Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Opbouwen blok 1.9s HITTEBESTENIGE PAKKING?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2010 om 16:51 #17227603
Ik ben bezig met een 1.9s te reviseren. Dit is een motor die origineel niet in mijn Manta lag, maar omdat alles zo origineel mogelijk moet zijn (dus ook het motornummer) ben ik deze over aan het tikken. De cijfers en de letter ‘s’ heb ik natuurlijk wel, alleen het sterretje niet. Zijn deze ergens te verkrijgen of te lenen? Wie weet hoe en wat? Heb ook al zitten denken om met een + teken te maken, maar kan geen + slegletter vinden..
Dus wellicht heeft een ‘opel’ revisieboer zoiets wel liggen. Er moet ook het een en ander gedaan worden wat ik niet zelf kan (honen, overmaat zuigers erin etc.)
Iemand een adres waar ze bekend zijn met CIH motoren? Ik laat ze liever door een kenner doen, dan door een algemeen revisiebedrijf/persoon. Liefst in het zuiden of midden van het land.
25 oktober 2010 om 16:54 #17748335:agenteen smal beiteltje pakken en deze een paar keer 60graden verdraaien
25 oktober 2010 om 16:56 #17748336AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb een paar setjes ga morgenavond
(vanavond geen tijd)
even voor je kijken of er wat tussen zit:thumbup25 oktober 2010 om 21:26 #17748337Voor de revisie zou ik zeggen ga eens langs bij Biggelaar in Made, die hebben voor mij tot nu toe drie 2400 blokken gereviseerd en ze lopen als een zonnetje!
25 oktober 2010 om 22:03 #17748338bij biggelaar wel goed nameten,
(zowiezo bij iedereen eigenlijk wel)
heb er in de tijd 3 cih’s en 2 cosworth YB laten boren en honen en er waren er 3 te krap geboord… :omaar ze zijn (of waren idd) niet overmatig duur.
26 oktober 2010 om 16:17 #17748339Ik heb met Biggelaar al enkele weken geleden contact gelegd. Hier zal ik dan waarschijnlijk wel naar toe gaan. Lekker dicht in de buurt en zo te lezen goede ervaringen!
27 oktober 2010 om 08:05 #17748340origineel gepost door louwe 16 klepper
ik heb een paar setjes ga morgenavond
(vanavond geen tijd)
even voor je kijken of er wat tussen zit:thumbupen al iets gevonden of nog geen tijd gehad?
27 oktober 2010 om 15:22 #17748341AnoniemLid sinds:
1 January 1970t was me eerlijk gezegd ff ontschoten door de drukte
maar heb net ff gekekenmaar ban bang dat je er niets aan hebt
ik heb n setje 4 mm
en een setje 9mmmaar gewoon 0 t/m 9
en a t/m z + het en teken &mischien dat je wat met een x kan en dan een
horizontaal streepje er door heen
enkel heb ik dat streepje ook niet
enn een I is te lang:hmmz27 oktober 2010 om 15:24 #17748342ooh ok, jammer..
Ja dan zal er toch iets gefabriceerd moeten gaan worden. Even goed nadenken..
27 oktober 2010 om 15:39 #17748343Yes indeed, net wat Louwe vermelde; met een X en de I moet het lukken mits de man cq vrouw handvast is…………..:D
:jerry27 oktober 2010 om 15:46 #17748344AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb nog wel n stukje staal staan
zal wel ff testen hoe het wordt
als ik iets met de x en de I doemaar dat wordt vast niet eerder dan vrijdag;)
mocht het
er axceptabel uitzien
plaats ik der wel ff n plaatje van;)27 oktober 2010 om 18:58 #17748345Bedankt voor de hulp mannen. Het probleem is dat je een ster met 8 uit eindes nodig hebt, met de X en I krijg maar 6 uiteindes. Het mooiste zou zijn als er een + is, want deze hoef je maar 2 x te slaan. Er kan ook enkel met een I te slaan, maar dan zou je 4x moeten slaan en dat is niet te doen. (wel te doen, maar krijg je geen fatsoenlijke ster)
Ik ga nu eens kijken of met een beiteltje iets te doen valt. Probeer of deze wel makkelijk op de plaats te houden is tijdens de slag met de hamer.
Het mooiste zou nog zijn als iemand iets origineel heeft. Ben al bezig met Opel zelf.. (tjah, ben soms te perfectionistisch)Iemand ervaring met ‘anodiseren’ van de aluminiumdelen van een blok?
27 oktober 2010 om 20:53 #17748346ik denk dat het moeilijk wordt. sterretje zit ook in chassisnummer in de bodemplaat en dat willen ze niet te makkelijk maken om er echt goed uit te zien natuurlijk (ivm omkatten etc)
tenminste dat denk ik :)
29 oktober 2010 om 15:04 #17748347origineel gepost door JOZO
Bedankt voor de hulp mannen. Het probleem is dat je een ster met 8 uit eindes nodig hebt, met de X en I krijg maar 6 uiteindes. Het mooiste zou zijn als er een + is, want deze hoef je maar 2 x te slaan. Er kan ook enkel met een I te slaan, maar dan zou je 4x moeten slaan en dat is niet te doen. (wel te doen, maar krijg je geen fatsoenlijke ster)
Ik ga nu eens kijken of met een beiteltje iets te doen valt. Probeer of deze wel makkelijk op de plaats te houden is tijdens de slag met de hamer.
Het mooiste zou nog zijn als iemand iets origineel heeft. Ben al bezig met Opel zelf.. (tjah, ben soms te perfectionistisch)Iemand ervaring met ‘anodiseren’ van de aluminiumdelen van een blok?
Wel een ster krijg je door de X tweemaal te slaan,( wel ff oefenen a.u.b.) na de éérste slag de X verdraaien! maar dat was wel duidelijk nietwaar?
Maar je kunt ook de nummers eraf slijpen en zo laten, als ge een nieuw blok koopt bij de Opel dealer staat er geen nummer in.
Kun je zeggen: heb een fabrieks nieuwe motor.:D1 november 2010 om 18:16 #17748348als je dit met een X doet, dan heb je niet de juiste hoeken. Je hebt een + nodig, dan lukt het wel.
Van de week maar eens proberen.. met het beiteltje5 november 2010 om 17:41 #17748349ik kan dat revisie werk wel voor je doen. (midden nederland)
u2u maar als je nog een goedkoop adres zoekt.
5 november 2010 om 21:24 #17748350Besloten om geen ster in te tikken met een beiteltje, na veel oefenen enkele redelijk mooie exemplaren gekregen, maar nu 2 keer netjes op het blok te tikken, zal niet gaan (of heel veel geluk hebben). Wie weet in de toekomst als ik zo’n sterslagpen kan bemachtigen..
origineel gepost door nick1987
ik kan dat revisie werk wel voor je doen. (midden nederland)u2u maar als je nog een goedkoop adres zoekt.
Afspraak is al gemaakt met Biggelaar..
6 november 2010 om 16:31 #17748351je kan ook zo’n slagpen laten maken in de form die je zelf wilt. (opelteken bijv.)
is biggelaar hier de huis revisie boer ofzo? die naam komt elke x weer naar boven.
25 december 2010 om 16:35 #17748352Ze zijn bekend met Opel motoren, vandaar. En lekker dicht in de buurt!
Maar nu een ander verhaal. Er moeten overmaatzuigers erin en deze moeten 800 euro gaan kosten. Mij eigenlijk een beetje te duur. Zijn er andere zuigers te gebruiken (mercedes.. etc.) die dan net zo goed zijn (of beter)?
Zo nee, zou ik het blok naar een 2.0 laten maken, dan zouden ze er 2.0 zuigers erin kunnen zetten. Wil dan wel gewoon met de 1.9 kop rijden, omdat dan alles origineel blijft (van de buitenkant gezien)
Iemand een idee? Heb zelf niet bere veel verstand van revisie etc.
25 december 2010 om 17:54 #17748353Als de penhoogte van 2.0 zuigers hetzelfde is kan dat wel, zeg maar de afstand van het zuigerpengat naar de bovenkant van de zuigers.
Bij Biggelaar kunnen ze gelukkig nog wel goed met de klant meedenken, ook in deze tijden.21 maart 2011 om 21:06 #17748354Tussen het spruitkstuk en de carburateur zit een ‘aluminium’ behuizinginkje. Aan beide zijde zat pakking, maar deze verwijderd vanwege passiveren. Nu wil ik deze pakking terug plaatsen (nieuw, zelfmaak) maar is hier speciale hitte bestendige pakkingspapier voor? Want de pakking zit aan een kant op het spruitstuk..
27 maart 2011 om 20:57 #17748355[rquote=1823227&tid=135761&author=JOZO]Ze zijn bekend met Opel motoren, vandaar. En lekker dicht in de buurt!
Maar nu een ander verhaal. Er moeten overmaatzuigers erin en deze moeten 800 euro gaan kosten. Mij eigenlijk een beetje te duur. Zijn er andere zuigers te gebruiken (mercedes.. etc.) die dan net zo goed zijn (of beter)?
Zo nee, zou ik het blok naar een 2.0 laten maken, dan zouden ze er 2.0 zuigers erin kunnen zetten. Wil dan wel gewoon met de 1.9 kop rijden, omdat dan alles origineel blijft (van de buitenkant gezien)
Iemand een idee? Heb zelf niet bere veel verstand van revisie etc.[/rquote]
Geen probleem, mooiste is om er een 2.4 van te maken, zie je niets van aan de buitenkant, en gaat prima in een 1.9blok.. ook met 1.9 kop..
4 april 2011 om 18:28 #17748356Je kunt dat sterretje gewoon kopen bij een industrie groothandel o.i.d. Ik heb hem op mijn werk gewoon op de plank liggen denk ik.
Of heb je dat tikken al helemaal gedaan ?
4 april 2011 om 18:53 #17748357Nummer is er al ingetikt, zonder sterretje
7 juni 2011 om 20:30 #17748358Heb me blok terug en gelijk begonnen met opbouwen. Ik moet nu zelf een pakking maken die tussen inlaat en uitlaat komt (onder en boven de afdekhitteschildje) Deze pakking moet hittebestendig zijn dus. Wat voor iets gebruiken jullie?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.