Op zoek naar een radio

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Op zoek naar een radio

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Mirage
    Deelnemer

Laat ik beginnen: Ik heb geen verstand van audio.
      Kort gezegd ben ik toe aan een nieuwe head unit in mn Cali. Ik heb gewoon de standaard speakers en wil dit in de ruime toekomst nog zo houden (dus aansluitingen voor 100 extra dingen hoef ik niet ;) )

Ik heb geen idee wat er te koop is momenteel, maar wel een specifiek pakket van eisen en wensen, en ik dacht: kom ik laat de kenners eens mij informeren.

EISEN:
      Groene verlichting.
      USB aansluiting.
      Beetje fatsoenlijk geluid, ook als ik m een keer wat harder zet dan normaal volume.
      Geen fancy chrome/zilveren knoppen/randjes/etc. Gewoon zwart is prima.
      Geen units over de 150 euro.

WENS:
      Ingebouwde bluetooth.

Om het makkelijker te maken: Iets in de trand van deze unit dus: JVC KD-R621. Het enige nadeel is het gebrek aan ingebouwde bluetooth, dus kijken of jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

HardcoreHell

JVC KD-R721BT
        Dat is met bluetooth, usb, maar heeft lichtblauwe verlichting.

KENWOOD KDC-BT41U
        Zelfde als de JVC.

ALPINE CDE-111R
        Groene verlichting, zonder bluetooth

PIONEER DEH-2320UB
        Zonder bluetooth

Dit zijn een paar radio’s van de site van Ron de Vries.

Ik denk dat je met die eisen, en dus op zoekt bent naar een A merk radio met USB en bluetooth, je budget iets hoger zult moeten instellen.
        Om aan alle eisen te voldoen tenminste.

Fearless
        Deelnemer

Dan zou ik gewoon eens de mediamarkt inlopen. Daar koop je al vanaf 70 euro een beetje een fatsoenlijke usb radio.

En het geluid wordt ook bepaald door de speakers. een radio kan nog zo goed klinken, maar heb je slechte speakers dan klinkt het nog voor geen meter.

Een goedkope radio is vaak alleen voorzien van 1 lineout voor de versterker. de duurdere hebben er vaak meer, en das mooier.
          Ik kocht zelf 1.5 jaar terug een Sony alleskunner met 3 lineouts, dit omdat ik straks 2 versterkers ga aansturen (4kanaals en monoblok) Hiervoor heb ik 2e hands nog 100 euro gegeven.
          Daar koop je in de winkel gewoon een simpel nieuw ding voor ;)

gsi-tje

@Fearless wrote:

Dan zou ik gewoon eens de mediamarkt inlopen. Daar koop je al vanaf 70 euro een beetje een fatsoenlijke usb radio.

En het geluid wordt ook bepaald door de speakers. een radio kan nog zo goed klinken, maar heb je slechte speakers dan klinkt het nog voor geen meter.

Een goedkope radio is vaak alleen voorzien van 1 lineout voor de versterker. de duurdere hebben er vaak meer, en das mooier.
            Ik kocht zelf 1.5 jaar terug een Sony alleskunner met 3 lineouts, dit omdat ik straks 2 versterkers ga aansturen (4kanaals en monoblok) Hiervoor heb ik 2e hands nog 100 euro gegeven.

had je beter een alpine kunnen kopen voor dat bedrag.
            ik had de cda 9812rb en was stuk, heb vorige week dezelfde gevonden en gekocht voor 80€ in bijna nieuwstaat.
            deze heeft 3 preouts van 4v en je kan alles regelen op gebied van geluid, alleen is het showgehalte niet zo hoog.

Mirage
            Deelnemer

@Hardcorehell
              Ik heb de Alpine vanmiddag live bekeken, en het word die, of de JVC
              De andere 2 trekken me niet zo.

@Fearless

Ik heb nogsteeds de orginele speakers. Die klinken me prima voor wat ik ervan wens. Trillende benzineklepjes en kentekenplaten zijn niet mijn ding.

@GSI
              ’tje
              2e hands is niet mijn ding qua radio, als ie stuk is wil ik terug kunnen gaan, maar toch bedankt.

Mirage
              Deelnemer

Als resultaat:
                JVC KD-R821
                Met bluetooth dus.

Fearless
                Deelnemer

@gsi-tje wrote:

@Fearless wrote:

had je beter een alpine kunnen kopen voor dat bedrag.
                  ik had de cda 9812rb en was stuk, heb vorige week dezelfde gevonden en gekocht voor 80€ in bijna nieuwstaat.
                  deze heeft 3 preouts van 4v en je kan alles regelen op gebied van geluid, alleen is het showgehalte niet zo hoog.

Dat had ik idd ook kunnen doen.
                  Maar zelf vind ik een Alpine headunit een beetje lastig werken. Niet zo gebruiksvriendelijk. Dus voor mij viel een Alpine zoiezo al af.
                  Ding wat ik nu heb is nog simpel te bedienen. Ook met de afstandsbediening. En geloof dat ik ook die hoogvoltage lineouts heb….maar dat zou ik is ff uit moeten zoeken.
                  Ik heb ook een Usb aansluiting op het front. Ik wou dat gezeur niet meer om telkens een cdtje vol met mp3’s te branden. Ideaal zon usb.

gsi-tje

veel plezier ermee

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.