Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opc 1 tunen?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2012 om 21:28 #18076742
Oja,
PK’s en NM meters doenzeer zeker wat.
Een auto met 140 pk en 190 nm of een met 160 pk en 190nm is toch echt die van 160 pk sneller.
28 november 2012 om 22:13 #18076743@Ron: dat dan weer wel! Haha leuke vergelijking!
28 november 2012 om 22:19 #18076744Hoe zit dat dan met:
208pk bij 5750tpm
305Nm 3350tpm
??is een juiste vergelijking johan,
een X20XEV is 136pk en
136pk bij 5600 toeren
188Nm bij 3400 toeren
een middentoeren motor welke is bedoeld voor Comfort en redelijke verbruikscijfers.een X20XER is:
160pk bij 6500 toeren
188Nm bij 4300 toeren
hoogtoerige motor waar al best wat vermogen uit is gekomen.Ik heb vandaag al gemerkt dat de moderne Computers al vrij scherp op de mechanische motor afgestemd zijn, er valt niet heel veel uit te halen, mijn resultaten zijn:
+ 11pk
+ 10NmWillem
28 november 2012 om 22:35 #18076745Kregen ze er niet meer uit dan 10nm Willem? De 10pk is niet verkeerd overigens.
28 november 2012 om 22:43 #18076746niet als ie al op 294,3 Nm zit nee.. komen ze niet veel verder.
We hebben ook een X25XE met i500 nokkenassen en inlaat tussenplaat ertussen laten doen.
Deze motor is origineel 170pk en 230Nm
bij de 1e meting (met standaard programma) zat ie al op 193pk en 250Nm (dat is meer dan een i500 zelf zou hebben volgens Irmscher).
na aanpassen 203pk en 254,5Nm geheel niet gek hoor..Zowel de 3.0 V6 laagcompressie als de aangepaste X25XE behoeven niet veel aanpassen, enig voordeel is dat bij de 3.0 V6 de Krommen Veel beter uitkomen, de motor loopt lekkerder door de toeren, ook is de begrenzer naar 6950 (ook bij de 2.5 trouwens) toeren verplaatst (vanaf 6600toeren), daar heb ik niet heel veel aan, daar alles onder de 6300 toeren gebeurt, maar wel een leuk dingetje, t gaat nu harder als 60 in 1 haha…
28 november 2012 om 22:57 #18076747Ik heb je hele verhaal gelezen hoor Willem maar ik haak even in op de kromme, deze vermogenskromme zegt eigenlijk het meeste. Hier kun je alles uit halen. Op de wielen gemeten ipv krukas neem ik aan Willem? Jij als perfectionist zijnde?
Wanneer we weer gaan daten, wil ik graag de vermogenskromme even bekijken. Gaaf om te zien .
28 november 2012 om 23:28 #18076748Weergegeven zijn Krukas pk’s met berekening tot wiel pk’s
Willem
29 november 2012 om 15:29 #18076749@Haasje17 wrote:
Oja,
PK’s en NM meters doenzeer zeker wat.
Een auto met 140 pk en 190 nm of een met 160 pk en 190nm is toch echt die van 160 pk sneller.
Als het gewicht hetzelfde is wel :D
30 november 2012 om 13:05 #18076750als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;1 december 2012 om 08:21 #18076751@opel-mark wrote:
als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.
1 december 2012 om 08:24 #18076752Oja, Als je naar een goed chipper gaat kan er op een XER zon 18 pk gewonnen worden. Wat zeer zeker merkbaar is. Als je dan ook nog een catvervanger monteerd en het luchtfilter ontrenst of een cold air intake monteerd zul je er toch nog wat verder op vooruit gaan.
1 december 2012 om 09:11 #18076753Wel eerst optimaliseren, dan pas programmeren!!
Willem
1 december 2012 om 11:24 #18076754yep, programmeren voordat je alles geoptimaliseerd hebt heeft weinig nut, dan kun je het nadehand nog een keer doen.
1 december 2012 om 17:25 #18076755@Haasje17 wrote:
@opel-mark wrote:
als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.
XEV wint het de eerste meter GOED van de XER.. pas daarna komen die 24PK’s extra tot hun recht en zal je met iets verschil weglopen.
Zeker niet heel spannend, het verschil tussen de XEV en XER, zeker als de XEV is voorzien van een korte CR bak..
Willem
1 december 2012 om 17:48 #18076756De setup van mijn oude XER (rip) was:
*100cell sportcat
*grotere lucht aanvoerbuis en verwijderen luchttoevoer ristrictie in luchtfilterbak met K&N filter
*EDS Chip op maat
Resultaat: 180pk/209Nm standaard 160pk/188NmDit merk je echt GOED
Ik was heel erg blij met het resultaat omdat er met de standaard setup onderin helemaal niemand thuis was.
de XER is uiteindelijk gesneuveld door te sporten tegen een VR6 met een te laag olie peil.1 december 2012 om 19:28 #18076757ai, zeker je olie pijl heel goed in de gaten houden als je een motorblok zwaar gaat belasten, toch mooie cijfers met de eds chip, hij zal ook wel zijn kracht over ene breder gebeid ter beschikking hebben dan standaard en dat ga je inderdaad merken.
2 december 2012 om 09:22 #18076758Dat bedoel ik, een ongeblazen motor kun je erg goed chippen! :thumb
2 december 2012 om 10:00 #18076759Inderdaad dat bedoelde ik mijn standaard xer met ongrenst luchtfilter katvervanger en rvs uitlaat kwam op 188 pk en 215nm met nieuw chippie.
En eeh die was toch echt ook onderin zonder chipje sneller als een xev. Met zelfde bak eronder.
Mischien dat een xev met cr sneller is maar ik betwijfel het.2 december 2012 om 12:03 #18076760Een ongeblazen motor, natuurlijk kan je die chippen maar zoiets doe niet eerder als dat je er fysieke aanpassingen aan hebt laten doen. Anders heeft het hele chippen niet zoveel zin en die fysieke aanpassingen daar ben je ook veel geld voor kwijt.
Dus wat ik ermee wilde zeggen is, dat met alleen maar het laten chippen zonde van je geld is.
Want ga je later na toch ook enkele fysieke aanpassingen doen , zal je hem weer opnieuw moeten laten chippen.
En dat is gewoon je geld over de balk gooien, daar is ook een heel mooi spreekwoord voor.Bezint eer gij begint.
2 december 2012 om 15:59 #18076761als je een standaard chip erin zet, zoals die eds van mij dan kun je het ook eerst chippen en later nog wat andere aanpassingen doen, maar met een op maat chip heeft dat veel minder nut, en met een motorblok als van een opc zou ik zeer zeker voor een op maat chip gaan.
4 december 2012 om 15:59 #18076762Persoonlijk zou ik een Dbilas FLowtec en Flowmaster+pipe plaatsen, uitlaat vergroten naar groep A en dan chippen (op rollenbank laten afstellen).
Volgens mij krijg je een prima vermogen eruit.
4 december 2012 om 17:03 #18076763En als je shopt op ebay hoeft het allemaal niet zo duur te zijn
ik zie af en toe bedragen voorbij komen :jerry5 december 2012 om 09:25 #18076764@Haasje17 wrote:
@opel-mark wrote:
als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.
ik bezit een x20xev in mijn astra g
uitlaat aangepast spruitstuk voor daarna 200cell cat van rvs middendemper van simons rvs einddemper ook van simons rvs
alles op maat gemaakt diamter is grote dan daarvoor ( heb ik zelf voor gekozen )
verschil ?? zeker weten je voelt gelijk het verschil
bij deze aanpassing durf ik zeker naast een xer te gaan staan die verder geen behandelingen heeft gehad
want ben van overtuigd dat ik voor zou blijven dan een opel astra g met een xer blok erin
deze 2 blokken verschillen erg weinig van elkaar5 december 2012 om 09:52 #18076765@marijnl1988 wrote:
@Haasje17 wrote:
@opel-mark wrote:
als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.
ik bezit een x20xev in mijn astra g
uitlaat aangepast spruitstuk voor daarna 200cell cat van rvs middendemper van simons rvs einddemper ook van simons rvs
alles op maat gemaakt diamter is grote dan daarvoor ( heb ik zelf voor gekozen )
verschil ?? zeker weten je voelt gelijk het verschil
bij deze aanpassing durf ik zeker naast een xer te gaan staan die verder geen behandelingen heeft gehad
want ben van overtuigd dat ik voor zou blijven dan een opel astra g met een xer blok erin
deze 2 blokken verschillen erg weinig van elkaarHier gaat het mis :D
Denk niet dat je het gaat redden als er een naast je staat met de zelfde mod’s ;)5 december 2012 om 09:56 #18076766ik zou het inderdaad op top niet gaan redden
maar verschil tussen deze 2 blokken is erg weinig ( geen groot verschil )
als ze alle 2 de zelfde mod’s hebben inderdaad zal ik op top afhaken
spintjes trek je niet boven de 150 kilomter :???: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.