Op-com besteld welke laptop gebruiken ?

Forumindex Forums Overige Op-Com Op-com besteld welke laptop gebruiken ?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    cardwizard
    Deelnemer

Heb een Op-com besteld

deze -> http://tinyurl.com/hyeb7r8

volgens Liviu een goede …….

Handig als er een storing in mijn Vectra C of Astra Twintop zit

Ik heb echter alleen een MacBook en aangezien dit toch echt op Windows moet gebeuren heb ik daar dus iets voor nodig

begrijp ik goed dat de software het beste op XP of Windows 7 draait ? of maakt het niet uit en kan Windows8/10 ook gewoon ?

graag jullie mening/ervaring

Casa
      Deelnemer

Ik gebruik hem op windows 10 en werkt goed , je zit alleen met installeren van de usb drivers.
        Deze hebben geen geldig certificaat maar daar is een work around voor , zal wel ergens op dit forum staan.

WillemR
        Deelnemer

Als je alleen voor de OPCOM een Windows laptop nodig hebt, zou ik gaan voor een tweedehands XP laptop zijn er zat voor €30 a €80 te vinden die het nog prima doen.(behalve misschien de accu).
          Een 12V auto adapter erbij en klaar.

trucker01
          Deelnemer

denk dat er wel ergens op het net emulators zijn zodat je op je mac windows programmas kunt draaien

bart-gsi
            Deelnemer

zorg dat je bij een laptop voldoende werk geheugen hebt… zodat het programma niet vast loopt… ik heb makkelijk praten met een laptop van mijn studie… dat is een i7 intel laptop en rete snel… ookal is het niet nodig maar helpt wel.. zorg voor minimaal 8 gb aan werkgeheugen hebt… en de meeste laptops van maximaal 2 a 3 jaar oud kunnen windows 10 wel aan.. die hebben anders windows 8 of 8.1 en die hebben bij een verse windows installatie een gratis upgrade naar windows 10

warhamstr
              Deelnemer

Ik zou zelf een virtuele pc instellen met idd XP of 7

WillemR
                Deelnemer

8 GB werkgeheugen Onzin, OPCOM is bijna nog een dos programma en loopt heel prima, bijna geen wachttijden op een XP machine van 2008 met 1GB werkgeheugen.

Denk dat OPCOM zelf wel draait in een virtuele pc, denk alleen dat je de USB verbinding niet aan de praat krijgt.

(N.B. ja een Windows 10 hater)

bernhardosr

Virtuele PC werkt ook prima. Let wel bij het instellen van de PC erop dat USB doorgezet wordt naar de vm

cardwizard
                    Deelnemer

Virtual machine is inderdaad DE tip !! , heb XP perfect aan het draaien gekregen (sneller en beter dan ik ooit op een pc heb gehad ;) ) , nu wachten op de Op-com

thanks !

Lees trouwens dat je ECU en nog wat kunt wissen (wat niet de bedoeling is omdat je auto dan niet meer wil starten)
                      is dat iets dat je “per ongeluk” kunt doen of is het overduidelijk wat je niet moet aanklikken ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.