Op hol geslagen diesel stoppen

Forumindex Forums Modellen Astra Op hol geslagen diesel stoppen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17973887
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Dit is idd erg ja maar om welke motor gaat het :???:

      #17973888
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        @trashmetal wrote:

        Goede reden om benzine te blijven rijden :D

        Voor sommige mensen te duur.

        #17973889
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          @astraTD wrote:

          @trashmetal wrote:

          Goede reden om benzine te blijven rijden :D

          Voor sommige mensen te duur.

          Of voor sommige mensen voordeliger bijv. mensen die veel km maken dan ga ik geen benzine rijden

          #17973890
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            LPG is een prima alternatief voor diesel.
            Ik heb zelf hele goede ervaringen met LPG.

            Rik :)

            #17973891
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Naah doe dan maar diesel ipv lpg :jerry

              #17973892
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Lpg om de 300 400km bij de pomp staan.

                Verder ik wil het nooit mee maken dat de motor op hol zou slaan.
                Ik zou verder in paniek raken haha.
                ( als op autobahn zou gebeuren, heb je wel een hogere top :agent )

                #17973893
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  @astraTD wrote:

                  Lpg om de 300 400km bij de pomp staan.

                  Verder ik wil het nooit mee maken dat de motor op hol zou slaan.
                  Ik zou verder in paniek raken haha.
                  ( als op autobahn zou gebeuren, heb je wel een hogere top :agent )

                  Daarom is diesel so cool :agent

                  #17973894
                  bluedevil
                    Lid sinds:
                    6 August 2004

                    @Spacejam wrote:

                    Wat voor motor heb je?

                    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                    19 cdti de gewone 100pk versie
                    greets blue

                    #17973895
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Ik rijd 1:11 op LPG.
                      Bij 450 km ga ik naar de pomp.

                      Rik :)

                      #17973896
                      Calibrainpower
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        9 van de 10 keer krijg je die diesel echt wel uit door het inschakelen van de hoogste versnelling en het op laten komen van de koppeling. Heb in de tijd dat ik op de bergingsauto zat zeker 2,3 op hol geslagen diesels per week opgehaald en als ze op tijd uitgezet waren was het een kwestie van nieuwe turbo ( incl. evt. voorgeschreven nieuwe zeefjes en leidinkjes ) en rijden maar weer. Tijdje volgas draaien kan een beetje frisse diesel wel aan, met de roetmeting gebeurt dat immers ook.
                        Nu ik weer in de garage zit merk ik dat je meestal kan volstaan met het vervangen van de turbo ( en uiteraard het olievrij maken van intercooler e.d. ) Afgebroken aandrijfassen of kapotte koppelingen hierdoor heb ik echt nog nooit van gehoord :wtf . Vaak hebben de mensen niet door dat ze hem zo uit kunnen zetten en raken in paniek….

                        Meeste medelijden had ik nog met die man die bij de Renault dealer binnen kwam stappen met de sleutelkaart van zijn Renault Laguna diesel AUTOMAAT in zijn handen die vroeg of iemand zijn auto even uit kon zetten terwijl deze op de parkeerplaats voluit stond te brullen…. :shock: :wtf :hmmz

                        #17973897
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          Vraag me af wat m’n vader zou doen in zo’n situatie :hmmz

                          #17973898
                          bluedevil
                            Lid sinds:
                            6 August 2004

                            @KadAstra-EF wrote:

                            @bluedevil wrote:

                            Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.

                            Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.

                            Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
                            Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.

                            Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
                            Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.

                            Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
                            Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
                            wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
                            Mvg Frederik

                            Godallemachtig, wat naar voor jullie.
                            Al wat van de schrik bekomen ?

                            Rik :)

                            Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.

                            Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
                            Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.

                            Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
                            Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.

                            Greets blue

                            #17973899
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              @Calibrainpower wrote:

                              9 van de 10 keer krijg je die diesel echt wel uit door het inschakelen van de hoogste versnelling en het op laten komen van de koppeling. Heb in de tijd dat ik op de bergingsauto zat zeker 2,3 op hol geslagen diesels per week opgehaald en als ze op tijd uitgezet waren was het een kwestie van nieuwe turbo ( incl. evt. voorgeschreven nieuwe zeefjes en leidinkjes ) en rijden maar weer. Tijdje volgas draaien kan een beetje frisse diesel wel aan, met de roetmeting gebeurt dat immers ook.
                              Nu ik weer in de garage zit merk ik dat je meestal kan volstaan met het vervangen van de turbo ( en uiteraard het olievrij maken van intercooler e.d. ) Afgebroken aandrijfassen of kapotte koppelingen hierdoor heb ik echt nog nooit van gehoord :wtf . Vaak hebben de mensen niet door dat ze hem zo uit kunnen zetten en raken in paniek….

                              Meeste medelijden had ik nog met die man die bij de Renault dealer binnen kwam stappen met de sleutelkaart van zijn Renault Laguna diesel AUTOMAAT in zijn handen die vroeg of iemand zijn auto even uit kon zetten terwijl deze op de parkeerplaats voluit stond te brullen…. :shock: :wtf :hmmz

                              alleen vergeet je dat als deze diesels 1x goed over de 6000 toeren gaan, je de kleppen krom zijn, en de zuigers mooie krassen hebben gemaakt in de Cilinderwanden…

                              uitzetten gaat NIET als ie op hol is gegaan, als je m uit kan zetten is ie namelijk nog niet op hol gegaan…

                              en ja, als je mazzel hebt kan je m uitkrijgen door de 5 of 6 in te schakelen, maar ik heb al meeredere keren MODERNE diesels gehad die op hol gaan.. hup in 5 of 6 koppeling op, en huppa koppeling gewoon slippen, ook al een keer een Price-As gebroken..

                              kan je dus ook nog eens een bak vervangen (VW 6bak in dit geval)…

                              Willem

                              #17973900
                              Zafira-Peter
                                Lid sinds:
                                5 March 2012

                                Als je niks doet weet je zeker dat de hele boel kapot draait.
                                De optie in de hoogste versnelling en koppeling op laten komen is de beste dan en ik heb het nog nooit verkeerd zien gaan.
                                En zoals al gezegd, bij de roetmeting wordt hij ook meerdere malen hoog in de toeren gejaagd, daar gaat een motor niet direct kapot van.
                                Gebrek aan of slecht onderhoud is debet aan meer schade dan noodzakelijk.

                                #17973901
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @Zafira-Peter wrote:

                                  Als je niks doet weet je zeker dat de hele boel kapot draait.
                                  De optie in de hoogste versnelling en koppeling op laten komen is de beste dan en ik heb het nog nooit verkeerd zien gaan.
                                  En zoals al gezegd, bij de roetmeting wordt hij ook meerdere malen hoog in de toeren gejaagd, daar gaat een motor niet direct kapot van.
                                  Gebrek aan of slecht onderhoud is debet aan meer schade dan noodzakelijk.

                                  Roetmeting is max rond de 5000 toeren (toerenbegrenzer)…

                                  Op Hol = Onbegrensd, er zijn er die GOED 7500 a 8000 toeren halen, dan is ALLES al naar de Klote hoor….

                                  dus Roetmeten of op hol is een heel verschil.

                                  Zelf die Monteur bij de VW zei het al, je kan hem beter laten gaan, dan stoppen, als ie eenmaal ophol is gegaan (al heeft ie de 6000 toeren nog nioet eens gehaald zelfs) Blijven die 2liter VW’s Olie zuipen na zo’n incident..
                                  Alleen krijg je als je m gestopt hebt geen nieuwe motor (garantie), als je m goed kapot laat draaien wel!!

                                  Willem

                                  #17973902
                                  Zafira-Peter
                                    Lid sinds:
                                    5 March 2012

                                    VW…..hebben we de afgelopen winter genoeg van gezien met bevroren carterontluchtingen met motorschade als gevolg.
                                    En garantie is beperkt, dat gaat niet meer op na een paar jaar en een x aantal kilometers en is dus alleen interessant voor nieuw of jong gebruikt rijders en dan moet ie ook nog dealer onderhouden zijn. (komt ook van een vw monteur)
                                    En alles naar de kloten? dan snap ik niet waarom die ik ken nog gewoon zonder problemen rijden, het zal vast wel eens fout gaan, maar niet ALLES gaat kapot.

                                    #17973903
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ik heb het over de (tegenwoordig EX) Lease Wrakken bij ons op de zaak.. alles garantie!!!!

                                      Willem

                                      #17973904
                                      Zafira-Peter
                                        Lid sinds:
                                        5 March 2012

                                        Tja, leasebakken, dealeronderhouden :D

                                        #17973905
                                        astraTD
                                          Lid sinds:
                                          9 March 2009

                                          Kan dit bij elke diesel gebeuren? of heeft het meer te maken met een turbodiesel?

                                          Les 1 is: Nooit teveel olie erin schutten.

                                          #17973906
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            kan ook bij gewone diesels, alleen word het meestal veroorzaakt door kapotte keering van de turbo aan de inlaatzijde..

                                            Bij een gewone diesel kan dit ook gebeuren door bijvoorbeeld olie door carter ventilatie etc etc..

                                            Willem

                                            #17973907
                                            astraTD
                                              Lid sinds:
                                              9 March 2009

                                              Dan maar hopen dat het nooit zal voorkomen.

                                              #17973908
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                is echt ook maar iets van 1 op de zoveel….

                                                Willem

                                                #17973909
                                                astraTD
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2009

                                                  Gelukkig maar..haha.

                                                  #17973910
                                                  Jefkere
                                                    Lid sinds:
                                                    6 August 2011

                                                    Ja idd, zit al serieus met de poepers… men vader rijdt al heel zijn leven diesel en heeft er zelfs nog nooit van gehoord :shock:
                                                    Achja… ik denk dat de kans zowiezo groter is dat iemand tegen jou knalt als dat dit voorvalt en ondanks dat rijden we toch ook rond… problemen moet je oplossen als ze zich stellen!

                                                    #17973911
                                                    Spacejam
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 November 2006

                                                      @bluedevil wrote:

                                                      Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.

                                                      Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
                                                      Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie’s van zelfontbranding in de motor ontstaan.

                                                      Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
                                                      Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.

                                                      Greets blue

                                                      Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 154)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.