Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › opbouw vraagjes c20let kadett 4×4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2013 om 12:04 #17260010
ben nu weer begonnen met de motor op te bouwen, maar loop tegen een paar lastigheden aan.
ik zal in dit topic mijn vragen stellen, anders komen er zo veel.1, waar kan ik ergens zien of lezen, hoe alle vacuumslangen aangesloten horen te zitten.
dus van waar naar waar, en welke.2, op hoeveel nm moet de carterpan vast gezet worden, is er een met de rubberen ring op de spatplaat.
3, hoe sluit je de orginele dump valve af, als je een andere monteert.
andre heeft het wel vertelt, maar weet het niet meer precies.4, ik ga met phase2 chip rijden, zo rond de 280pk.
zijn dan de orginele injectors goed, of moet ik grotere hebben.5, welke olie is het best voor een c20let, en voor de f28.
6, welke arp bouten heb ik nodig voor de drijfstangen.
ik hoor het wel.
groeten.
17 augustus 2013 om 08:59 #181670831. Vacuum schema, volgens mij is het deze:
2. Ik dacht 10 of 25nm.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/aanhaalmomenten-opel-20xe-c20xe-c20let3. Site van EDS staat hun montagehandleiding:
http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/anleitungen/c20let-blow-off-ventil4. Zou moeten gaan, maar beter is dan Z20LET te nemen, deze zijn iets groter.
5. Ik reed altijd met 5w30 vol syntheet van goede kwaliteit, maar 5w50 / 10w60 vol syntheet kan ook.
Nu komt er Kendall GT-1 in omdat deze goed is voor race motoren.
Voor de F28 haal ik altijd gewoon de door Opel voorgeschreven olie, werkt prima zelfs met een sper erin.6. Ik dacht of ARP Hi Perf 8740 109-6001 of ARP Pro Series 2000 209-6003.
http://arp-bolts.com/pages/viewcatalog.shtml en dan blz 81 onder Sports Compact – Connecting Rod Bolts.Maar ik zou als je het blok helemaal openmaakt alle bouten vervangen door ARP varianten.
17 augustus 2013 om 10:49 #181670841. Zorg dat je die 2 vacuumslangen op die amalvalve goed heb zitten. Heb je ze verkeerd om, krijg je hele rare laaddruk storingen. En je zal echt niet de 1e zijn die dat doet. Sterker nog, kan mensen die maanden lang gereden hebben zo. Maar het is goed te zien op de tekening welke waar kom.
2. 10nm icm een beetje grijze kit van GM.
3. Kom ik ook niet echt uit. Dus als iemand dit ff in het NL kan plaatsen, graag.
4. Je kan ook je bdr aan laten passen. Maar z20let injectoren is beter. Gecombineerd is nog beter. Helemaal als je met de standaard 2.0 benzinepomp gaat rijden.
5. 10w60 valvoline race olie en voor de f28 gewoon de originele bakolie van GM. Nr: 1940182.Ps. Een versterkte waste gate actuator is geen vereiste met fase 2. Maar wel een must. Helemaal wetende dat je na paar maanden/weken/dagen overstapt naar fase 3. :vertag ;)
Kost €175 bij EDS17 augustus 2013 om 11:16 #18167085Ik heb trouwens een setje Z20LET injectoren en een 3,5 bar drukregelaar te koop staan.
Die actuator zou ik sowieso gelijk vervangen:
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-cavalier-turbo-4×4-16v-c20let-uprated-actuator-144-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;17 augustus 2013 om 16:34 #18167086Let erop dat je als je een sper hebt, je een extra toevoeging aan je bak olie moet doen (ook verkrijgbaar bij Opel dealer).
17 augustus 2013 om 17:14 #18167087Dat schrijft quaife niet voor bij de fwd sperren.
Ook tran-x bij mijn platen sper niet. Ook voor een fwd. Heb ook nog nooit problrmen met de diff’s gehad.17 augustus 2013 om 18:09 #18167088Heb ook geen speciaal spul in me bak hoor icm sper. Gewoon bakolie van de dealer erin en gaan!
17 augustus 2013 om 18:44 #18167089Inderdaad bakolie orgineel gm zonder toevoeging. Sper doet het al jaren perfect.
Ik zou toch overwegen voor phase 3 te gaan gezien er best een verschil in beleving zit tussen phase 2 en 3.17 augustus 2013 om 20:41 #18167090Volgens mij geldt dit alleen voor de zf platensperren. Iig voor het achter diff van de 4×4, maar bij andere merken wordt het ook in de versnellingsbak gebruikt. Iig iets om te controleren.
17 augustus 2013 om 21:33 #18167091Phase 2 en 3 zijn niet met elkaar te vergelijken idd.
Wbt de olie toevoeging klopt wat jurgen zegt met bepaalde autos word het opgegeven maar meesten niks.
Quaife kan gewone olie in, al werd ik door DPT geadviseerd om er fuchs olie te gebruiken en gaat nog steeds goed.
En de bak (f18) schakeld er een stuk lekkerder mee.Heb alles voor phase3 liggen en gaat straks de verkoop in . (Phase3 met ecu. Eds versterkte actuator. Z20let injectoren. Arp bouten. Etc etc.)
21 augustus 2013 om 19:11 #18167092hey, bedankt zover.
wil voorlopig nog met de fase 2 rijden, zat bij de motor.
aangezien ik toch alweer de nodige onkosten aan het maken ben, wacht ik nog maar even met fase 3 :D :D
de volgende stap komt wel weer.
ik kan in ieder geval weer verder :thumbup :thumbupgroeten.
13 september 2013 om 05:56 #18167093Op de turbo zitten 2 aansluitingen voor het water, en vanaf de inlaat komt er ook een.
Dus drie slangen voor het water, maar waar gaan die allen naar toe.
Kan op het moment geen foto plaatsen, de laptop wil het forum niet openen.Groeten.
13 september 2013 om 05:59 #181670941 gaat als toevoer naar de inlaat, vervolgens andere kant van de inlaat naar de toevoer van de turbo dan uitlaat van de turbo naar het expansievat of radiateur (afhankelijk van wat voor radiateur je hebt).
18 september 2013 om 18:47 #18167095Oke, thanks.
Is al Opgelost.Groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.