Op hol geslagen diesel stoppen

Forumindex Forums Modellen Astra Op hol geslagen diesel stoppen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
  • Auteur
    Berichten
  • #17973862
    DeMeistah
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2010

      heb het 1 keer gezien, zo wil je echt niet aan de kant van de weg staan, doet toch echt ff pijn

      #17973863
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        @astraTD wrote:

        @Fearless wrote:

        1 keer mee gemaakt….maar die was zo stil dmv de koppeling. En het probleem was een teveel aan olie in de inlaat doordat een handige harry er 2/3 liter te veel olie in heeft gegooit.

        Met welke auto was je dit dan gebeurt?

        ford mondeo diesel van een klant. Die woonde tegenover het pand waar ik gewerkt heb. Was zelf altijd van het vloeistofjes vullen enzo. Maar had dus mooi zelf teveel olie in gegooid.
        We hoorden ineens een hoop gebrul dus snel naar buiten en in de auto gestapt om hem in de versnelling te drukken. handrem er op en pootje vast op de rem. En dan ineens de koppeling.

        En die ging wel uit. Vervolgens hebben we hem afgetapt en de inlaat gereinigd. Hij heeft er later nog weer gewoon mee kunnen rijden. Hoe het met die wagen is weet ik niet, ik werk er al een hele tijd niet meer.

        #17973864
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          @Astraman wrote:

          @iquick Valt mee hoor, maar een diesel heeft van zichzelf al veel meer trekkracht dan een benzine dus als ie dan nog eens 2x zoveel toeren draait…..maar als je beetje oplet met olie bijvullen gebeurd je dit niet snel hoor. Ben trouwens wel benieuwd naar jou setup mbt je motortuning enzo, 195 uit een diesel, dat moet fun zijn!

          Nou kan er mensen goed gek mee maken, en het is idd echt fun :jerry

          #17973865
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Allemachtig !
            Je schrikt je hartstikke dood man als dit jouw overkomt !!
            Maar, mischien een domme redenering van mij:
            Kun je in zo’n geval niet en kabel of stekker los trekken waardoor de gloeispiralen geen stroom meer krijgen ?
            Dat motorblok kan niks zonder stroom toch ?
            Of de accuklemmen dan ?
            Er moet toch iets mogelijk zijn op het op holgeraakt blok te stoppen ?
            Of is het dan te gevaarlijk om de kap open te doen ?

            Ik heb hier de ballen verstand van dus………

            Rik :)

            #17973866
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              En de diesel leiding door knippen?

              #17973867
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Dieselleiding doorknippen heeft geen zin, want hij loopt dus op de motorolie die via de turbo binnenkomt.
                En gloeispiralen….die zorgen niet voor een vonk tijdens ontbranding, alleen voor het voorverwarmen bij het starten.

                Een dieselblok heeft geen stroom nodig om te blijven lopen. Je zult dus, zoals Astraman al zei, één van de zijdes van de branddriehoek (brandstof, temperatuur, zuurstof) moeten weghalen.

                Als het mij zou overkomen, zou ik denk zo snel mogelijk m’n jas in de inlaat proppen, zodat de luchttoevoer wordt belemmerd.

                #17973868
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Volgens mij is het bij grote vrachtwagens zo dat ze een klep hebben om de luchtinaat af te kunnen sluiten ?
                  dat is in dit geval ook de enige mogelijkheid, zoals Willem al zegt een doek heeft weinig nut, die wordt gewoon mee naar binnen gezogen, misschien dat hij dan nog bij het luchtfilter blijft hangen als dat niet in stukken mee naar binnen wordt gezogen.

                  Mark

                  #17973869
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Ik denk dat je de retarder bedoeld (dacht trouwens altijd dat die klep in de uitlaat zat).

                    #17973870
                    derartz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      ons pap heeft dat ook ooit gehad met zijn vectra b uit 1997 2.0DTI. die auto was nog geen jaar oud. hij wist toen ook gewoon niet wat hij moest doen met z’n sleuteltje in z’n handen. :) een agent had hem vervolgens in de 5 laten afslaan en auto is onder garantie gemaakt. verders nooit meer voorgekomen of een problemen met de versnellingsbak gehad.
                      bij de opel lieten ze toen weten dat inderdaad de turbo stuk was.

                      zijn de diesels van tegenwoordig daar niet tegen beveiligd, elektronisch ofzo dat ie dan de bogies niet meer laat vonken ofzo?

                      #17973871
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Derartz, een diesel heeft geen bougies, dat is het probleem.
                        Anders zou je het contact afzetten of de accupool loskoppelen en dan is het over.

                        #17973872
                        derartz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 January 2011

                          @RISL wrote:

                          Derartz, een diesel heeft geen bougies, dat is het probleem.
                          Anders zou je het contact afzetten of de accupool loskoppelen en dan is het over.

                          haha kijk zo’n antwoord had ik eigenlijk al wel verwacht, anders was er namelijk allang wat op verzonnen natuurlijk

                          #17973873
                          Supermotard
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 April 2011

                            Gooi er confetti in Allllllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafffffffffffffffff

                            Volvo heeft dit probleem ook. Ophol geslagen V50 (familie) op de snelweg met de caravan.
                            Motor is gemaakt.
                            Gestopt door de koppeling te laten opkomen!!

                            #17973874
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              @opel-mark wrote:

                              Volgens mij is het bij grote vrachtwagens zo dat ze een klep hebben om de luchtinaat af te kunnen sluiten ?
                              dat is in dit geval ook de enige mogelijkheid, zoals Willem al zegt een doek heeft weinig nut, die wordt gewoon mee naar binnen gezogen, misschien dat hij dan nog bij het luchtfilter blijft hangen als dat niet in stukken mee naar binnen wordt gezogen.

                              Mark

                              Bij mij zit er een gaas die vast zit in de luchtfilterhuis de pijp is gelijmd, daarom kon ik mijn filterhuis ook niet ontgrenzen :hmmz

                              Maar dan zou de auto aflsaan met versnellingsbak werken, zolang de koppeling heel STERK is, alleen de kracht zal groot zijn dus denk dat de koppeling ook breekt.

                              #17973875
                              BlackVec
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 February 2008

                                Toch lijkt het net of ze in dit filmpje of ze hem gewoon uitzetten.
                                Of de olie is toevallig misschien net op…

                                http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #17973876
                                Opel_Bjorn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 May 2008

                                  motor loopt vast ja; gedaan met rijden :D

                                  #17973877
                                  TheGeneral
                                    Lid sinds:
                                    21 February 2010

                                    Je kan er helaas weinig aan doen als je motor op hol slaat. Wat wim zegt gewoon laten gaan en wachten totdat ie zelf stopt.

                                    Je heb mazzel als je hem uit krijgt maar meestal is het afgelopen. En op het moment dat je het merkt ben je heel vaak te laat.

                                    Heb het zelf vorig jaar meegemaakt met een scania vrachtwagen was er diesel in het carter gekomen waardoor het oliepeil veel te hoog stond. Heb hem gelukkig uit gekregen maar was al te laat het resultaat was 6 vreters en een kappotte turbo en een paar dagen werk.

                                    #17973878
                                    1985
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 January 2006

                                      Ik ben toch aan een nieuwe lease toe!

                                      Kunnen we dit ook een handje helpen? :jerry

                                      Nee ! NEE ! dat was een grapje ;)

                                      #17973879
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        @1985 wrote:

                                        Ik ben toch aan een nieuwe lease toe!

                                        Kunnen we dit ook een handje helpen? :jerry

                                        Ja hoor, een motorolievoeding of dieselvoeding naar het inlaat maken

                                        ===========================================================================================

                                        Hij kan inderdaad Wel stoppen met de koppeling, maar dat kan ook fout gaan, dan heb je meer schade..

                                        De Dieselmotor is meestal al beschadigd, ook al is ie niet over zijn toeren geweest!!!!

                                        Door het kantelen van de zuigers. slijten de Cilinderwanden en zuigerveren direct overmatig af.

                                        Ze hebben ooit een golf-IV met een kapotte turbo gehad hier op het werk (17.000km / fabrieksfout in de turbo) Deze is in de 6e gang (op de snelweg) gestopt door de auto af te remmen, na de reparatie wel een olieverbruik van 1 liter op 1000km, daarvoor hebben we bij 10.000km 1 liter hoeven vullen..

                                        Willem

                                        #17973880
                                        OscaR-16v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 May 2009

                                          misschien een hele domme vraag, kan dit alleen bij diesels met turbo?

                                          mijn pa in het verleden een transit van 97 van het werk, splinternieuw gekregen. en tot 2 keer toe de motor op hol geslagen. als ik me vaag kan herinneren waren ze ergens een klepje vergeten. nadat deze geplaatst is nooit geen ellende weer gehad. ding was trouwens niet vooruit te branden, en een klere herrie dat die bussen maken pfff

                                          #17973881
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            als je mijn Posts gelezen hebt, kan dit ook bij Gewone diesels.

                                            het kan ook worden veroorzaakt door een TE VEEL aan olie in het Carter, Diesel in het Carter (kapotte dieselpomp Volkswagen 2.0TDi motoren bijvoorbeeld), onjuiste werking Carterventilatie..

                                            Voor deze heb je geen Turbo nodig, maar een Turbo helpt m wel lekker om m nog verrotter te krijgen :D

                                            Willem

                                            #17973882
                                            OscaR-16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 May 2009

                                              @wim-v6 wrote:

                                              als je mijn Posts gelezen hebt, kan dit ook bij Gewone diesels.

                                              het kan ook worden veroorzaakt door een TE VEEL aan olie in het Carter, Diesel in het Carter (kapotte dieselpomp Volkswagen 2.0TDi motoren bijvoorbeeld), onjuiste werking Carterventilatie..

                                              Voor deze heb je geen Turbo nodig, maar een Turbo helpt m wel lekker om m nog verrotter te krijgen :D

                                              Willem

                                              sorry had er overheen gelezen :sleeping :sleeping

                                              #17973883
                                              bluedevil
                                                Lid sinds:
                                                6 August 2004

                                                Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.

                                                Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.

                                                Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
                                                Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.

                                                Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
                                                Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.

                                                Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
                                                Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
                                                wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
                                                Mvg Frederik

                                                #17973884
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  Wat voor motor heb je?

                                                  Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                                                  #17973885
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    Goede reden om benzine te blijven rijden :D

                                                    #17973886
                                                    KadAstra-EF
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 July 2010

                                                      @bluedevil wrote:

                                                      Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.

                                                      Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.

                                                      Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.
                                                      Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.

                                                      Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.
                                                      Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.

                                                      Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.
                                                      Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.
                                                      wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .
                                                      Mvg Frederik

                                                      Godallemachtig, wat naar voor jullie.
                                                      Al wat van de schrik bekomen ?

                                                      Rik :)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 154)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.