op zoek naar meningen van meriva 2006 bestuurders

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila op zoek naar meningen van meriva 2006 bestuurders

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    AstridP

Hallo!
      Laat ik me alvast even voorstellen. Ik ben astrid, 28 jaar en wonende net over de grens in belgie(Limburg)
      Wegens gezinsuitbreiding is mijn oog gevallen op een tweedehands opel meriva. Ik zou het enorm apprecieren als ik jullie ongezouten mening kan krijgen over de 2 types waartussen we twijfelen:
      1: meriva 1.7 51 kw DT cdti cosmo diesel. Jaar 2006. 150000km
      2: meriva 1.6i 77kw benzine. Jaar 2006. 38000 km.

Naar welke zou jullie voorkeur uitgaan? Beide zijn goed onderhouden.
      De auto zou ongeveer 10.000-15.000km per jaar doen. Afstanden van 5 tot 50 km.
      Iemand ook een idee wat betreft verbruiken van deze wagen en taxen? Rijden de merivas van dit jaartal goed? Duurzaam wat betreft onderhoud?
      Ik had ook iets gelezen over een dode hoek door de lijsten vanvoor. Is dit echt zo erg?? Of is het gewoon een kwestie van wennen en is er dn geen probleem?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!!
      Groetjes astrid

warhamstr
      Deelnemer

Diesel is met die kilometers per jaar te duur denk ik?

AstridP

Misschien bij vermelden:
          Voor de diesel vragen ze 2990 euro. Voor de benzine 3600 euro

AstridP

@warhamstr wrote:

Diesel is met die kilometers per jaar te duur denk ik?

Naar verbruik toe bedoel je ? De diesel auto zou in aankoop wel 600 euro minder kosten. Maarja ik weet nu niet of we daar rekening moeten mee houden.. We willen minstens 6 jaar met de auto rijden.

warhamstr
            Deelnemer

Wegenbelasting diesel vs benzine is nogal een verschil. Een diesel word pas interessant/lonend als je heel veel km’s maakt. meer dan die 15.000 iig.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.