je OPCOM in iedergeval correct.17 september 2014 om 20:03 #18253107Als ik naar de immo ga vraagt hij een code denk ik.
Als ik deze dan ingeef kan ik in de immo, dus dan zal hij wel goed werken veronderstel ik.Bij onze astra j werkt hij echter niet…
Ik kan er niet in omdat de opcom het jaartal van de wagen niet kan achterhalen :wtf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.