Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Op-Com. EGR software uit Astra G verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2013 om 06:52 #17259672
hoe kan ik met de opcom mij egr software verwijderen uit me astra g
1 augustus 2013 om 07:12 #18163860Niet. Zie mijn berichten over problemen met de EGR. Haasje17 geeft hierin aan dat dit niet mogelijk is. Wat je ook zou kunnen overwegen is een zogenaamde EGR cheater.
1 augustus 2013 om 07:13 #18163861wilde ik ook.. alleen bij cheaten word me vriendin boos :jerry
sorry voor OT.. verveel me op t werk en bijna vakantie :ass king:
1 augustus 2013 om 07:25 #18163862Ik zie iedereen over weg halen en cheaten op dit moment maar het afdek plaatje van de opel garage is toch ook gewoon goed?
Zit ie er nog, geen foutmelding en dus geen problemen :)1 augustus 2013 om 10:19 #18163863Weghalen en/of cheaten is gewoon de beste manier.
Welk afdek plaatje van de Opel bedoel jij? Degene die de ‘gas stroom’ van en naar je motor blokkeert, maar waar de plunjer wel op en neer kan gaan?
Het probleem wat vele niet begrijpen; als je EGR stuk is, blijf je problemen ondervinden ongeacht of hij gemonteerd is met de werkende recirculatie functie, of dat je de gas stroom blokkeert dmv. zo’n speciale (dichte) pakking. Een verkeerde of zelfgemaakte pakking KAN al voor problemen (bijv. valse lucht) zorgen.
De enige manieren om geen last meer te ondervinden van je (kapotte) EGR zijn;
– stekker eraf halen (daardoor gaat MM lampje branden). Kun je softwarematig laten verwijderen.
– EGR simulator/cheater aansluiten op EGR stekker. EGR kun je nu COMPLEET afdoppen.Waarom kies ik voor ik EGR simulator/cheater?
Heel simpel; mocht ik de EGR ooit weer in gebruik willen nemen is het een kwestie van EGR simulator weg, stekker weer op de EGR en klaar is Kees. Als je hem softwarematig laat verwijderen is het niet zo gemakkelijk dit ongedaan te maken.En dan erbij; een EGR simulator is goedkoper als de software uit te laten schrijven. Hier zit dan vaak ook nog een nieuwe (originele) pakking en afdicht plaatje bij.
Lijk mij een win-win situatie?
1 augustus 2013 om 13:52 #18163864AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is een mooie oplossing :) EGR afsluiten cheater er tussen en klaar :)
Waar kan je zoiets kopen ?1 augustus 2013 om 13:56 #18163865Op Google vind je er veel over. Ze worden zelfs aangeboden in Nederland. eBay is eventueel ook een mogelijkheid.
Zorg wel dat je een cheater koopt die geschikt is voor jou motor!!!!!!! Deze cheaters zijn namelijk niet universeel maar type gebonden!
19 november 2013 om 18:49 #18163866heb in duitsland de egr uit laten programmeren bij de dealer koste 25 euro z16se in meriva
2 december 2013 om 20:53 #18163867Dat is de moeite zeer zeker waard!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.