Op-com aanschaffen

Forumindex Forums Overige Op-Com Op-com aanschaffen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Stefan662
    Deelnemer

Hallo Allen,

Ik rijd in een Opel Vectra B1 2.0 uit 1998 HB, en wil graag een op-com aanschaffen.
      Waar kan ik het beste een op-com kopen, maar wat ook belangrijk is.. welke kan ik het beste kopen, zodat ik geen kat in de zak koop.
      welk apparaat geeft de beste ervaringen, of is dat universeel ?
      Ik wil kunnen uitlezen, en resetten.
      Wat is het beste… een op-com via usb kabel op de laptop, of een bluetooth versie op mijn android (4.4.2) telefoon (Samsung Galaxy note 3)
      Met andere woorden….een koop tip/advies…

Gr.,
      Stefan

Stefan662
      Deelnemer

Niemand ????

ZakhooiTM
        Deelnemer

Wil je alleen fout codes kunnen uitlezen ? (OBD2 stekker, kan je met je telefoon koppelen en spul uitlezen)
          Of wil je ook dieper in de auto kunnen waarbij je ook kunt programmeren, alle codes wissen en de meeste stuurapparaten kan uitlezen ? (OP-COM)

Als je optie 1 wil : Zoek naar elm237, dit zijn algemene uitlees dingen die redelijk veel dingen kan uitlezen. Alleen niet-standaard apparatuur meestal niet (alles wat niet op OBD pin 7 dacht ik zit)
          Als je optie 2 wil : Zoek eens op marktplaats naar OP-COM (bijv http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m821687579-op-com-145-opel-diagnose-obd-stekker-opcom-gratis-verzending.html” onclick=”window.open(this.href);return false;)
          Met de OP-COM kan je vrijwel elk systeem in je OPEL wagen uitlezen en sommige modules programmeren of aanpassen (wel of geen cruise control, nieuwe sleutels inleren etc etc)
          Verder ook fout codes wissen en alle meetingen opvragen.

ik zou zelf als je het lekker voor je eigen wagen wil gebruiken om de OP-COM te gebruiken

Stefan662
          Deelnemer

Kreeg een aanbod van Martijn.
            Die levert een op-com (kloon) met Nederlandse software voor 30 euro.
            Lijkt me wel een goede deal.
            Hij moet alleen nog even reageren op mijn reactie, dat ik zo’n op-com van hem wil kopen.

Ik wil wel kunnen uitlezen en wissen.
            Zal niet zo lastig zijn, zolang je geen gekke dingen doet.
            Heb momenteel een airbag lampje branden, nadat ik over een verkeersdrempel reed.
            Deze melding kun je niet wissen, door de accu los te halen, maar alleen via een op-com, heb ik begrepen.
            Vandaar de aankoop

Stefan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.