Forumindex › Forums › Techniek › Cih › op zoek naar 2.4 kop om door te zagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2011 om 22:23 #17234000
ik wil mijn 2.4 kop optimaal gaan bewerken en daarvoor wil ik graag weten hoe dik de wanden van de poorten zijn.
daarvoor zou ik een kop moeten opofferen. die zaag ik dan door in meerdere plakjes, zodat ik kan zien hoe veel ik weg kan halen.
heeft iemand nog een beschadigde kop, of gewoon een goedkope die in de weg ligt?
de foto’s zullen natuurlijk het forum op gaan.
10 maart 2011 om 22:35 #17833123Hoi Nick, bespaar je de moeite om een kop aan stukken te zagen, ik heb een paar jaar geleden een 3.0E kop doorgezaagd op verschillende plaatsen, en die verschilt wat betreft gietwerk niet van een 2.4 kop, de wanddikte van de kanalen schommelt zo rond de 5 tot 6 millimeter.
De kanalen supergroot maken heeft weinig zin overigens, als ze goed van vorm zijn ben je al een heel eind, ik wil wel een paar foto’s maken van de 3.0E kop en die naar je toe mailen, dan heb je wel een idee hoe ‘t er uit ziet of eventueel een stuk van die kop opsturen zodat je er zelf wat mee kan onderzoeken.11 maart 2011 om 19:45 #17833124;)iets teveel en je heb zo een gescheurde kop, gewoon de in/uitgangen flowen
12 maart 2011 om 20:15 #17833125[rquote=1888545&tid=144300&author=Keesjr]Hoi Nick, bespaar je de moeite om een kop aan stukken te zagen, ik heb een paar jaar geleden een 3.0E kop doorgezaagd op verschillende plaatsen, en die verschilt wat betreft gietwerk niet van een 2.4 kop, de wanddikte van de kanalen schommelt zo rond de 5 tot 6 millimeter.
De kanalen supergroot maken heeft weinig zin overigens, als ze goed van vorm zijn ben je al een heel eind, ik wil wel een paar foto’s maken van de 3.0E kop en die naar je toe mailen, dan heb je wel een idee hoe ‘t er uit ziet of eventueel een stuk van die kop opsturen zodat je er zelf wat mee kan onderzoeken.[/rquote]nou graag, als je een paar foto’s op de u2u kan zetten zou ik dat heel mooi vinden.
4 april 2011 om 19:07 #17833126Hoe ga je dat flowen aanpakken ? Gewoon intresse omdat dit iets is wat ik al een tijd bestudeer en zelf nooit heb durven ondernemen.
10 mei 2011 om 20:39 #17833127met een hoeegtoerig luchttolletje en verschillende koppen daarvoor,
beginnen met een hard-metaal freesje, 1e op foto. (2e is voor alu)
daarmee haal ik materiaal weg waar ik het wil, in de bocht voornamelijk.
dan kan je het schuurbandje gebruiken(4de) om de ruwheid van de poort +gietgallen weg te halen.
de steen (5de) kan hier ook voor gebruikt worden en kan in gewenste vorm worden geslepen. deze gebruik ik ook voor het gladmaken van de verbrandingskamer ivm pingelen.
dan als laatste de lammelenschijf / waaiertje (3e op foto) om alles super glad na te polijsten.met je vingers in de poort op gevoel bepalen of de poorten gelijk zijn.
en dat is het grofweg. veel geduld hebben is ook belangrijk.
10 mei 2011 om 20:40 #17833128before / after
15 januari 2012 om 09:38 #17833129misschien een beetje late reactie, maar heb jij of iemand anders wat meer/duidelijke foto’s van het flowen?
16 januari 2012 om 20:14 #17833130:agent spiegel glad flowen heeft geen zin, je moet hem redelijk ruw flowen ivm een goede menging te krijgen
16 januari 2012 om 20:30 #17833131Hoe doe je dat? Gewoon met zo’n grof lamellen schuurtooltje?
16 januari 2012 om 20:45 #17833132hoe ik dat doe?, de gereedschappen staan iets verder naar boven in dit topic afgebeeld.
niet glad flowen, ja in eerste instantie juist wel, zodat je kan zien/voelen dat de poort mooi egaal is en geen rare bochten en deuken heeft. dit heeft dus te maken met de vorm. als alles klaar is kan je de poort stralen met een heel grof korrel om zo deukjes te maken in het materiaal. zo krijg je het golfbal effect, lucht stromingen maken rollende bewegingen in de kuiltjes, de weerstand van de inlaatlucht over de lucht in de kuiltjes is lager als de weerstand van lucht over metaal.
dus dit is bevorderlijk voor de luchtsnelheid, niet voor de menging. voor de menging van lucht/brandstof wil je na de klep een bepaalde turbulentie zodat alle moleculen kris kras door elkaar heen gaan draaien. gebeurt dit al voor de klep dan remt deze turbulentie de luchtstroom en daarmee de hoeveelhied lucht die de cilinder binnen komt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.