Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Opcom astra j
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 november 2016om 21:29 door liviu2004.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2015 om 17:30 #17272328
Ik zie veel topics over de opcom waaronder ook een aantal versies v1.45 en 1.60.
Wat is er precies mogelijk bij het gebruik van de opcom van de astra j ?
20 juni 2015 om 19:09 #18287410Als je de juiste hebt en het goede programma dan kan je er heel wat mee.
24 november 2016 om 14:36 #18327875Je kunt niet veel met opcom bij de Astra j. Opcom is namelijk een op tech2 gebaseerde tool. De Astra j maakt gebruik van een nieuw soort tool namelijk gds2.
Als je een opcom v1.64 hebt en een recente versie van de opcom software dan kun je beperkt foutcodes uitlezen en een kleine variantconfig aanpassing doen in je instrument cluster.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
24 november 2016 om 16:23 #18327881Opcom 1.64 hq kloon kan meer doen, alleen met 2015 software. Dit is geen chinese kloon.
24 november 2016 om 17:21 #18327890[quote quote=18327881]Opcom 1.64 hq kloon kan meer doen, alleen met 2015 software. Dit is geen chinese kloon.
met een tech2 kun je dan meer zoals programeren bij een astra J
[img]http://i.imgur.com/uOyjPjL.jpg[/img]2016.3 software G-M MDI met tech2 win GDS2 software auto diagnostic tool Diagnostische Interface OBD2 Scanner
mdi en gds achtergrond Mdi is een interface tussen een pc en de voertuigcategorieën dlc( door bedrade usb, bekabelde ethernet) en tis2web.
Kan worden gebruikt voor sps programmering op bestaande en toekomstige sg-m voertuigen
Die nodig zijn voor diagnostiek op nieuwe sg-m wereldwijde elektrische voertuigen een architectuurGebruikt met tis2web, wereldwijde gm diagnose systeem( gds), sps en mdi manager software
gm mdi 1 volledige set Gm meerdere diagnose-interface( mdi)
Alle huidige en de meeste conventionele voertuig protocollen: uart, kw2000, klasse 2, g-m lan, enz..
die nodig zijn voor een wereldwijde architechture voertuigen
Ondersteunt dienst programmeersysteem( sps)
passthrough progrmming van eerdere model en een wereldwijde voertuigen
Ondersteunt pc- gebaseerde diagnostiek met de uitrol van de wereldwijde diagnositc systeem( gds) toepassing
omvat vlucht recorder modus
nieuwe diagnostische software die nodig is voor een wereldwijde voertuigen Wereldwijde diagnostisch systeem( gds)
Pc- gebaseerde software diagnsotics
Dtc’s, diagnostiek, gegevens weer te geven en visualisatie, apparaat regelt, speciale tests, vlucht recorder management, enz..
Gds is software die draait op een specifieke pc. Updates ontvangen via tis2web.
Meerdere weergave-opties. Meer ruimte voor diagnsotics. Sessie management voor meerdere ons.
de toekomst van de tech 2
De tech 2 blijft een essentieel instrument door ten minste het modeljaar 2010. De gm mdi zal geen ondersteuning voor het verleden modellen wanneer de diagnostische mogelijkheden worden geïntroduceerd. En, de tech2 zal verder nodig is om alle voertuigen diagnosticeren fromprevious modeljaren. Op afstand te programmeren met de tech 2 zal verder worden ondersteund voor gebruik op alle 2007 en vorige voertuigen. Meer informatie zal worden geleverd in de toekomst.Hoe zal de gm mdi worden gebruikt?
De nieuwe gm mdi kan alleen worden gebruikt in de pas- thru methode. Dit betekent dat je kunt het gebruiken als uw programmeertool, terwijl uw tech 2/kandidaat blijft beschikbaar voor diagnostiek en andere taken.
De gm mdi wordt in eerste instantie geïntroduceerd met een pass- thru programmeermogelijkheden alleen. Het kan worden gebruikt voor het uitvoeren pass- thru het programmeren op alle voertuigen gebouwd sinds 1996 en ondersteunen alle voertuigen in de toekomst.De gm mdi diagnose vereist zal zijn om te presteren op geselecteerde nao voertuigen voor modeljaar 200 9. diagnostische software is gepland worden vrijgegeven voor de gm mdi tijdens de vierde kwartaal van 2008.
Regelgeving vereist dat programmering procedures om te voldoen aan sae aanbevolen praktijk j253 4. de gm sps is in overeenstemming met sae aanbevolen praktijk j2534, en de gm mdi wordt in overeenstemming met de porties van sae j2534 die van toepassing voor gm voertuigen.
Wat doet de gm mdi protocollen ondersteunen?
Voor direct gebruik en mdash; op dit moment, hebben twee bussen voertuigen op de 16 pins connector
( hoge snelheid en lage snelheid g- mlan). De gm mdi communiceert met alle bestaande g-m protocollen, hetzelfde als de tech 2:
– uart
– klasse 2
– kwp2000
Beginnen met het jaar 2008 model voertuigen, pass- thru zal de enige programmering methode beschikbaar.( op afstand zal blijven om beschikbaar te zijn voor de vorige voertuigen.)
24 november 2016 om 21:29 #18327914En tech2 op een astra j? Ha.
Mdi doet bijna niks op astra j zonder online abonament met opel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.