(Op vakantie)

Forumindex Forums Modellen Astra (Op vakantie)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    bart86
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, ben in bezit can een astra h station 1.8 2005.

We zijn in Oostenrijk op vakantie, waarbij met het raam open een knarsend ratelend geluid opgevallen is.

Het komt echt van de kant van pomp van de climate control vandaan.

Er zit een distributieriem in, dus de ketting kan het niet zijn.

Ik zelf denk dat het de pomp is, komt dit vaker voor? En is er een snelle manier om uit te sluiten dat het toch de waterpomp is? Qua richting van het geluid zit het echt bij de airco pomp.

Het geluid is best hard op de video en zou een vertekend beeld kunnen geven, wellicht herkend iemand hier het geluid.

Als het de airco pomp is, is het gevaarlijk om door te blijven rijden?? Lijkt me niet.

En is het dan een mogelijkheid om gewoon een korte riem erop te laten leggen die de pomp zolang niet meeneemt??

De garages zitten hier op best ver rijden,

bart86
      Deelnemer

Geluid binnenuit.

Opeltje17
        Deelnemer

Als je de airco uitzet mag de pomp niet draaien, dus dan zou het je magneet koppeling moeten zijn die zoveel lawaai maakt of de koppeling zit vast.

Kan ook goed de waterpomp zijn, heb er al meerdere vervangen omdat ze zoveel herrie maakte.

Snelste en makkelijkste is met een sleutel 15 de multiriem ontspannen en eraf halen, is het geluid er dan nog? Reken dan maar op een waterpomp

bart86
          Deelnemer

Bedankt, distributie is bij 140000 vervangen 2019. Nu 180000 gelopen, neem aan dat de waterpomp dan ook vervangen is. Dan zou het qua kilometrage kort dag zijn.

Als het de airco is, kan hiermee doorgereden worden en het in nl te laten verhelpen?? Of kan er iets kapotslaan ofzo??

Ik heb een reisverzekering pechhulp, denk dat ik morgen opbel en zeg dat ik iets verdachts hoor en niet wil rijden..Dan zou de Oostenrijkse wegenwacht kunnen helpen.

bart86
            Deelnemer

Trouwens waterpomp wordt niet aangedreven door de distributie,dus zal hij ook niet vervangen zijn bij de vervanging van de riem.

liviu2004
              Deelnemer

2005 dus z18xe. Waterpomp zit wel op de distributieriem.

bart86
                Deelnemer

Het is inderdaad de airco pomp.

Maandag langs de garage voor een kortere riem, dan maar geen airco. Maar wat zijn die krengen prijzig in Nederland, dikke 200 euro.

Corsa_GSi
                  Deelnemer

Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar hier heb ik mijn airco goedkoop laten repareren.
                    En na 2 jaar doet die het nog steeds goed (Astra F uit 1997).

Airco2go

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.