Opcom boordcomputer (probleem)

Forumindex Forums Modellen Astra Opcom boordcomputer (probleem)

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Jefkere

Hallo forumleden,

Miss herinneren jullie zich nog dat ik een Op-Com 1.39 had besteld via eBay, maar er iets mee scheelde.
      Na contact met een (zeer correcte) verkoper kreeg ik een nieuwe toegestuurd.
      Zelfs één met versie 1.44 :)
      Nu alles goed, ik wou graag mijn boordcomputer instellen…
      Ik sluit alles aan, start op met het nederlands stuurprogramma.
      Ik lees alles eens uit en hij werkt perfect naar behoren.
      Nu wou ik mijn boordcomputer activeren, dus ik ga naar infotainment en mijn display,
      maar als ik naar Program config. variant (ofzoiets) ga, waar ik het kan instellen, wil hij niet openen met de melding “Software (nog) niet beschikbaar. Vraag naar … en dan enkele codes” Misschien is het iets stom, iets dat makkelijk op te lossen valt…
      Ik rijd met een Astra GTC Cosmo 2005 en aan de opcom te zien is de display ook van 2005 (evenals de CD70). De rest van de menus bij mijn display kan ik wel allemaal openen, enkel dat eene niet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Jeffrey

Jefkere

UP(DATE)

Vandaag wel gelukt om het te programmeren.
        Ik heb dus het tabblad

http://i1197.photobucket.com/albums/aa439/Jefkere/IMAG0130.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zoals jullie hier zien…
        Maar ik krijg enkel de datum en niet het gemiddeld verbruik & de afstand die ik nog kan rijden met mijn tank.
        Weet iemand hoe ik dit kan regelen?
        Dit krijg ik overigens als ik er op duw…

http://i1197.photobucket.com/albums/aa439/Jefkere/IMAG0131.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

jwvanyperen
        Deelnemer

Jefkere,

Moet je hem ergens anders niet aanwezig zetten??
          Volgens mij heb je nu het tabblad erbij maar dat moet wel gegevens krijgen

Jefkere

Ik heb na veel Duits en Engels te lezen via google een paar mogelijkheden gevonden om dingen in de code index te vervangen.
            Ik ga die mogelijkheden nu eens aftasten en als ik het juiste gevonden heb, dan post ik het, voor mensen die dit ook zouden willen doen :)
            Want echt iemand die het duidelijk neerschrijft vind ik niet, zelfs niet via google (Duits-Engels)…
            Er was ooit zo’n freeforum over opcom open waar dat allemaal opstond, die how-to’s, maar dat forum is verwijderd :hmmz

Jefkere

Werkend gekregen :jerry

Via de opcom (mijn weg)
              Diagnose – 2005 – Astra H – Infotainment – Display – Program variant – Volgende – Boordcomputer (Aanwezig) – Programmeren (Check control staat op de volgende pagina indien je dat ook wil progr.)
              Nu heb je het tabblad, maar nog niet de inhoud (idee jwvanyperen :wors ), dus:
              Diagnose – 2005 – Astra H – Infotainment – Display – Code Index Programmeren, Dan krijg je de codes en door te er op te klikken kan je zien wat deze inhouden, bij mij stonden er 3 over het beeldscherm tussen, 2 ervan zijn (met boordcomputer), als je daar op klikt en je klikt op programmeren werkt het normaal. Het wijst zichzelf uit.

MAAR nu heb ik een nieuw probleem, of misschien is het dat niet.
              De reikwijdte blijft maar op 0km staan.
              Moet ik daarvoor iets resetten ofzo, of een bepaald aantal km gereden hebben, tanken,… ?
              De rest werkt naar behoren :)
              Vandaag 70km afgelegd en mooi gemiddelde. Gem. snelheid 55km/h – Gem. vebruik 4,9l/100km, wat wel mooi is denk ik. Dit even ter zijde.
              De Check control heb ik denk ik aangezet (weet het nietmeer zeker), ik trok dus de stekker van mijn achterlichten is los, maar kreeg geen meldingen… zou dit ook ergens apart geprogrammeerd moeten worden…?

jwvanyperen
              Deelnemer

Jefkere,
                Over de reikwijdte
                Op een gegeven moment is die bij ons ( Nick en Ik ) ook weg.
                Maar dat gebeurd als de tank haast leeg is ( lampje knipperd en melding tanken op CID is geweest ).

De Checkcontrol
                Ik denk dat jij even moet checken of de checkcontrol aanwezig staat en dan weer checken of ie alles checkt :jerry

Ik weet ook dat je de meldingen kan sturen door de % aan te passen voor de meldingen. Bijvoorbeeld melden bij 70% leeg zijn.

Jefkere

Maar als ik hem eerst programmeerde, dan stond er eerst 110km (bij een tank die iets over de helft vol is) en nadien toen ik die andere dan is programmeerde stond hij op 0km en toen ik dan weer die eerste (scherminstelling bij codeindex) programmeerde stond er daar ook 0km. Tijdens die 70km die ik vandaag reed is er niets veranderd…

De check control zal ik inderdaad nog is onder de loep moeten nemen, het was gewoon om eens te zien welke meldingen ik zou krijgen… dus om te kijken of de metingsapparatuur die nodig is (ruitenvloeistof meter etc.) aanwezig was, want die check control is geen noodzaak voor mij. :)

eth0

Heb je dat bereik dan nog goed gekregen dan ? Heb ook 110km nu met een tank iets over de helft…

Lightning87
                    Deelnemer

Sorry voor het reageren op een oud topic

Maar heb perongeluk mijn index aangepast, nu staat er bij mij ook reikwijdte: 0

Heb je dit misschien nog weten op te lossen?

liviu2004
                      Deelnemer

tech2 of mdi programeren.

Lightning87
                        Deelnemer

Het is handiger om te weten welke index ik nodig heb..

Opel signum 2006 benzine cd70

liviu2004
                          Deelnemer

Ik zal kijken voor je later vandaag.

liviu2004
                            Deelnemer

BID, TID, GID of CID and welke motor?

Lightning87
                              Deelnemer

CID z22YH

Lightning87
                                Deelnemer

Dit zijn mijn opties:

https://www.dropbox.com/s/0tk6pg8lz19uo3a/Foto%2015-04-15%2017%2051%2013.jpg?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

https://www.dropbox.com/s/j28k7jj9ow4k74t/Foto%2015-04-15%2017%2051%2026.jpg?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

liviu2004
                                  Deelnemer

software freeze date before 20.04.2004, with BC, without Add on Heater, code index 008
                                    software freeze date after 23.09.2004, with BC, without Add on Heater, code index 017.

Controleer software bevriezingsdatum met opcom, bij het hoofdmenu. Alvorens programmeertoets.

Lightning87
                                    Deelnemer

Hmm en als hij aangeeft: Software Freeze Date: 23.09.2004

Lightning87
                                      Deelnemer

008 kan ik trouwens niet kiezen, dus zou dus 017 moeten zijn..

Hij houd alleen reikwijdte 0KM aan..

Moet ik hem eerst tanken ofzo?

en wat houd dat: With/Without Add On Heater in?

liviu2004
                                        Deelnemer

Sorry, kan het niet uitleggen in het nederlands. Programma 017. Drive met de auto voor km bereik.

liviu2004
                                          Deelnemer

Add on Heater = Webasto kachel.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.