Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › ook nog ff n vraagje over kopbouten :o
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2010 om 22:03 #17227393
tja
ben dus ook nog bezig met een revisie, pas de 1e x dat ik n c20let doe, al genoeg xetjes gedaan mja…ik heb dus een let staan,met een coscast kop erop,
hier heb ik 105mm inwendige torx bouten uit gehaald met ringen die er niet af kunnen
t is t oude type blok ( dus met stalen rollen distri )de bouten die ik gewend ben van een oud type blok zijn
110mm uitwendige torx, met losse ringen, dit waren wel altijd ks700 koppen… ( c20xe )dus nu de vraag:
moet ik er gewoon weer een nieuw setje 105mm in schroeven, of een setje 110mm?21 oktober 2010 om 16:32 #17745569Ik zou er gewoon een setje 105mm in schroeven, beter iets te kort dan net iets te lang….
23 oktober 2010 om 18:02 #17745570inzetten wat er uit komt………………..
als je twijfelt bout even in de kop doen en kijken wat die uitsteekt.
bij te korte bout trek je je draad in je blok kapot :swear23 oktober 2010 om 22:56 #17745571idd gewoon even nameten.
Als je de draad in je blok verrot trekt ben je verder van huis..24 oktober 2010 om 09:07 #17745572Idd meten is weten, we hebben het toen ook een keer gehad, en dat vind je niet fijn bij de derde keer 90 graden knoep horen…..:D
Gr.Kerni
24 oktober 2010 om 10:09 #17745573Zelf zou k er 110MM bouten indraaien. Had zelf ook 105MM kopbouten in mijn LET, toen weer opnieuw 105MM bouten erin gedraaid. Na 200KM had ik opeens koelvloeistof in mijn olie, dus ik weer alles lostrekken. Had 1 kopbout het draad uit het onderblok weggetrokken. Misschien toch iets te weinig vlees?
Weet het ook niet precies, heb toen nieuw draad getapt naar M12 en daar een Volvo cilinderkopbout ingedraaid met een lengte van 110mm en de rest alsnog 110MM bouten ingedraaid. Tot nu toe geen problemen mee, rijd er ook al bijna twee jaar mee inmiddels.
24 oktober 2010 om 18:51 #17745574Zorg er vooral ook voor dat de schroefdraadgaten in het blok schoon en leeg zijn. Dus geen koelvloeistof of olie resten erin…
Vriend van mij draaide een barst in een blok doordat er in een boutgat olie was gelopen en dat krijg je niet echt goed samengeperst.:thumbdown
24 oktober 2010 om 20:13 #17745575t blok is helemaal leeg en in de wasmachine ( spoeler ) geweest, dus die s wel helemaal leeg
denk toch dat ik maar voor de 110mm ga, gewoon voor de zekerheid
24 oktober 2010 om 20:30 #17745576je moet gewoon meten hoever de kopbouten door de cilinderkop heen steken MET de ring er onder gemonteerd (of bij bout met ring er aan vast)
24 oktober 2010 om 20:42 #17745577en hoeveel moeten ze doorsteken?
evt ook een maat met gerekte bouten
25 oktober 2010 om 22:07 #17745578Als je er te lange bouten in zet komt de bout tegen de bodem en draai de kop niet goed aan of je draait het schroefdraad kapot.
Even na meten hoe diep het gat is en hoe ver de bout uitsteekt.26 oktober 2010 om 17:52 #17745579achterkant van een schuifmaat in je onder blok doen en kijken hoe diep het gat is.
zo veel moet de bout ook +- uitsteken uit de kop.26 oktober 2010 om 18:40 #17745580liever iets minder uitsteken als dat het gat diep is..;)
27 oktober 2010 om 06:05 #17745581Arp draadeinden er in, ring moer klaar ;)
Gr.Kerni
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.