Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Op hol geslagen diesel stoppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 23:48 #17973862
heb het 1 keer gezien, zo wil je echt niet aan de kant van de weg staan, doet toch echt ff pijn
14 januari 2012 om 00:03 #17973863@astraTD wrote:
@Fearless wrote:
1 keer mee gemaakt….maar die was zo stil dmv de koppeling. En het probleem was een teveel aan olie in de inlaat doordat een handige harry er 2/3 liter te veel olie in heeft gegooit.
Met welke auto was je dit dan gebeurt?
ford mondeo diesel van een klant. Die woonde tegenover het pand waar ik gewerkt heb. Was zelf altijd van het vloeistofjes vullen enzo. Maar had dus mooi zelf teveel olie in gegooid.
We hoorden ineens een hoop gebrul dus snel naar buiten en in de auto gestapt om hem in de versnelling te drukken. handrem er op en pootje vast op de rem. En dan ineens de koppeling.En die ging wel uit. Vervolgens hebben we hem afgetapt en de inlaat gereinigd. Hij heeft er later nog weer gewoon mee kunnen rijden. Hoe het met die wagen is weet ik niet, ik werk er al een hele tijd niet meer.
14 januari 2012 om 00:39 #17973864@Astraman wrote:
@iquick Valt mee hoor, maar een diesel heeft van zichzelf al veel meer trekkracht dan een benzine dus als ie dan nog eens 2x zoveel toeren draait…..maar als je beetje oplet met olie bijvullen gebeurd je dit niet snel hoor. Ben trouwens wel benieuwd naar jou setup mbt je motortuning enzo, 195 uit een diesel, dat moet fun zijn!
Nou kan er mensen goed gek mee maken, en het is idd echt fun :jerry
14 januari 2012 om 08:29 #17973865Allemachtig !
Je schrikt je hartstikke dood man als dit jouw overkomt !!
Maar, mischien een domme redenering van mij:
Kun je in zo’n geval niet en kabel of stekker los trekken waardoor de gloeispiralen geen stroom meer krijgen ?
Dat motorblok kan niks zonder stroom toch ?
Of de accuklemmen dan ?
Er moet toch iets mogelijk zijn op het op holgeraakt blok te stoppen ?
Of is het dan te gevaarlijk om de kap open te doen ?Ik heb hier de ballen verstand van dus………
Rik :)
14 januari 2012 om 08:31 #17973866En de diesel leiding door knippen?
14 januari 2012 om 08:34 #17973867Dieselleiding doorknippen heeft geen zin, want hij loopt dus op de motorolie die via de turbo binnenkomt.
En gloeispiralen….die zorgen niet voor een vonk tijdens ontbranding, alleen voor het voorverwarmen bij het starten.Een dieselblok heeft geen stroom nodig om te blijven lopen. Je zult dus, zoals Astraman al zei, één van de zijdes van de branddriehoek (brandstof, temperatuur, zuurstof) moeten weghalen.
Als het mij zou overkomen, zou ik denk zo snel mogelijk m’n jas in de inlaat proppen, zodat de luchttoevoer wordt belemmerd.
14 januari 2012 om 09:00 #17973868Volgens mij is het bij grote vrachtwagens zo dat ze een klep hebben om de luchtinaat af te kunnen sluiten ?
dat is in dit geval ook de enige mogelijkheid, zoals Willem al zegt een doek heeft weinig nut, die wordt gewoon mee naar binnen gezogen, misschien dat hij dan nog bij het luchtfilter blijft hangen als dat niet in stukken mee naar binnen wordt gezogen.Mark
14 januari 2012 om 09:06 #17973869Ik denk dat je de retarder bedoeld (dacht trouwens altijd dat die klep in de uitlaat zat).
14 januari 2012 om 09:57 #17973870ons pap heeft dat ook ooit gehad met zijn vectra b uit 1997 2.0DTI. die auto was nog geen jaar oud. hij wist toen ook gewoon niet wat hij moest doen met z’n sleuteltje in z’n handen. :) een agent had hem vervolgens in de 5 laten afslaan en auto is onder garantie gemaakt. verders nooit meer voorgekomen of een problemen met de versnellingsbak gehad.
bij de opel lieten ze toen weten dat inderdaad de turbo stuk was.zijn de diesels van tegenwoordig daar niet tegen beveiligd, elektronisch ofzo dat ie dan de bogies niet meer laat vonken ofzo?
14 januari 2012 om 10:02 #17973871Derartz, een diesel heeft geen bougies, dat is het probleem.
Anders zou je het contact afzetten of de accupool loskoppelen en dan is het over.14 januari 2012 om 10:08 #17973872@RISL wrote:
Derartz, een diesel heeft geen bougies, dat is het probleem.
Anders zou je het contact afzetten of de accupool loskoppelen en dan is het over.haha kijk zo’n antwoord had ik eigenlijk al wel verwacht, anders was er namelijk allang wat op verzonnen natuurlijk
14 januari 2012 om 10:10 #17973873Gooi er confetti in Allllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafffffffffffffffff
Volvo heeft dit probleem ook. Ophol geslagen V50 (familie) op de snelweg met de caravan.
Motor is gemaakt.
Gestopt door de koppeling te laten opkomen!!14 januari 2012 om 11:34 #17973874@opel-mark wrote:
Volgens mij is het bij grote vrachtwagens zo dat ze een klep hebben om de luchtinaat af te kunnen sluiten ?
dat is in dit geval ook de enige mogelijkheid, zoals Willem al zegt een doek heeft weinig nut, die wordt gewoon mee naar binnen gezogen, misschien dat hij dan nog bij het luchtfilter blijft hangen als dat niet in stukken mee naar binnen wordt gezogen.Mark
Bij mij zit er een gaas die vast zit in de luchtfilterhuis de pijp is gelijmd, daarom kon ik mijn filterhuis ook niet ontgrenzen :hmmz
Maar dan zou de auto aflsaan met versnellingsbak werken, zolang de koppeling heel STERK is, alleen de kracht zal groot zijn dus denk dat de koppeling ook breekt.
14 januari 2012 om 11:38 #17973875Toch lijkt het net of ze in dit filmpje of ze hem gewoon uitzetten.
Of de olie is toevallig misschien net op…http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88″ onclick=”window.open(this.href);return false;
14 januari 2012 om 13:22 #17973876motor loopt vast ja; gedaan met rijden :D
14 januari 2012 om 13:49 #17973877Je kan er helaas weinig aan doen als je motor op hol slaat. Wat wim zegt gewoon laten gaan en wachten totdat ie zelf stopt.
Je heb mazzel als je hem uit krijgt maar meestal is het afgelopen. En op het moment dat je het merkt ben je heel vaak te laat.
Heb het zelf vorig jaar meegemaakt met een scania vrachtwagen was er diesel in het carter gekomen waardoor het oliepeil veel te hoog stond. Heb hem gelukkig uit gekregen maar was al te laat het resultaat was 6 vreters en een kappotte turbo en een paar dagen werk.
14 januari 2012 om 14:01 #17973878Ik ben toch aan een nieuwe lease toe!
Kunnen we dit ook een handje helpen? :jerry
Nee ! NEE ! dat was een grapje ;)
14 januari 2012 om 18:51 #17973879@1985 wrote:
Ik ben toch aan een nieuwe lease toe!
Kunnen we dit ook een handje helpen? :jerry
Ja hoor, een motorolievoeding of dieselvoeding naar het inlaat maken
===========================================================================================
Hij kan inderdaad Wel stoppen met de koppeling, maar dat kan ook fout gaan, dan heb je meer schade..
De Dieselmotor is meestal al beschadigd, ook al is ie niet over zijn toeren geweest!!!!
Door het kantelen van de zuigers. slijten de Cilinderwanden en zuigerveren direct overmatig af.
Ze hebben ooit een golf-IV met een kapotte turbo gehad hier op het werk (17.000km / fabrieksfout in de turbo) Deze is in de 6e gang (op de snelweg) gestopt door de auto af te remmen, na de reparatie wel een olieverbruik van 1 liter op 1000km, daarvoor hebben we bij 10.000km 1 liter hoeven vullen..
Willem
14 januari 2012 om 19:06 #17973880misschien een hele domme vraag, kan dit alleen bij diesels met turbo?
mijn pa in het verleden een transit van 97 van het werk, splinternieuw gekregen. en tot 2 keer toe de motor op hol geslagen. als ik me vaag kan herinneren waren ze ergens een klepje vergeten. nadat deze geplaatst is nooit geen ellende weer gehad. ding was trouwens niet vooruit te branden, en een klere herrie dat die bussen maken pfff
14 januari 2012 om 19:18 #17973881als je mijn Posts gelezen hebt, kan dit ook bij Gewone diesels.
het kan ook worden veroorzaakt door een TE VEEL aan olie in het Carter, Diesel in het Carter (kapotte dieselpomp Volkswagen 2.0TDi motoren bijvoorbeeld), onjuiste werking Carterventilatie..
Voor deze heb je geen Turbo nodig, maar een Turbo helpt m wel lekker om m nog verrotter te krijgen :D
Willem
14 januari 2012 om 19:26 #17973882@wim-v6 wrote:
als je mijn Posts gelezen hebt, kan dit ook bij Gewone diesels.
het kan ook worden veroorzaakt door een TE VEEL aan olie in het Carter, Diesel in het Carter (kapotte dieselpomp Volkswagen 2.0TDi motoren bijvoorbeeld), onjuiste werking Carterventilatie..
Voor deze heb je geen Turbo nodig, maar een Turbo helpt m wel lekker om m nog verrotter te krijgen :D
Willem
sorry had er overheen gelezen :sleeping :sleeping
5 maart 2012 om 11:48 #17973883Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.
Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.
Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
Mvg Frederik5 maart 2012 om 12:06 #17973884Wat voor motor heb je?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
5 maart 2012 om 12:24 #17973885Goede reden om benzine te blijven rijden :D
5 maart 2012 om 16:16 #17973886@bluedevil wrote:
Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.
Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.
Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
Mvg FrederikGodallemachtig, wat naar voor jullie.
Al wat van de schrik bekomen ?Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.