Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › opc blok in een kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2012 om 11:25 #17248386
Ooit wil ik een 2l 16v turbo in mijn e kadett. En laatst dacht ik daar s aan en vroeg me af: zou in een kadett ook een opc blok geplaatst kunnen worden? Of is het verstandiger om een calibra turbo blok te nemen?
9 mei 2012 om 11:59 #18015972Calibra Turbo zie je wel vaker, dus die kennis bestaat. Een (Astra-)OPC-blok heb ik nog nooit in een Kadett gezien…
9 mei 2012 om 15:00 #18015973heb het in duitsland weleens gezien, en alles is passend te maken natuurlijk. c20let is wel makkelijker natuurlijk
9 mei 2012 om 18:35 #18015974google eens op frank janssen.
man met kennis van opel, en bouwt opc motoren in e kadett’s.
dus is te doen.
loop zelf al met de gedachte, om een opc v6 van een vectra in mijn kadett te bouwen.
maar moet dan wel 4×4 blijven, dus gaat een hoop geld kosten.
maar te maken is het, daar ben ik zeker van.groeten.
9 mei 2012 om 19:58 #18015975scheeld ombouw werk :jerry
http://www.dnrt.nl/vraagaanbod/details.php?id=4293″ onclick=”window.open(this.href);return false;
10 mei 2012 om 06:03 #18015976wat is er anders aan de ophanging van zoon blok dan als die van een c20*e?
10 mei 2012 om 07:42 #18015977Doe dan gelijk een z20leh erin
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
10 mei 2012 om 08:18 #18015978@076wokkel, mooie kadett maar heb de centjes niet anders had k nu onderweg geweest haha…
10 mei 2012 om 13:49 #18015979die kadett kopen en die van jou verkopen is een heel stuk goedkoper als zelf doen.
maar natuurlijk wel een stuk minder leuk.10 mei 2012 om 14:57 #18015980Ja ik wilde ook net zeggen. Als je dat in een kadett gaat bouwen kom je wel aan dezelfde prijs ja.. Je tijd niet berekent! ;)
Wel cool dat ie hem zo origineel heeft gelaten. Wolf in schaapskleren hou ik erg van!10 mei 2012 om 15:36 #18015981als je geen 4 rooitjes hebt liggen zou ik de gedachten maar heel snel uit m’n hoofd zetten om uberhaubt een turbo in je kadett te lepelen.
wil je dit zelf gaan doen ben je zeker meer kwijtvind die kadett dan ook echt scherp geprijst!
16 mei 2012 om 09:08 #18015982maar, wat is er nou anders aan zoon blok als dat je een c20xe/let in zou bouwen?
en dan bedoel ik natuurlijk niet de uitlaat, de kabelboom… etc..
maar dingen als motorsteunen etc.21 mei 2012 om 05:41 #18015983Het hoeft er ook niet deze zomer nog in te liggen. king:
Moet eerst de kadett uit de stalling halen, nalopen voor de apk etc.Een opc blok leek me wel leuk, omdat het nog weinig is gedaan en ze zullen denk ik op het moment minder afgetrapt zijn.
21 mei 2012 om 06:31 #18015984het lijkt me dat de ophanging niet veel verschilt met een c20xe ofzo. het werk zal inderdaad gaan in de aanpassingen aan boom, ruimte, uitlaat.
23 mei 2012 om 14:29 #18015985Ik denk dat de revisie + opbouw kosten van het blok identiek zullen zijn C-LET tov Z-LEx.
Maar bij een Z-LEx kan je de ECU niet gebruiken volgens mij, want die is CANBUS.
Dus dan ben je aangewezen op een aftermarket ECU en dat gaat geld kosten.23 mei 2012 om 14:32 #18015986@Corsa_GSi wrote:
Ik denk dat de revisie + opbouw kosten van het blok identiek zullen zijn C-LET tov Z-LEx.
Maar bij een Z-LEx kan je de ECU niet gebruiken volgens mij, want die is CANBUS.
Dus dan ben je aangewezen op een aftermarket ECU en dat gaat geld kosten.z20let is geen canbus.. LEL, LER en LEH wel
26 mei 2012 om 06:06 #18015987Saab Turbo blok er in hangen.. Beresterke dingen en goedkoper dan een LET
26 mei 2012 om 06:39 #18015988De LET/R/L in een Astra G geleverd zijn geen canbus en passen allemaal.
Onderblok lijkt heel erg op de c20xe de ophangpunten zijn gelijk.Als je ecu en motorboom en dashboom van een g hebt kun je deze vrij gemakkelijk in een kadett monteren.
Als je dan nu toevallig al een bigblock motorblock hebt zou ik zelfs je versnellingsbak behouden.4 juni 2012 om 13:01 #18015989ik heb em een mailtje gestuurd misschien ga ik naar de auto kijken even op ze reactie wachten.
4 juni 2012 om 16:32 #18015990als het de ophang punten gelijk zijn waarom bouwt iedereen dat een c20let in een kadett.
als een z20lex standaard al meer vermogen heeft.kan een z20leh op een let/r/l kabelboom draaien?
4 juni 2012 om 16:45 #18015991ja een z20leh kan op een ecu+motordraadboom van een z20let draaien. een chip op maat zal de beste resultaat geven.
4 juni 2012 om 18:15 #18015992heb em net gebeld auto staat geschorst zonder apk .ik ga morgen even kijken.
heeft iemand een idee in hoeveel seconden een kadett met een standaart z20let op de 100km zit ?
in de astra coupe is dit 8 seconden geloof ik.
4 juni 2012 om 21:21 #18015993Ik denk dat dat wel onder de 7 zit. Gezien het gewicht van een kadett vergeleken met een astra
4 juni 2012 om 21:39 #18015994@kiyamizio wrote:
als het de ophang punten gelijk zijn waarom bouwt iedereen dat een c20let in een kadett.
als een z20lex standaard al meer vermogen heeft.kan een z20leh op een let/r/l kabelboom draaien?
Omdat de z20let electrisch gas heeft en je dus ook de kadett moet ombouwen naar electrisch gas.
Of de motor naar meganisch gas.5 juni 2012 om 11:14 #18015995ik ben vanmorgen wezen kijken bij de auto ,de lak zag er aardig uit geen roest .
de wielkuipen waren opnieuw gelast ,de wielkuiprand rechts achter zat een scheur van 10cm lang en stond 1cm open je zag de 2 componeten pasta erin zitten.
de draagbalken onder de auto waren gebladerd/geroest .
binnen in de auto bijrijders kant vloer oppervlakkig geroest.
uitlaat ligt geroest.
cv dee het niet leeg batterijtje volgens de eigenaar.
boord computer dee het niet.
handrem werkte niet.
hendel om motorkap te open was gebroken en hing los aan de kabel.
banden waren +/- 5 mm.
hemelbekleding hing los voor het raam.
versnelingsbak nat zweet van de olie maar, schakeld prima.
auto start goed loopt goed ,geen rare geluiden,koude motor niet getest was de moeite niet.
het blok was ook warm toen ik aankwam, eigenaar bekende ook er net mee gereden te hebben dit vont ik al verdacht.motorblok was droog maar leek wel wat gecorrodeerd of er wat accu zuur op was gevallen,verkleuringen in het metaal zelf ,heb me twijfels of dit blok nog maar 20.000km heeft gedraaid.
dan het rijden zelf auto rijd goed maar, mist vermogen van 0 naar de 100km in 9 seconden ,rijd net zo langzaam als een vw golf 2 gti 16v :thumbdown
ik heb niet zo veel verstand van turbo’s maar ,had het idee dat deze te weing druk had kwam niet boven de 0,5 bar ook niet op 6.000 toeren ik voelden de turbo ook niet inkomen.en hij wou er toch nog 4300 euro voor ,ondanks deze mankementen had ik em 2500 geboden dat vond die te weinig.
ik heb em succes gewenst met de verkoop.wel een aardige man jaar of 40 ,2 bakies koffie gehad,hij verkocht em voor de eigenaar en, de eigenaar zelf zat binnen :hmmz
ik ken me haast niet voor stellen dat iemand deze auto wil kopen voor 4300 euro.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.