Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Op welke manier speling voelen stabilisatorstand Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2015 om 22:32 #17272488
Op welke manier kan men speling voelen op de stabilisatorstang?
Ik kan de stangen als het ware om zijn eigen as draaien, oftewel je pakt hem beet en draait dan wat in het horizontale vlak. Dat gaat gemakkelijk.
Heb namelijk last van gebonk bij het rijden op straten met kleine hobbeltjes enz.
24 juni 2015 om 22:37 #18288308misschien dat het tijd wordt om de rubbers van de stabilisator stang te vervangen… is het voor of achter dat geluid??
24 juni 2015 om 22:43 #18288309Nee voorkant. Maar hoort het dat je die dingen kan draaien? Als het rubbers zijn hoor je toch meestal gekraak?
Dit is echt gebonk. Paar jaar geleden ook wel is gehad geloof ik. Ze zijn makkelijk te vervangen toch?
24 juni 2015 om 22:49 #18288310@oomens94 wrote:
Nee voorkant. Maar hoort het dat je die dingen kan draaien? Als het rubbers zijn hoor je toch meestal gekraak?
Dit is echt gebonk. Paar jaar geleden ook wel is gehad geloof ik. Ze zijn makkelijk te vervangen toch?
als je rubbers erg ver heen zijn of gewoon weg als ze droog zijn en langzaam wegslijten dan kunnen ze wel los komen maar bij zo los dat je ze kunt draaien zet ik ook even mijn ????????
maar als het goed is zijn het 3 delen.. links rechts en midden..
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/rubber-stabilisatorstang-21-22mm-boven-opel-astra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/rubber-stabilisatorstang-21-22mm-onder-opel-astra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/rubber-stabilisatorstang-22mm-opel-astra-g-coupe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik weet niet welke van de bovenstaande bij jouw past…en voor links en rechts heb je
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-g-astra-h-meriva-b-z.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stabilisatorstang-opel-astra-h-zafira-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ook hierbij keus uit diverse.. moet je even kijken welke er bij jouw past25 juni 2015 om 12:10 #18288311als het geklapper/gebonk is op keitjes denk ik meer aan de reactie stangetjes ipv de stabilisatorstang zelf.
de reactie stangetjes kan je makkelijk zelf vervangen. Gewoon per kant doen en kosten het geld niet.Ik ga ervan uit dat jij de stangetjes bedoeld welke aan de stabilisatorstang zitten en ook aan je veerpoot????
Deze stangetjes horen idd in hun kogelgewricht te draaien. Speling kun je voelen door van boven naar beneden te bewegen met het stangetje. Een klein beetje speling op die manier voelen kan al genoeg speling zijn om te klapperen.
gr. rene
ik denk dat je deze bedoeld.
25 juni 2015 om 19:40 #18288312Ik laat hem altijd uit ze veren hangen en trek dan aan de onderkant van de stabi stang, beweegt die dan zit er speling op de kogels
25 juni 2015 om 22:39 #18288313Aha,
Ja, die stangetjes eraan vast bedoel ik inderdaad. Helpt het metalen terug te bevestigen i.p.v. plastic?
Het is vooral bij kleine oneffenheden in de weg. Bij diepe kuilen of verkeersheuvels hoor je het minder goed.
25 juni 2015 om 23:06 #18288314@oomens94 wrote:
Aha,
Ja, die stangetjes eraan vast bedoel ik inderdaad. Helpt het metalen terug te bevestigen i.p.v. plastic?
Het is vooral bij kleine oneffenheden in de weg. Bij diepe kuilen of verkeersheuvels hoor je het minder goed.
ja met wat vet er tussen want metaal op metaal gaat niet goed samen..
het harde plastic zit er tussen om de frictie op te vangen van de 2 bewegende delen…
alleen ik denk niet dat ze een metalen variant leveren…
26 juni 2015 om 05:15 #18288315Stalen zijn enkel aftermarket leverbaar.
Wat wil je invetten dan bart? Stangen zitten kogels in die bewegen en de stabistang kan los bewegen ten opzichte van de veerpoten.26 juni 2015 om 09:53 #18288316Dan wel metaal nemen of gewoon plastic? Wat is beter?
26 juni 2015 om 10:51 #18288317@Haasje17 wrote:
Stalen zijn enkel aftermarket leverbaar.
Wat wil je invetten dan bart? Stangen zitten kogels in die bewegen en de stabistang kan los bewegen ten opzichte van de veerpoten.Ik nam aan dat dat plastic om de kogel heen zat en dat de topicstarter dat wilde vervangen door metaal.. Dan krijg je metaal op metaal.. En dan heb je een laagje vet nodig voor de frictie die er ontstaat…
26 juni 2015 om 11:48 #18288318Gewoon vervangen door dezelfde soort ben je er weer heel wat kilometers vanaf.
Het zijn nu eenmaal kogelgewrichten die door het klapperen speling krijgen.
Zelf aanpassen heb ik nog nooit van gehoord en kan alleen maar ellende geven.
Voor die paar euro zou ik niet moeilijk doen.Soms zitten de moeren erg vast en zijn dan niet los te krijgen omdat het schroefdraad meedraaid. Optie is dan de moer er even af te slijpen.
SuccesGr. Rene
26 juni 2015 om 13:47 #18288319en bij de originele kan je er een steeksleutel achter steken zodat ze niet draaien.
Ik denk zo vanbuiten dat het een 16 is.27 juni 2015 om 11:27 #18288320http://www.mijnautoonderdelen.nl/stabilisatorstang-delphi-TC879.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan zijn deze prima toch?
28 juni 2015 om 13:42 #18288321Jep. Prima.
S6
7 juli 2015 om 09:06 #18288322Gisteren linkerstang vervangen. Kreeg hem niet helemaal goed op gelijke hoogte met m’n krikken maar uiteindelijk toch gelukt.
Binnenkort de rechter, waarschijnlijk zit die er al het langst.
10 juli 2015 om 08:33 #18288323Inderdaad, de rechter stang zorgde uiteindelijk voor zoveel speling. Opgelost.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.