Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Op 3 poten lopende Vectra B X18XE. [PROBLEEM gevonden: FOTO]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2011 om 21:49 #17799573
Hm, ja, niet zo over nagedacht!:) Oke, en een storende bobine geeft hij niet altijd aan in de computer?
Anders idd een andere proberen. Ga eerst de injectoren maar eens proberen te testen. Ik vond wel dat de kabelboom er erg slecht uit zag in dat kabelgootje boven de injectoren zeg. Is dat normaal dat daar de buitenmantel helemaal uitgehard is? Ik heb de kabels wel opgelapt, maargoed. Kun je het signaal op de injectoren meten met een gewone multimeter?
Bedankt!
24 januari 2011 om 21:51 #17799574kapotte bobine en/of bougiekabel(s) worden NIET weergegeven bij deze motor (X18XE / X20XEV)
Willem
24 januari 2011 om 21:52 #17799575Oke, goed om te weten! En het signaal van de injectoren, kun je dit meten met een multimeter?
24 januari 2011 om 21:52 #17799576je kan alleen goed de constante + meten op de injectoren (draaiende motor).
injectie tijd is zo kort dat de multimeter dit niet kan volgen, beter is om dit mechanisch te controleren.
willem
24 januari 2011 om 22:24 #17799577Oke, bedankt, ik haal ze er morgen maar weer uit, en dan even kijken of ik de benzineleidingen aangesloten kan krijgen, moet wel lukken! Zo maar eens stukje bij beetje dingen elimineren.
Wim, als jij het verhaal zo leest, lijkt het jou dan op een lekke koppakking, gezien hij geen olie, geen water verbruikt, en ook na langer rijden niet meer stoomt? Compressie ook goed.
Grtz!
25 januari 2011 om 10:31 #17799578Nou.. Ik vermoed dat ik het gevonden heb.. Ik ben vanmorgen begonnen met de motor starten, en een schroevendraaier op de verschillende injectoren leggen. Nu hoorde ik dus dat de injector van cilinder 3 NIET meedoet, stond ook andere spanning (of geen spanning) op de kabeltjes.
Goed, dus ik eens even de kabelboom open trekken. Heb ik opeens een stuk kabel in mijn hand, van die injector. Hmmm. Ik de kabelboom verder open trekken; ik denk dat ik nu ook weet hoe de rest van die storingen in de computer komt.. ZIE FOTO:
Nu zit ik dus te twijfelen, of deze boom proberen op te lappen door nieuwe draden te trekken, of gewoon een andere kabelboom ergens vandaan trekken. Maargoed, met een andere 2e hands kabelboom kun je hetzelfde probleem treffen.
Eens even kijken of ik uberhaubt kan zien welk draadje bij welk draadje hoort.Grtz!
25 januari 2011 om 11:12 #17799579Als ik jouw was dan zou ik proberen een andere kabelboom te regelen.
Want wat ik hier zie op de foto is allemaal aan het verstaffen.
Maar dat is je eigen keuze uiteraard.
Succes25 januari 2011 om 11:14 #17799580Hoi Edwin,
Ja, ik zat daar zelf ook al erg aan te denken. Heb er al 1 op het oog, van iemand hier van het forum. Die gaat vanavond even kijken in wat voor staat die van hem is. Mits goed, rij ik er gelijk om, want deze is geen redden meer aan.. ZIjn ook meerdere draden van dezelfde kleur.. Wordt lastig…
Thx
25 januari 2011 om 15:23 #17799581:o zo de T!@ring even zeg … dit wordt een veel voorkomend probleem … 2 weken terug ook al 3 vectra’s die zulk soort boompjes lieten zien (oke dat waren allemaal V6 veccies maar toch)
ik moet binnenkort de mijne maar eens checken dan denk ik :hmmz
25 januari 2011 om 16:49 #17799582ik heb mijn motorkabelboom van me x25xe ook pas gereviseerd :angel k had storingen tot en met maar toen ik achter de oorzaak kwam snapte ik wel waarom haha
10uur later en 100000soldeerverbindingen later zag het er weer beter uit en rijd me autootje ook weer stukker beter..
25 januari 2011 om 17:01 #17799583@rudy, waar had je deze plek op de kabelboom? en is dit een kwaaltje toevallig?
25 januari 2011 om 21:07 #17799584de kabels langs de distrikap naar beneden toevallig???
is altijd een bende bij de V6, kap is te klein.
Willem
25 januari 2011 om 21:21 #17799585Bij mij (X18XE) was het dat bochtje tussen het schutbord en de distrikap, onder je inlaatbuis zegmaar.. Helemaal rot. Heb overigens nu een andere boom, van de sloop! ((En ook gelijk een cruise control handle (moet de actuator nog hebben) en een MID met handle meegenomen:D Was al voorbereid, moet alleen nog ff alle sensoren hebben!))
Maargoed, de andere kabelboom dus ingebouwd! Ennnn, hij loopt weer op 4 cilinders!!!!!!!!!!!!!!! Moet nog even alles afbouwen en netjes dichtmaken, en dan ff rondje rijden morgen, dan laat ik even weten of alles weer in orde is!
Bedankt in elk geval voor alle hulp en ik laat de resultaten nog even horen!
Grtz, Pim
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.