Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Op hol geslagen diesel stoppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2012 om 11:55 #17973912
Ik hoop het nooit mee te maken om mijn diesel op hol je krijgen.
Kun je iets doen om het te voorkomen? Of moet je gewoon geluk hebben. of de pech omdat het 1 op de xxx.xxx diesels voorkomt.
6 maart 2012 om 19:18 #17973913Olieverbruik en Olierook uit de uitlaat in de gaten houden..
Willem
6 maart 2012 om 19:27 #17973914dus extreem (grijs) rokende diesels hebben er vlugger kans op?
of vat ik dit nu mis op? dacht eerst dat dit was door het onregelmatig smeren was? @Willem …6 maart 2012 om 19:45 #17973915Grijs / Zwart is VEEL Diesel, Blauw met verbrande oliegeur is motorolie.
Als er HEEL veel OLIE word aangevoerd, ben je al te laat, dan is er zoveel rook dat er zuurstof tekort ontstaat, en word de rook Grijs (bij een ophol geslagen motor dus.)
Willem
6 maart 2012 om 19:49 #17973916Euhm ik heb een keer grijze rook gehad :shock: Maar goed dat was hoop ik de kou
6 maart 2012 om 19:55 #17973917Iedereen heeft grijze rook in de kou ^^
Of als je een iets minder sportieve rijder bent en dan is goed optrekt, kan er ook wel is een pluim zwarte rook uitkomen.
Heb ik als ik met mijn opa zijn auto rijdt (Vectra).
Opa is één van de slakken in het verkeer :jerry6 maart 2012 om 19:56 #17973918Dat is gewoon ROET inderdaad…
Willem
6 maart 2012 om 20:00 #17973919adjectieven bij benzine werkt dit? smering kuisen injectiekoppen?..
6 maart 2012 om 20:40 #17973920kan , maar een benzine heeft hier geen last van , alleen diesels
6 maart 2012 om 21:03 #17973921AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb 6 jaar lang taxi gereden. En altijd diesels nooit geen ophol geslagen motor meegemaakt. En er werd niet altijd even zuinig mee omgesprongen. En onderhoud laat ook veeeel te wensen over. En zoals wij onze auto’s gebruiken ‘gewoon’ maak ik mij helemaal geen drukte over dat het een keer gebeurt :sleeping
6 maart 2012 om 22:30 #17973836De 1.3CDTi’s willen nog wel eens gaan bij een roetmeting (zonder aanleiding / Carterventilatie)…
10 maart 2012 om 07:34 #17973837@Spacejam wrote:
@bluedevil wrote:
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.
Komt inderdaad niet van de turbo af en hebben tot nu toe nog steeds het probleem niet gevonden.
Wagen is uitvoerig aan testen onderworpen waaronder ook de injectors laten testen geen enkele die slecht is allemaal in orde dus daar zit het em ook niet.Blijft toch maar raar dat zoiets kan gebeuren .
greets blue
9 april 2012 om 14:44 #17973922Heb op de website van EDS iets gevonden:
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Reduzierstueck-fuer-die-Motorbelueftung-bei-allen-Z19DTH-/-Z19DTJ-Motoren” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zal dit ervoor zorgen dat dat niet gebeurt, dan laat ik em monteren over 2 weken.
9 april 2012 om 19:25 #17973923Zou kunnen maar je kan het pas zeker zijn als je dit eens voorhebt en hopelijk heb je dit nooit.
Bij ons is er dus totaal geen reden gevonden waarom de motorolie is beginnen ontbranden en dus de wagen op zen olie begon te draaien.
uiteindelijk hebben we de wagen overgelaten omdat er dingen waren die niet klopten zoals geen kracht meer in zen een sleepgeluiden bij het optrekken enzo.
En hierdoor is de zaf dus vertrokken en heeft die plaats gemaakt voor een andere wagen jammer genoeg van ander merk.groeten Frederik
9 april 2012 om 19:26 #17973924@bluedevil wrote:
@Spacejam wrote:
@bluedevil wrote:
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.
Komt inderdaad niet van de turbo af en hebben tot nu toe nog steeds het probleem niet gevonden.
Wagen is uitvoerig aan testen onderworpen waaronder ook de injectors laten testen geen enkele die slecht is allemaal in orde dus daar zit het em ook niet.Blijft toch maar raar dat zoiets kan gebeuren .
greets blue
Lekkende Brandplaatsjes bij de injectoren??? dan krijg je ook diesel in de motorolie..
Willem
9 april 2012 om 19:42 #17973925@iquick wrote:
Heb op de website van EDS iets gevonden:
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Reduzierstueck-fuer-die-Motorbelueftung-bei-allen-Z19DTH-/-Z19DTJ-Motoren” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zal dit ervoor zorgen dat dat niet gebeurt, dan laat ik em monteren over 2 weken.
Dat staat er los van. Standaard komt er bij de z19dth wat olie in de turbo terecht door de carterv entilatie die daar doorheen wordt geleid (milieu eisen), dat dingetje zorgt ervoor dat dat wat minder wordt. Als je een turbo slang los haalt zie je ook dat er wat olie inzit maar dit is normaal bij deze motor. Een op hol geslagen turbo komt door bijv. een gesprongen keerring in de turbo waar door er heel veel olie in het inlaat traject terecht komt.
9 april 2012 om 19:57 #17973926Jupzz. haal eens de onderste intercoolerslang los..
Als hier echt de olie uit komt lopen moet je je zorgen gaan maken..
Meestal is het allemaal wat vettig..
Willem
9 april 2012 om 20:00 #17973927Las op internet iemand die een C02 blusser in de auto had om in de inlaat vd auto te spuiten. :wtf
:wors Van de regen in de drup noem ik zo iets:P9 april 2012 om 20:07 #17973928als ie eenmaal goed over die 6000 toeren is gegaan kan je m toch wel wegsmijten die motor..
Willem
9 april 2012 om 20:10 #17973929Jah daarom en dan nog even een busje C02 in het blok, doet hem ook goed. :wors
Ik zou ook echt niet in de buurt komen bij de draaiende delen als dat ding zwaar in de toeren gaat.Gewoon laten gaan en filmen :kewlpics :wors
9 april 2012 om 20:26 #17973930Moois voor op joutube..
helaas ging ik laatst de verkeerde kant op..
aan de overkant op de snelweg wederom een BMW E46 diesel (320D of 330D maakt niet uit, ze vliegen allebei regelmatig op hol) met dikke wolken proberen af te remmen op de vluchtstrook.. :jerry :jerry :thumbup :thumbup :wub :wub
Willem
9 april 2012 om 20:32 #17973931co2 is op zich niet schadelijk, dat wordt ten slotte ook via je egr klep de motor ingeleid! Ik heb ook een brandblussertje achter in de auto zitten, geen idee eigenlijk of het een co2 blusser is of iets anders.
10 april 2012 om 10:50 #17973932Ja of je stopt een dikke winterjas in de luchtfilter die kan die toch niet meezuigen. En dit ding zorgt er juist voor dat de luchtaanvoer minderword, tenminste dat stond er en het gaat om een op hol geslagen motor te vermijden.
10 april 2012 om 10:55 #17973933@ spacejam een C02 blusser spuit chemische zooi en nog een berg ijskristallen je motor in, geloof echt niet dat zowiets goed voor je blokkie is.
@iquik zoals wim al zei. eer dat je uitgestapt ben kap open gedaan hebt, draaid je wagen al over de 6000 toeren wat de motor al zo beschadigd.met een blok wat dikke toeren draaid en op ploffen staat lekker de motorkap dicht laten:)
10 april 2012 om 13:57 #17973934Ja das waar, sjee wat is dit klote voor een dieselmotor zag er weer een paar op youtube krijg je toch echt de kriebels van :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.