Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › op-com aangekomen zonder cd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2012 om 12:48 #17247035
Hallo, heb vandaag uiteindelijk m’n op-com aangekregen. Nu zit er geen cd-rom bij,.. kan ik deze ergens downloaden? of hoe ga ik te werk?
grtjs sven9 oktober 2012 om 16:03 #17998797Welke versie van de opcom heb je? Waar heb je hem vandaan? Je hebt toch betaald voor de cd?
9 oktober 2012 om 16:08 #17998796@RickR91 wrote:
Welke versie van de opcom heb je? Waar heb je hem vandaan? Je hebt toch betaald voor de cd?
Ja heb de verkoper al gemaild maar mocht nog geen reactie ontvangen.
hier is de link waar ik hem besteld heb, via kapaza, weet niet welke versie het is,.. foto staat erbij.
http://nl.kapaza.be/antwerpen/opcom-nederlands-voor-opel-op-com-op-com-67768131.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;9 oktober 2012 om 17:29 #17998795Ik heb zelf de China Clone.
Ik durf niet te zeggen of jij deze ook hebt, maar als je de software van de china clone installeert, en een originele opcom aansluit, zal de opcom blokkeren, en volkomen waardeloos worden.Het beste lijkt me wachten tot je zekerheid hebt.
9 oktober 2012 om 17:36 #17998794in de adv staat dat je de opcom uit zoetermeer hebt .
deze heb ik ook, je kan gewoon China Clone gebruiken.
ik had er wel een cd bij.
deze heb ik nooit gebruikt.
en China Clone is ook in het nederlands.
ff google op China Clone dan vind je hem wel.
lukt het niet, ik heb hier China Clone op de hdd staan,9 oktober 2012 om 19:53 #17998793@gertjuh1968 wrote:
in de adv staat dat je de opcom uit zoetermeer hebt .
lukt het niet, ik heb hier China Clone op de hdd staan,de ene zegt dat het niet gaat werken met de clone de andere weer wel,.. kga wachten op antwoordt van de verkoper
9 oktober 2012 om 20:01 #17998792@SvenVectraB wrote:
@gertjuh1968 wrote:
lukt het niet, ik heb hier China Clone op de hdd staan,de ene zegt dat het niet gaat werken met de clone de andere weer wel,.. kga wachten op antwoordt van de verkoper
Je hebt de clone dus gaat werken, de software cd had ik er ook bij maar de software van op-com krijg je per mail gestuurd. En dat is ook de china clone pm me maar even dan kan je de software krijgen.
10 oktober 2012 om 13:08 #17998791@iquick wrote:
@SvenVectraB wrote:
@gertjuh1968 wrote:
Je hebt de clone dus gaat werken, de software cd had ik er ook bij maar de software van op-com krijg je per mail gestuurd. En dat is ook de china clone pm me maar even dan kan je de software krijgen.
Heb idd een mail gehad met de link naar de china clone,. maar dit kan toch niet de manier zijn van verkopen hé,.. ik betaal tenslotte toch voor de cd-rom software.
maar soit, heb het net geinstaleerd.
Hoe begin ik nu het beste? kan ik ergens de codes op internet ofzo vinden?
Ik lees dat je snel verkeerd kan doen met de interface en wil zeker niets verkeerd doen.
alvast bedankt he mannen.
als er iemand is uit mijn buurt (hasselt belgie) die hem even wil gebruiken,.. kom maar af10 oktober 2012 om 13:18 #17998790@SvenVectraB wrote:
@iquick wrote:
@SvenVectraB wrote:
@gertjuh1968 wrote:
Heb idd een mail gehad met de link naar de china clone,. maar dit kan toch niet de manier zijn van verkopen hé,.. ik betaal tenslotte toch voor de cd-rom software.
maar soit, heb het net geinstaleerd.
Hoe begin ik nu het beste? kan ik ergens de codes op internet ofzo vinden?
Ik lees dat je snel verkeerd kan doen met de interface en wil zeker niets verkeerd doen.
alvast bedankt he mannen.
als er iemand is uit mijn buurt (hasselt belgie) die hem even wil gebruiken,.. kom maar afJe betaalt voor de interface, cd is bijzaak. Over welke codes heb je het, foutcodes? Die kan je vinden op internet ja. Maar je kan ze ook hier stellen. Wat jou het beste uitkomt. Zolang je niks gaat veranderen, bijvoorbeeld van waardes dan is er ook niks aan de hand. En niet updaten ofzo dan word je opcom geblokkeerd blijf china-clone gebruiken en niks met de updates doen.
Galaxy Nexus Tapatalk
10 oktober 2012 om 13:47 #17998789ja idd foutcodes
Heb net m’n veccie uitgelezen,
airbag bestuurderskant boven is kapot, meteen verwijderd
ingang toerenteller sensor: geen signaal. dus die is kapot. nu weet ik eindelijk waarom m’n snelheidsmeter en toerental niet werkt. nu andere sensor zoeken.
voor de rest geen foutcodes.
m’n veccie met iets meer als 258000km doet ‘t nog goed dus
had iets anders verwacht, vermits ie ‘smorgens bij koude start nogal wat blauwe domp rook geeft. alleen bij koude start.10 oktober 2012 om 17:28 #17998788als je de orgenele wilt hebben, moet je 8 a 900 euro neerleggen.
2 februari 2013 om 16:29 #17998798Heb inmiddels ook een China clone geïnstalleerd, kan ik er nu vanuit gaan dat wanneer ik de laptop op mijn auto aansluit er zonder aanvullende handelingen meteen verbinding gemaakt word en er met de software gewerkt kan worden?
Zodra ik in niet-aangesloten toestand zo ver mogelijk het diagnose menu in probeer te gaan begint hij op een gegeven namelijk te mekkeren over het installeren van 1 of andere USB driver, mag er dan aangenomen worden dat dit komt wegens geen verbinding?
2 februari 2013 om 19:39 #17998799Dit had ik ook, waarschijnlijk verkeerde driver, zegt windows ook dat aparaat niet goed geinstaleerd is?
even bij aparaten/usb/eigenschappen kijken of je daar de drivers kan instaleren.
2 februari 2013 om 20:18 #17998800@chieltjuh wrote:
Dit had ik ook, waarschijnlijk verkeerde driver, zegt windows ook dat aparaat niet goed geinstaleerd is?
even bij aparaten/usb/eigenschappen kijken of je daar de drivers kan instaleren.
Nee, zodra ik bijvoorbeeld op C20LET klik begint er in het scherm daarna een driver melding te flikkeren. De handleiding van de clone komt trouwens niet overeen met wat er daadwerkelijk gebeurde, in de zin van dat er geen wachtwoord nodig was.
Waar ze het wel over hebben is dat je het kastje in de USB poort moet pluggen wat ik dan ook gedaan heb. Zal eens kijken wat ik met die eigenschappen categorie kan doen, het komt namelijk bijzonder vaak voor dat er in dit stadium een “bekijk het maar je ziet maar dat je je zooi op Google tegen komt” melding verschijnt.
2 februari 2013 om 20:48 #17998801Was voor mij ook een drama om dat ding aan de praat te krijgen, ook telkens de melding over die usb driver,
uiteindelijk via configscherm en aparaten en dan eigenschappen de juiste gedownloade driver kunnen installen..bepaald niet plug en play, :wors
2 februari 2013 om 21:35 #17998802De software en drivers worden niets voor niets meegeleverd he
Galaxy Nexus Tapatalk
3 februari 2013 om 12:17 #17998803@iquick wrote:
De software en drivers worden niets voor niets meegeleverd he
Galaxy Nexus Tapatalk
Dit was bij mijn set niet het geval. Dalijk maar eens verder experimenteren, heb een progje dat Driver Mender heet misschien dat dit uitkomst kan bieden.
3 februari 2013 om 14:25 #17998804Heb je de drivers niet?
Galaxy Nexus Tapatalk
3 februari 2013 om 14:33 #17998805Ik heb de drivers in een mapje zitten, PM voor merer info.
3 februari 2013 om 16:07 #17998806ik had het probleem dat ik de drivers handmatig via aparaten/opcom/eigenschappen/drivers moest installeren.
drivers had ik dus wel in een mapje staan maar instaleerde niet.:)5 februari 2013 om 14:40 #17998807Als ik hem zowel automatisch op de gehele PC plus internet, als op handmatig in de OPCOM map laat zoeken wordt er niets gevonden, bij het aanklikken van de OPCOM USB V2 aansluiting verschijnt de volgende melding:
“De stuurprogramma’s voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)”.
5 februari 2013 om 15:26 #17998808In de map van opcom zit een driver map. selecteer die map. En dan zal die vinden. Dus je gaat naar start, rechtermuisknop op deze computer, en dan eerst eigenschappen. Bij systeem zie je of je een x86 32 bits of een x64 64 bits os hebt.
Daarna ga je dus naar apparaatbeheer en kies je drivers bijwerken. Vervolgens selecteer je de map opcom en dan de map van driver of driver64. En dan MOET die werken. Kan niet anders.Tijd voor een how to dus
Galaxy Nexus Tapatalk
5 februari 2013 om 15:28 #17998809En precies die stap vertikt hij dus iedere keer weer om naar behoren uit te voeren :( Dat gaat een nieuwe set worden vrees ik, weet iemand misschien waar ze sets verkopen die wél in 1 keer werken zonder gezeik?
5 februari 2013 om 15:34 #17998810Alle software en drivers verwijderen
Daarna laptop afsluiten
Tijdens het opstarten op F8 blijven drukken totdat je in een menu komt
Daar ergens onderaan iets selecteren met ‘drivers installeren die niet gecertificeerd zijn’
Daarna start de laptop op
Alle software en drivers opnieuw installerenDaarna werkt hij zeker weten
IK had hetzelfde probleem :jerry
5 februari 2013 om 16:05 #17998811Na een hele hoop gekloot (lees: software opnieuw installeren en flink zoeken) een bestand met de naam DPInst_x64 gevonden in de drivers folder, op ok geklikt bij de vraagmelding en nu “lijkt” de zaak het voorlopig te doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.