Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Op-Com problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2016 om 18:39 #17274809
Ik heb een probleem met de Op-Com, mijn zoon heeft het oranje motortje met sleutel op zijn dash gekregen, dus de Astra 1.7 cdti aan de Op-Com doch na een half uur proberen krijgen wij niets uitgelezen, steeds de fout er is geen communicatie met de ECM.
Het is een china clone 08/2010 met V01.45 in het Nederlands en draait op Windows 7 prof., interface test verloopt perfect maar wanneer de wagen wordt uitgelezen doet deze niets.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
De wagen is eerder al meerdere malen uitgelezen en foutcodes zijn gewist geweest, dus de Op-Com heeft altijd gewerkt met deze wagen en er zijn geen updates gedaan, de wifi staat steeds uit bij gebruik van de Op-Com, ik moet wel zeggen dat de laatste maal wij hem gebruikt hebben (ong één maand geleden) ook al wel enkele problemen waren met de communicatie maar toen lukte het wel na enkele malen opnieuw beginnen en we hebben toe wel de foutcode kunnen wissen, nu gebeurt er dus helemaal niets!
Iemand een idee wat we nog kunnen doen????17 mei 2016 om 20:15 #18306792heb juist een raar euvel ontdekt bij hardware usb poorten in win 7, er wordt een fout aangeduid en het stuurprogramma zou moeten aangepast worden, doch de interface test werkt perfect bij de Op-Com en ik heb al een nieuw stuurprogramma proberen te installeren vanuit het originele bestand van de driver, doch hierbij zegt windows dat er geen driver of stuurprogramma aanwezig is???
Voor mij latijn, en onlogisch daar de interface wel blijkt te werken.
23 mei 2016 om 13:09 #18306793Niemand een idee?
23 mei 2016 om 13:38 #18306794Win 7 Heeft waarschijnlijk door updates de drivers geblokkeerd.
Oplossing, drivers opnieuw installeren, ( n.b. Wel “Niet ondertekende drivers toestaan”)
23 mei 2016 om 13:50 #18306795Dacht ik ook, dus heb ik via een oude laptop met XP heel de handeling herhaald en ook hiermee krijgt do Op Com geen connectie met de ECM, interface test verloopt normaal.
Dus helemaal geen connectie met de wagen…23 mei 2016 om 14:29 #18306796Is dat voor een Astra G ? die willen nog wel eens beter werken met een firmware 1.39 op de OP-COM,
Als je dus OP-Com met goede chip erin hebt kan je downgraden (openschroeven, als er groot OP-COM op de chip staat, gaat het niet werken als er PIC18F458 op staat kan het wel)Software tooltje downloaden en downgraden.
Een andere mogelijkheid is dat helaas die OP-COM adapters wel een stuk gaan, een keertje proberen op een andere Opel als je die in de buurt hebt.
23 mei 2016 om 15:05 #18306797Het is idd voor een Astra g 2003 1.7 cdti en heeft altijd gewerkt met deze software, zal idd eens proberen op een andere Opel en zien wat dat geeft.
17 juni 2016 om 17:22 #18306798Voor wie geinteresseerd is: Op Windows 10 werkt die OpCom versie uit 2010 bij mij uitstekend :thumbup
Ook de officiele software doet het goed, maar uit veiligheid zet ik wel Wifi eerst uit om een update te voorkomen. Opstarten gaat echter wel wat trager, en er komt een merkwaardig windowtje op het scherm met de naam “Fake Window” of zo. Dat kun je gewoon negeren. Wel moet je met de rechter muis met Administrator rechten opstarten.
Antivirus Kaspersky kan gewoon draaien. Er zijn daarmee geen problemen.
17 juni 2016 om 18:42 #18306799Zit er onder de opcom connector in de wagen een soort van coax kabel? Dan vermoed ik dat deze is losgetrokken door kabels bij te trekken in de wagen. Ik zag de coax in een andere wagen liggen en ben daarover beginnen denken dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn…
24 juni 2016 om 10:03 #18306800Goedemorgen,
In mijn corsa heb ik de cc hendel en de op com 08 2010 geïnstalleerd op mijn computer.
Maar tijdens het installeren in de auto, krijg ik bij het programmeren de melding writing new variant configuration. Alleen dat duurt heel lang, gaat er dan iets mis met de installatie.Gr Emiel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.