Op hol geslagen diesel stoppen

Forumindex Forums Modellen Astra Op hol geslagen diesel stoppen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 151 tot 154 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17973985
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Dat heb ik dus ook ooit gehad bij de opel-dealer, die bekeken het oliepeil en hij stond op half, ze wilde er meteen een liter olie bij doen, ik had het toen snel tegengehouden omdat ik dat dus wist van die peilstok en inderdaad bij nog een keer peilen zat hij gewoon netjes vol. Bij de 1.9cdti kan je beter afgaan op de oliepeilsensor (het gele lampje dus, niet het oliedruk lampje), die gaat vrij snel aan als het oliepeil iets zakt.

      #17973986
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Hoeveel moet er nou in dit blok. 3,5L, 3,8L of 4,3 ? Ik heb de olie verwisseld alleen kan niet uitmaken of de olie nu wel op peil is of niet. Motortempratuur komt nu ook niet verder dan 85 graden, normaal dus 90 á 95 graden :hmmz

        #17973987
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Er is één manier om de olie goed te peilen en dat is de peilstok er dwars inzetten (in verticale richting zeg maar, ander zit één kant tegen de voorkant van de motor), de motor warm rijden, 5 minuten wachten en dan 1x peilen, dan lijkt het te kloppen. Bij mij komt de motor nooit boven de 90 graden altijd tussen de 83 en 87 graden.

          Kwam dit tegen op een forum:

          Owners handbook & Haynes both say 4.3 litres with filter change

          #17973988
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            Hmm dan zal het kloppen, heb er 4.5L ingegooid. Ga het maar eens op deze manier pijlen. Sommige sites zeggen 3.5l, 3.8l. Dan zal dat dus zonder filter wisseling zijn :hmmz

          4 berichten aan het bekijken - 151 tot 154 (van in totaal 154)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.