Ik ben nieuw op dit forum, ben in bezit can een astra h station 1.8 2005.
We zijn in Oostenrijk op vakantie, waarbij met het raam open een knarsend ratelend geluid opgevallen is.
Het komt echt van de kant van pomp van de climate control vandaan.
Er zit een distributieriem in, dus de ketting kan het niet zijn.
Ik zelf denk dat het de pomp is, komt dit vaker voor? En is er een snelle manier om uit te sluiten dat het toch de waterpomp is? Qua richting van het geluid zit het echt bij de airco pomp.
Het geluid is best hard op de video en zou een vertekend beeld kunnen geven, wellicht herkend iemand hier het geluid.
Als het de airco pomp is, is het gevaarlijk om door te blijven rijden?? Lijkt me niet.
En is het dan een mogelijkheid om gewoon een korte riem erop te laten leggen die de pomp zolang niet meeneemt??
Bedankt, distributie is bij 140000 vervangen 2019. Nu 180000 gelopen, neem aan dat de waterpomp dan ook vervangen is. Dan zou het qua kilometrage kort dag zijn.
Als het de airco is, kan hiermee doorgereden worden en het in nl te laten verhelpen?? Of kan er iets kapotslaan ofzo??
Ik heb een reisverzekering pechhulp, denk dat ik morgen opbel en zeg dat ik iets verdachts hoor en niet wil rijden..Dan zou de Oostenrijkse wegenwacht kunnen helpen.
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar hier heb ik mijn airco goedkoop laten repareren.
En na 2 jaar doet die het nog steeds goed (Astra F uit 1997).