Opc 1 tunen?!

Forumindex Forums Modellen Astra Opc 1 tunen?!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 79)
  • Auteur
    Berichten
  • #18076742
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Oja,

      PK’s en NM meters doenzeer zeker wat.

      Een auto met 140 pk en 190 nm of een met 160 pk en 190nm is toch echt die van 160 pk sneller.

      #18076743
      BlueAstraG
        Lid sinds:
        24 December 2011

        @Ron: dat dan weer wel! Haha leuke vergelijking!

        #18076744
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Hoe zit dat dan met:
          208pk bij 5750tpm
          305Nm 3350tpm
          ??

          is een juiste vergelijking johan,

          een X20XEV is 136pk en
          136pk bij 5600 toeren
          188Nm bij 3400 toeren
          een middentoeren motor welke is bedoeld voor Comfort en redelijke verbruikscijfers.

          een X20XER is:
          160pk bij 6500 toeren
          188Nm bij 4300 toeren
          hoogtoerige motor waar al best wat vermogen uit is gekomen.

          Ik heb vandaag al gemerkt dat de moderne Computers al vrij scherp op de mechanische motor afgestemd zijn, er valt niet heel veel uit te halen, mijn resultaten zijn:
          + 11pk
          + 10Nm

          Willem

          #18076745
          BlueAstraG
            Lid sinds:
            24 December 2011

            Kregen ze er niet meer uit dan 10nm Willem? De 10pk is niet verkeerd overigens.

            #18076746
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              niet als ie al op 294,3 Nm zit nee.. komen ze niet veel verder.

              We hebben ook een X25XE met i500 nokkenassen en inlaat tussenplaat ertussen laten doen.
              Deze motor is origineel 170pk en 230Nm
              bij de 1e meting (met standaard programma) zat ie al op 193pk en 250Nm (dat is meer dan een i500 zelf zou hebben volgens Irmscher).
              na aanpassen 203pk en 254,5Nm geheel niet gek hoor..

              Zowel de 3.0 V6 laagcompressie als de aangepaste X25XE behoeven niet veel aanpassen, enig voordeel is dat bij de 3.0 V6 de Krommen Veel beter uitkomen, de motor loopt lekkerder door de toeren, ook is de begrenzer naar 6950 (ook bij de 2.5 trouwens) toeren verplaatst (vanaf 6600toeren), daar heb ik niet heel veel aan, daar alles onder de 6300 toeren gebeurt, maar wel een leuk dingetje, t gaat nu harder als 60 in 1 haha…

              #18076747
              BlueAstraG
                Lid sinds:
                24 December 2011

                Ik heb je hele verhaal gelezen hoor Willem maar ik haak even in op de kromme, deze vermogenskromme zegt eigenlijk het meeste. Hier kun je alles uit halen. Op de wielen gemeten ipv krukas neem ik aan Willem? Jij als perfectionist zijnde?

                Wanneer we weer gaan daten, wil ik graag de vermogenskromme even bekijken. Gaaf om te zien .

                #18076748
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Weergegeven zijn Krukas pk’s met berekening tot wiel pk’s

                  Willem

                  #18076749
                  ronOPC1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2007

                    @Haasje17 wrote:

                    Oja,

                    PK’s en NM meters doenzeer zeker wat.

                    Een auto met 140 pk en 190 nm of een met 160 pk en 190nm is toch echt die van 160 pk sneller.

                    Als het gewicht hetzelfde is wel :D

                    #18076750
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
                      de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.

                      Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.

                      Mark
                      http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18076751
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        @opel-mark wrote:

                        als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
                        de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.

                        Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.

                        Mark
                        http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.

                        #18076752
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Oja, Als je naar een goed chipper gaat kan er op een XER zon 18 pk gewonnen worden. Wat zeer zeker merkbaar is. Als je dan ook nog een catvervanger monteerd en het luchtfilter ontrenst of een cold air intake monteerd zul je er toch nog wat verder op vooruit gaan.

                          #18076753
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Wel eerst optimaliseren, dan pas programmeren!!

                            Willem

                            #18076754
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              yep, programmeren voordat je alles geoptimaliseerd hebt heeft weinig nut, dan kun je het nadehand nog een keer doen.

                              Mark
                              http://www.AstraTuningClub.nl

                              #18076755
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                @Haasje17 wrote:

                                @opel-mark wrote:

                                als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
                                de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.

                                Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.

                                Mark
                                http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.

                                XEV wint het de eerste meter GOED van de XER.. pas daarna komen die 24PK’s extra tot hun recht en zal je met iets verschil weglopen.

                                Zeker niet heel spannend, het verschil tussen de XEV en XER, zeker als de XEV is voorzien van een korte CR bak..

                                Willem

                                #18076756
                                NoFear1696
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 May 2012

                                  De setup van mijn oude XER (rip) was:
                                  *100cell sportcat
                                  *grotere lucht aanvoerbuis en verwijderen luchttoevoer ristrictie in luchtfilterbak met K&N filter
                                  *EDS Chip op maat
                                  Resultaat: 180pk/209Nm standaard 160pk/188Nm

                                  Dit merk je echt GOED

                                  Ik was heel erg blij met het resultaat omdat er met de standaard setup onderin helemaal niemand thuis was.
                                  de XER is uiteindelijk gesneuveld door te sporten tegen een VR6 met een te laag olie peil.

                                  #18076757
                                  opel-mark
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 March 2011

                                    ai, zeker je olie pijl heel goed in de gaten houden als je een motorblok zwaar gaat belasten, toch mooie cijfers met de eds chip, hij zal ook wel zijn kracht over ene breder gebeid ter beschikking hebben dan standaard en dat ga je inderdaad merken.

                                    #18076758
                                    BlueAstraG
                                      Lid sinds:
                                      24 December 2011

                                      Dat bedoel ik, een ongeblazen motor kun je erg goed chippen! :thumb

                                      #18076759
                                      Haasje17
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2009

                                        Inderdaad dat bedoelde ik mijn standaard xer met ongrenst luchtfilter katvervanger en rvs uitlaat kwam op 188 pk en 215nm met nieuw chippie.

                                        En eeh die was toch echt ook onderin zonder chipje sneller als een xev. Met zelfde bak eronder.
                                        Mischien dat een xev met cr sneller is maar ik betwijfel het.

                                        #18076760
                                        Blue-Dragon
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 July 2006

                                          Een ongeblazen motor, natuurlijk kan je die chippen maar zoiets doe niet eerder als dat je er fysieke aanpassingen aan hebt laten doen. Anders heeft het hele chippen niet zoveel zin en die fysieke aanpassingen daar ben je ook veel geld voor kwijt.

                                          Dus wat ik ermee wilde zeggen is, dat met alleen maar het laten chippen zonde van je geld is.
                                          Want ga je later na toch ook enkele fysieke aanpassingen doen , zal je hem weer opnieuw moeten laten chippen.
                                          En dat is gewoon je geld over de balk gooien, daar is ook een heel mooi spreekwoord voor.

                                          Bezint eer gij begint.

                                          #18076761
                                          opel-mark
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 March 2011

                                            als je een standaard chip erin zet, zoals die eds van mij dan kun je het ook eerst chippen en later nog wat andere aanpassingen doen, maar met een op maat chip heeft dat veel minder nut, en met een motorblok als van een opc zou ik zeer zeker voor een op maat chip gaan.

                                            Mark
                                            http://www.AstraTuningClub.nl

                                            #18076762
                                            Corsa_GSi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Persoonlijk zou ik een Dbilas FLowtec en Flowmaster+pipe plaatsen, uitlaat vergroten naar groep A en dan chippen (op rollenbank laten afstellen).

                                              Volgens mij krijg je een prima vermogen eruit.

                                              #18076763
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                En als je shopt op ebay hoeft het allemaal niet zo duur te zijn
                                                ik zie af en toe bedragen voorbij komen :jerry

                                                #18076764
                                                marijnl1988
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 January 2012

                                                  @Haasje17 wrote:

                                                  @opel-mark wrote:

                                                  als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
                                                  de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.

                                                  Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.

                                                  Mark
                                                  http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.

                                                  ik bezit een x20xev in mijn astra g
                                                  uitlaat aangepast spruitstuk voor daarna 200cell cat van rvs middendemper van simons rvs einddemper ook van simons rvs
                                                  alles op maat gemaakt diamter is grote dan daarvoor ( heb ik zelf voor gekozen )
                                                  verschil ?? zeker weten je voelt gelijk het verschil
                                                  bij deze aanpassing durf ik zeker naast een xer te gaan staan die verder geen behandelingen heeft gehad
                                                  want ben van overtuigd dat ik voor zou blijven dan een opel astra g met een xer blok erin
                                                  deze 2 blokken verschillen erg weinig van elkaar

                                                  #18076765
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    @marijnl1988 wrote:

                                                    @Haasje17 wrote:

                                                    @opel-mark wrote:

                                                    als ze aantal nm bij eenzelfde toerental vrijkomen maakt het niets uit, maar als de 140pk machine zijn max nm bij 500 of 1000 toeren eerder krijgt dan de machine met 160pk dan ben je met de 140pk machine sneller van zijn plek.
                                                    de topsnelheid zal wel hoger zijn van de 160PK machine, maar je mag hier toch niet harder dan 130 rijden.

                                                    Cijfertjes kun je nu eenmaal niet zo snel met elkaar vergelijken.

                                                    Mark
                                                    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Nee hoor de XER is vele Male sneller dan ene XEV en het aantal maximum nm van een XER komt pas later als die van een XEV, Maar door zon 30 pk meer klimt deze motor veeeeel sneller in toeren dan zijn broertje en zal die ook sneller zijn.

                                                    ik bezit een x20xev in mijn astra g
                                                    uitlaat aangepast spruitstuk voor daarna 200cell cat van rvs middendemper van simons rvs einddemper ook van simons rvs
                                                    alles op maat gemaakt diamter is grote dan daarvoor ( heb ik zelf voor gekozen )
                                                    verschil ?? zeker weten je voelt gelijk het verschil
                                                    bij deze aanpassing durf ik zeker naast een xer te gaan staan die verder geen behandelingen heeft gehad
                                                    want ben van overtuigd dat ik voor zou blijven dan een opel astra g met een xer blok erin
                                                    deze 2 blokken verschillen erg weinig van elkaar

                                                    Hier gaat het mis :D
                                                    Denk niet dat je het gaat redden als er een naast je staat met de zelfde mod’s ;)

                                                    #18076766
                                                    marijnl1988
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 January 2012

                                                      ik zou het inderdaad op top niet gaan redden
                                                      maar verschil tussen deze 2 blokken is erg weinig ( geen groot verschil )
                                                      als ze alle 2 de zelfde mod’s hebben inderdaad zal ik op top afhaken
                                                      spintjes trek je niet boven de 150 kilomter :???:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 79)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.