Op vakantie met de G – welk onderhoud?

Forumindex Forums Modellen Astra Op vakantie met de G – welk onderhoud?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Chris426
    Deelnemer

Hallo!

Ik vertrek binnen een drietal weekjes met de Astra G op vakantie.
      Eerst naar Hamburg, dan verder naar Denemarken tot helemaal in Kopenhagen en weer terug (uiteraard ;)).

Ik denk iets van een 3500km in totaal, uitstapjes meegerekend.
      5 personen plus bagage, en de G is door omstandigheden het enige vervoersmiddel dus zal t wat te verduren krijgen :D.

Nu is de vraag, ik zou graag zelf alle nodige onderhoud doen om de Astra klaar te hebben voor deze reis.

Wat zou ik best vervangen, wat kan ik gewoon zo laten?

Hij heeft een klein onderhoud gehad in februari, kmstand 156000. Nu staat hij op 163000 km.
      Bij dit onderhoud is de olie vervangen (oliefilter niet), keerringen, distririem, waterpomp.

Ik hoor t graag!

Maurice89
      Deelnemer

Pfoe met een 1.4 dat word niet echt leuk Den ik.

Maar gewoon normale onderhoud wel rare olie beurt niet het filter vervangen???
        En bougies wanneer zijn die gedaan? Benzine filter, Lucht filter zo’n kleine dingetjes

Chris426
        Deelnemer

Ja, ben ik vergeten te vermelden.
          Bougies zijn zeer recentelijk door mij vervangen, dus die zijn tiptop.

Ja ik weet ook niet waarom het oliefilter niet vervangen geweest is, de garage heeft onderhoud gedaan…

Luchtfilter is een Dbilas Flowmaster, kan ik dat filter niet gewoon schoonmaken of moet ik t vervangen?

Benzinefilter, die onthoud ik al ;).

b07

wat ik meestal doe als ik zover ga rijden is kijken naar de reserve band, bandenspanning, of alle verlichting het doet en, of alle vloeistoffen op niveau zijn.

hou er ook rekening mee dat in sommige landen bepaalde dingen verplicht zijn zoals een gevarendriehoek, veiligheidshesje en, nog wat andere dingen zou je even moeten navragen, staan namelijk boetes op als je die niet bij je hebt.

Chris426
            Deelnemer

Ok, dus vloeistoffen checken. Was ik inderdaad al van plan.

Maar zou ik dan best ook een oliewissel doen, filters vervangen?
              Of is dat wat overdreven?

Oh en zal best wel lukken met die 1.4 hoor, hij heeft al heel Frankrijk, heel Engeland, een goed stuk Duitsland, Luxemburg en Spanje gezien in z’n leven ;).

Ik heb net ff oliecheck gedaan, ik vermoed dat hij er op zo’n 3000 km toch een litertje doorjaagt. Misschien onderweg toch ff peilen dan :p.

b07

zou de olie lekker laten zitten er zit net nieuwe in en, die filter zou ik ook pas vervangen bij de volgende olie wissel, ik vervang zelf elk jaar de olie en, olie filter.

ik ken ook mensen die al 5 jaar rijden zonder ooit de olie filter te hebben vervangen dus, zou me niet zo druk maken als die nog een jaar bleef zitten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.