Opc 1 tunen?!

Forumindex Forums Modellen Astra Opc 1 tunen?!

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
  • Auteur
    Berichten
  • #18076792
    BlueAstraG
      Lid sinds:
      24 December 2011

      @trashmetal wrote:

      ik vind alleen dat je beter eerst kan zorgen dat je zeker weet dat het blok het extra vermogen aankan
      en dan pas chippen
      blokje is waarschiojnlijk ook de jongste niet
      ga je het nu overstressen denk ik dat ie breekt :hmmz

      Ben ik met je eens Mario!

      Maar hoe lekker chiptuning ook is, ook al heb je een ongeblazen motor.. Juist dan, met die ongeblazen motor.. Die marge kan het blokje wel hebben. Bij een beetje onderhoud.

      Kijk, extreme chiptuning van een benzine turbo-motor met 350.000km op de teller zeg maar is een no-go in de meeste gevallen haha!

      #18076793
      BlueAstraG
        Lid sinds:
        24 December 2011

        @bd. wrote:

        waarom ben je dan niet goed bezig? met mijn standaart eds chip loopt mijn motor toch echt prima. getuige hiervan is mijn wideband lambda en vermogens uitdraai. de 1 zegt dat mijn mengsel verhouding prima is en de ander verteld mij dat het vermogen zeer netjes is :agent

        Kijk, dat is mooi toch?! Dat gelooft iedereen meteen, EDS is niet bepaald 1 van de minsten! :thumb

        Een chip op maat is echter altijd het beste. Dipjes van een standaard chip worden gezien en eruit gefilterd zeg maar totdat het gewenste resultaat is behaald. Want elke auto is anders, dezelfde chip voor hetzelfde type (standaard chip) zeg maar brengt niet het ultieme resultaat.

        Maar dan zul je toch echt naar een goede tuner met dyno-bank zoals bijvoorbeeld Unlimited Tuning of EDS moeten gaan. Expliciet MET dyno-bank. Meten = weten.

        #18076794
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          @bd. wrote:

          @TheGeneral wrote:

          Ik denk dat iedereen een mening heeft van hoe en wanneer je moet chippen maar ik sluit mij aan bij de meeste hier dat Chiptuning altijd op MAAT moet gebeuren.

          Doe je het met zo een powerbox ertussen of gewoon zonder na te denken andere software in motor ecu proppen dan ben je niet echt goed bezig zeg maar

          waarom ben je dan niet goed bezig? met mijn standaart eds chip loopt mijn motor toch echt prima. getuige hiervan is mijn wideband lambda en vermogens uitdraai. de 1 zegt dat mijn mengsel verhouding prima is en de ander verteld mij dat het vermogen zeer netjes is :agent

          precies.

          Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #18076795
          TheGeneral
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Je zal mij nooit horen dat ze bij EDS of een andere grote (opel) tuner “troep” verkopen.

            Maar er zijn zat jongens die gewoon wat doen…. dat bedoel ik te zeggen.

            En tuurlijk zal het voor de ene motor meer effect geven dan de andere.

          4 berichten aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.