Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Op hol geslagen diesel stoppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2012 om 16:24 #17973887
Dit is idd erg ja maar om welke motor gaat het :???:
5 maart 2012 om 16:24 #179738885 maart 2012 om 16:28 #17973889@astraTD wrote:
@trashmetal wrote:
Goede reden om benzine te blijven rijden :D
Voor sommige mensen te duur.
Of voor sommige mensen voordeliger bijv. mensen die veel km maken dan ga ik geen benzine rijden
5 maart 2012 om 16:31 #17973890LPG is een prima alternatief voor diesel.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met LPG.Rik :)
5 maart 2012 om 16:33 #17973891Naah doe dan maar diesel ipv lpg :jerry
5 maart 2012 om 16:34 #17973892Lpg om de 300 400km bij de pomp staan.
Verder ik wil het nooit mee maken dat de motor op hol zou slaan.
Ik zou verder in paniek raken haha.
( als op autobahn zou gebeuren, heb je wel een hogere top :agent )5 maart 2012 om 17:00 #17973893@astraTD wrote:
Lpg om de 300 400km bij de pomp staan.
Verder ik wil het nooit mee maken dat de motor op hol zou slaan.
Ik zou verder in paniek raken haha.
( als op autobahn zou gebeuren, heb je wel een hogere top :agent )Daarom is diesel so cool :agent
5 maart 2012 om 18:00 #17973894@Spacejam wrote:
Wat voor motor heb je?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
19 cdti de gewone 100pk versie
greets blue5 maart 2012 om 18:07 #17973895Ik rijd 1:11 op LPG.
Bij 450 km ga ik naar de pomp.Rik :)
5 maart 2012 om 18:10 #179738969 van de 10 keer krijg je die diesel echt wel uit door het inschakelen van de hoogste versnelling en het op laten komen van de koppeling. Heb in de tijd dat ik op de bergingsauto zat zeker 2,3 op hol geslagen diesels per week opgehaald en als ze op tijd uitgezet waren was het een kwestie van nieuwe turbo ( incl. evt. voorgeschreven nieuwe zeefjes en leidinkjes ) en rijden maar weer. Tijdje volgas draaien kan een beetje frisse diesel wel aan, met de roetmeting gebeurt dat immers ook.
Nu ik weer in de garage zit merk ik dat je meestal kan volstaan met het vervangen van de turbo ( en uiteraard het olievrij maken van intercooler e.d. ) Afgebroken aandrijfassen of kapotte koppelingen hierdoor heb ik echt nog nooit van gehoord :wtf . Vaak hebben de mensen niet door dat ze hem zo uit kunnen zetten en raken in paniek….Meeste medelijden had ik nog met die man die bij de Renault dealer binnen kwam stappen met de sleutelkaart van zijn Renault Laguna diesel AUTOMAAT in zijn handen die vroeg of iemand zijn auto even uit kon zetten terwijl deze op de parkeerplaats voluit stond te brullen…. :shock: :wtf :hmmz
5 maart 2012 om 18:18 #17973897Vraag me af wat m’n vader zou doen in zo’n situatie :hmmz
5 maart 2012 om 18:23 #17973898@KadAstra-EF wrote:
@bluedevil wrote:
Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.
Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.
Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
Mvg FrederikGodallemachtig, wat naar voor jullie.
Al wat van de schrik bekomen ?Rik :)
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
5 maart 2012 om 18:27 #17973899@Calibrainpower wrote:
9 van de 10 keer krijg je die diesel echt wel uit door het inschakelen van de hoogste versnelling en het op laten komen van de koppeling. Heb in de tijd dat ik op de bergingsauto zat zeker 2,3 op hol geslagen diesels per week opgehaald en als ze op tijd uitgezet waren was het een kwestie van nieuwe turbo ( incl. evt. voorgeschreven nieuwe zeefjes en leidinkjes ) en rijden maar weer. Tijdje volgas draaien kan een beetje frisse diesel wel aan, met de roetmeting gebeurt dat immers ook.
Nu ik weer in de garage zit merk ik dat je meestal kan volstaan met het vervangen van de turbo ( en uiteraard het olievrij maken van intercooler e.d. ) Afgebroken aandrijfassen of kapotte koppelingen hierdoor heb ik echt nog nooit van gehoord :wtf . Vaak hebben de mensen niet door dat ze hem zo uit kunnen zetten en raken in paniek….Meeste medelijden had ik nog met die man die bij de Renault dealer binnen kwam stappen met de sleutelkaart van zijn Renault Laguna diesel AUTOMAAT in zijn handen die vroeg of iemand zijn auto even uit kon zetten terwijl deze op de parkeerplaats voluit stond te brullen…. :shock: :wtf :hmmz
alleen vergeet je dat als deze diesels 1x goed over de 6000 toeren gaan, je de kleppen krom zijn, en de zuigers mooie krassen hebben gemaakt in de Cilinderwanden…
uitzetten gaat NIET als ie op hol is gegaan, als je m uit kan zetten is ie namelijk nog niet op hol gegaan…
en ja, als je mazzel hebt kan je m uitkrijgen door de 5 of 6 in te schakelen, maar ik heb al meeredere keren MODERNE diesels gehad die op hol gaan.. hup in 5 of 6 koppeling op, en huppa koppeling gewoon slippen, ook al een keer een Price-As gebroken..
kan je dus ook nog eens een bak vervangen (VW 6bak in dit geval)…
Willem
5 maart 2012 om 18:40 #17973900Als je niks doet weet je zeker dat de hele boel kapot draait.
De optie in de hoogste versnelling en koppeling op laten komen is de beste dan en ik heb het nog nooit verkeerd zien gaan.
En zoals al gezegd, bij de roetmeting wordt hij ook meerdere malen hoog in de toeren gejaagd, daar gaat een motor niet direct kapot van.
Gebrek aan of slecht onderhoud is debet aan meer schade dan noodzakelijk.5 maart 2012 om 18:43 #17973901@Zafira-Peter wrote:
Als je niks doet weet je zeker dat de hele boel kapot draait.
De optie in de hoogste versnelling en koppeling op laten komen is de beste dan en ik heb het nog nooit verkeerd zien gaan.
En zoals al gezegd, bij de roetmeting wordt hij ook meerdere malen hoog in de toeren gejaagd, daar gaat een motor niet direct kapot van.
Gebrek aan of slecht onderhoud is debet aan meer schade dan noodzakelijk.Roetmeting is max rond de 5000 toeren (toerenbegrenzer)…
Op Hol = Onbegrensd, er zijn er die GOED 7500 a 8000 toeren halen, dan is ALLES al naar de Klote hoor….
dus Roetmeten of op hol is een heel verschil.
Zelf die Monteur bij de VW zei het al, je kan hem beter laten gaan, dan stoppen, als ie eenmaal ophol is gegaan (al heeft ie de 6000 toeren nog nioet eens gehaald zelfs) Blijven die 2liter VW’s Olie zuipen na zo’n incident..
Alleen krijg je als je m gestopt hebt geen nieuwe motor (garantie), als je m goed kapot laat draaien wel!!Willem
5 maart 2012 om 18:51 #17973902VW…..hebben we de afgelopen winter genoeg van gezien met bevroren carterontluchtingen met motorschade als gevolg.
En garantie is beperkt, dat gaat niet meer op na een paar jaar en een x aantal kilometers en is dus alleen interessant voor nieuw of jong gebruikt rijders en dan moet ie ook nog dealer onderhouden zijn. (komt ook van een vw monteur)
En alles naar de kloten? dan snap ik niet waarom die ik ken nog gewoon zonder problemen rijden, het zal vast wel eens fout gaan, maar niet ALLES gaat kapot.5 maart 2012 om 18:58 #17973903Ik heb het over de (tegenwoordig EX) Lease Wrakken bij ons op de zaak.. alles garantie!!!!
Willem
5 maart 2012 om 18:59 #17973904Tja, leasebakken, dealeronderhouden :D
5 maart 2012 om 19:51 #17973905Kan dit bij elke diesel gebeuren? of heeft het meer te maken met een turbodiesel?
Les 1 is: Nooit teveel olie erin schutten.
5 maart 2012 om 19:59 #17973906kan ook bij gewone diesels, alleen word het meestal veroorzaakt door kapotte keering van de turbo aan de inlaatzijde..
Bij een gewone diesel kan dit ook gebeuren door bijvoorbeeld olie door carter ventilatie etc etc..
Willem
5 maart 2012 om 20:03 #17973907Dan maar hopen dat het nooit zal voorkomen.
5 maart 2012 om 20:04 #17973908is echt ook maar iets van 1 op de zoveel….
Willem
5 maart 2012 om 20:21 #17973909Gelukkig maar..haha.
5 maart 2012 om 20:34 #17973910Ja idd, zit al serieus met de poepers… men vader rijdt al heel zijn leven diesel en heeft er zelfs nog nooit van gehoord :shock:
Achja… ik denk dat de kans zowiezo groter is dat iemand tegen jou knalt als dat dit voorvalt en ondanks dat rijden we toch ook rond… problemen moet je oplossen als ze zich stellen!5 maart 2012 om 20:37 #17973911@bluedevil wrote:
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.Greets blue
Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.