Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ook maar een GT erbij!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2012 om 17:29 #17249986
Hallo liefhebbers,
Vele kennen mij al van het forum en/of andere topics of natuurlijk van de meetings, want ik ben overal te vinden.
Ik ben Gerry en thuis hebben we nogal een behoorlijk Opel virus rondzwerven. Ik ben 21 jaar oud en al zolang ik weet verliefd op de oude Opeltjes.Samen met mijn vader heb ik al menig oude Opel gerestaureerd, dit zijn veelal C-kadettjes of Manta A’tjes. Nu konden we via via een GT kopen en dat hebben we gedaan.
Aangezien ik een Manta A heb en een C-kadett en mijn vader 2 A Manta’s en een haffel C-kadettjes besloot mijn moeder dat ze naast haar 2 C-kadettjes (1 sedan en 1 city (haar huidige dagelijkse)) er ook een ”sport Opeltje” bij wilde hebben. Dat heeft ze geweten, want sinds vandaag zijn we officieel de eigenaar geworden van een GT met kenteken: 04-TU-73!!!De GT staat nu nog bij de vorige eigenaar samen met de onderdelen.
Het geheel gaat a.s. zaterdag naar ons overhuizen. Maar omdat ik het niet kon laten en omdat de vorige eigenaar om de hoek woont ben ik zojuist toch even langs gegaan om een kijkje te nemen. Deze foto’s volgen hieronder.Eerst nog even wat foto’s van enkele huidige auto’s zodat jullie een beetje een indruk krijgen. (de restauratie topics
van deze auto’s staan ook op het forum)Dit waren onze 2 van onze manta’s die we in 2009 in een koop hebben gekocht. De groene is van mij en de witte is van mijn vader geworden.
nogmaals de nieuwe witte van mijn vader.: ”vuile Jetje”
En mijn Manta ”the Green Dream” bij aankoop:
Dit is het resultaat geworden:
Vuile Jetje:
Green Dream:
“Daarnaast is dit mijn dagelijkse auto een C-kadett genaamd The Beast:
En onze andere Witte Manta (Biesheuvel manta)
Daarnaast hebben we nog meerdere C-kadettjes, maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen.
Jullie zijn nu namelijk met zijn alle geinteresseerd in de GT hoop ik dan maar…….Hier volgen enkele foto’s die ik zojuist heb gemaakt met mijn mobiel.
Hij staat nog bij de vorige eigenaar.
Enkele kenmerken:
– In eerste instantie een HELE harde auto!
– Niet lopende 2.2 motor.
– 2.2 rekord schijven.
– Automaat (weten nog niet of we hem gaan ombouwen ja of nee)
– redelijk compleet!!!!!!!!
– 16 inch velgen met nieuwe banden en originele verchroomde
– meer specs volgen.De plannen:
– Rood (wederom)
– Volledig uit elkaar halen en weer netjes opbouwen.Zijn geboorte akte!
Het neusje
Het kontje (kon ik wat minder goede foto’s van maken)
Interieur impressie
en de motor:
De rest volgt uiteraard.
Nog een leuk weetje:
Het kenteken is van 1975 en de auto zelf is eind 1971 geproduceerd. (ben dit nog aan het uitzoeken)
Zit nu voortaan ook op het Opel GT forum (mooi en zeer behulpzaam forum!)Ik hou jullie weer up to date.
Mvg Gerry
28 juni 2012 om 17:33 #18041048ziet er nog vrij netjes uit :thumb
veel suc6 met de restauratie :D28 juni 2012 om 17:38 #18041049Dankjewel dat zullen we nodig hebben.
Wordt de eerste keer dat een van ons beide een complete GT onder handen gaat nemen.
Een manta/c kadett kunnen we wel dromen, maar dit is o.a. qua carrosserie toch net weer wat anders!mvg
28 juni 2012 om 17:49 #18041050The Beast heb ik een paar keer in Boxtel zien rijden :P
Klinkt lekker, ben je er ook bij 8 juli?28 juni 2012 om 18:20 #180410518 juli? wat is er 8 juli?
ps. ja die klinkt goed en die wil wel ;)
maaaar hou het topic voor de rest schoon… U2U maar even aub king:
28 juni 2012 om 20:07 #18041052Ziet er zo op het eerste oog nog best netjes uit. Dat kenteken is echter niet van 1975 maar ‘als ik het goed heb’ van 1978.. Volgens de gegevens is de auto van 1975.
Doet niets af aan weer een mooi project van jullie wat ik zeker weer ga volgen. Hopenlijk ga jij weer flink wat foto’s van de vorderingen met ons delen.
29 juni 2012 om 09:21 #18041053ik ben gedoken in de gegevens (met heel veel hulp en kennis vanaf de mensen van het GT forum)
De auto is geproduceerd in het pruductie jaar van ’72 en gemaakt eind oktober begin november ’71.
Het gaat om een type 79…. we zijn er alleen nog niet goed uit hoe kan dat de papieren uit
’75 komen.want…… het typeplaatje zou overheen kunnen komen met een US GT, maar via een app op mijn telefoon
geeft hij aan dat het gaat om een GT/J Sport en op de RDW zelf blijkt dat het gaat om een ”gewone” GT.Dus vooralsnog een mysterie.
maar er komen zeker veel foto’s
29 juni 2012 om 09:52 #18041054Iemand creatief geweest met chassisnummers misschien?
29 juni 2012 om 10:01 #18041055Mooie GT :thumb gezien de Manta’s wordt dit ook vast een succes!!
Op vwe.nl bij historie wordt dit weergegeven:
Datum eerste toelating 04-03-1975(37,3 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 28-06-2012(1 dag)
Datum eerste afgifte Nederland 04-03-1975(37,3 jaar)
Status kenteken GeldigWat ik mij kan bedenken, is dat als het productie jaar 1972 is en
datum van eerste afgifte 1975 is dat de GT van nieuw uit gewoon
niet eerder op kenteken is gekomen. Dus waarschijnlijk een paar
jaar nieuw zonder kenteken in de showroom heeft gestaan.29 juni 2012 om 13:37 #18041056@Mantallica, dat zou zomaar kunnen inderdaad. Maar hoe komt hij dan aan een kenteken wat is uitgegeven in 1978.. En GT/J zou ook duiden op een later bouw/productie jaar. De GT/J was er in 72 naar mijn weten nog niet..:hmmz
@Hulkie, zoekerdezoekzoekzoek :thumb29 juni 2012 om 13:59 #18041057Het gaat om een van origine Belgische GT, welke daarna in NL is ingevoerd.
29 juni 2012 om 17:15 #18041058Misschien niet te lang bij stil staan op fora hoe het zit met het chassisnummer etc ;) straks gaat er nog iemand zeuren dat het allemaal niet klopt en moet je dat ook nog regelen ;)
Mooie complete auto lijkt het ook! Rood is een mooi kleurtje!
Toch jammer dat er zo veel GTs ergens uit elkaar getrokken als gestrand project in een hoekje staan weg te rotten.
Zie je nu ook veel met golfjes 1. Krijg je een leeg chassis in 12 kleuren met een bak bouten en onderdelen waarvan de helft mist. :P30 juni 2012 om 13:16 #18041059TU is van 1978.
Heb zelf ooit een JAG V12 gehad met TU in het midden. ;):jerry :jerry
Opel GT 04-TU-73
Verval datum APK: 28-06-1998. :hmmz:jerry :jerry :jerry :jerry
30 juni 2012 om 17:46 #18041060even voor de duidelijkheid. Er is niet geknoeid met de auto……
blijkt een originele belg te zijn die later weer is terug gestuurd naar Nederland! Vandaar de papieren uit 75.
wat het kenteken betreft tu….. mijn manta heeft ZR (duidt ook op 78) maar is van 73 ook op papier. Dusja…Zo vandaag is de GT thuis aangekomen op de kar.
Even gewassen buiten en nu staat hij alweer in de schuur.
Even een paar impressie foto’s de rest post ik volgende week weer!En met mijn trotse moeder!!
nu staat hij in de schuur. Heb nog geen tijd gehad om er onder te kijken
Dat wordt iets voor de nieuwe week.mvg Gerry
30 juni 2012 om 18:51 #18041061Ziet er nog goed uit!
30 juni 2012 om 18:57 #18041062oh die ziet er nog erg goed uit! geen kist met onderdelen ;)
30 juni 2012 om 23:40 #18041063Laat ze maar lullen.
De GT heeft een goed kosthuis gevonden zo te zien, allemaal OPEL fan. :thumb :thumb
1 juli 2012 om 08:04 #18041064Die ziet er nog heel goed uit zeg. Jullie kennende gaat dit een hele mooie GT worden..
Over het ZR kenteken van je Manta. Als je in die jaren een deel van je kenteken kwijtraakte kreeg je een zogenaamd Z nummer toegewezen. Heeft niets met schade auto of wat dan ook te maken maar puur om een deel van het kenteken bewijs te vervangen. Beetje het zelfde als die 1tjes die je tegenwoordig op de GAIK platen wel eens ziet, die krijg je als je een kentekenplaat bent verloren. Maakt verder niets uit hoor..
1 juli 2012 om 13:49 #18041065Word vast weer een mooi project, gezien jullie vorige projecten! Ik blijf hem volgen!
2 juli 2012 om 09:19 #18041066@ Dennis, het is inderdaad geen kist met onderdelen. Hij zit nog redelijk in elkaar (gelukkig anders was het helemaal
een grote puzzel geweest voor ons!)@Jetro, Thanks en dat komt zeker goed!
@GTS. Het verhaal van mijn Manta is me bekend. Vind dat ik een mooi kenteken heb. Daarnaast vind ik het wel leuk
om mensen in verwarring te brengen ;)@ Corsa, Dankjewel en het gaat zeker een mooi wagentje worden.
!!!!!!Update!!!!!!
Ik heb er gisteren even onderdoor gekeken en op 1 klein gaatje na is hij KEI, maar dan ook KEI hard.
Nog even afwachten als we de kit rondom de kriksteunen weg halen, maar voor de rest is hij KNETTER hard.
Zullen we dan weer geluk hebben????? We hopen het thuis.
Daarnaast is de voorkant (behalve het middenstuk met de gleuven) compleet van Polyester ben ik achter gekomen
(de linker koplampen bak sluit bv niet mooi aan), ENNNNNNN poly rot niet!Uiteraard even een lading foto’s, want ik wil jullie niets ontnemen aangezien ik heel de dag kan genieten van de auto,
maar jullie het van de foto’s moeten hebben.De tankdop was wel lachen… Zoals al eerder vermeld hebben we de originele sleutels er niet bij. Dus ons pap steekt
voor de grap willekeurig wat sleutels van onze andere Opels in de tankdop om te kijken of er eentje bij zit die werkt
na van 6 auto’s de sleutels te hebben gehad pakt hij de sleutels van onze Biesheuvel Manta steekt die in het slot
geeft hem een kwart slag en jawel hoooorrrrr we konden hem er zo afpakken. En denken jullie dat we het nu nog een keer
voor elkaar krijgen om te doen? Echt niet dus…. toeval of heel gaar slot?Het is een beetje slecht te zien op de foto, maar in deze hoek bij de achterruit zit een wrat in de verf wat duidt op roest.
Helaas missen we enkele kleine onderdelen zoals hoekjes van ramen-lijsten en een dopje dat in de
zijachterramen hoort (mocht je iets weten van deze onderdelen of heb je het zelf liggen laat het me AUB even weten!)
Op de onderstaande 2 foto’s zie je enkele missende onderdeeltjes.
Daarnaast zijn ook de chrome lijsten flink beschadigt van de achterzijruiten. Deze zijn zo te zien beschadigt
met het opnieuw monteren (deuken erin van de duim), maar waarschijnlijk ook van inbraakschade ofzo.
(die zoeken we dus ook 2 mooie)De binnenkant van de motorkap. Ziet er ook nog pikkobello uit! Wat me opvalt is dat deze
motorkappen behoorlijk zwaar zijn! Hierdoor kun je wel goed merken dat het geen moderne
sportwagen is waarbij alle grammetjes boven het zwaartepunt worden verwijdert.
Het motorblok ligt VAST tegen het schudbord aan. Stelletje stommerikken ook geen GT kleppendeksel
aanwezig (ook niet bij de onderdelen) dus die moeten we eentje hebben anders krijg je nooit
de kleppendeksel eraf als de motor in de auto ligt. (froters)
De vorige eigenaar heeft een 2.2 rekord compleet gesloopt en die dacht even de motor erin te leggen
alleen geen rekening gehouden met de injectie spullen enz. Dus tank niet aangepast, geen extra
benzineleidingen (en dikkere) enz enz enz. Daarnaast is er creatief geknutseld aan de bedrading,
want hier klopt geen bal meer van. Zo zijn er tal van dingen (achteras hangt bv maar vast aan 2
bouten die zelfs nog los zitten ook….. )ps. het stukje parafaan hebben we wel bij de onderdelen zitten.
Het stadslichtje (gefrot)
met daarnaast de originele steunen, weten alleen niet precies waar die voor dienen?
Voor de originele lampen die daar aan horen te hangen???? (zitten niet bij de onderdelen.
Heeft iemand misschien een foto met daarom duidelijk afgebeeld hoe dit hoort te zitten?)
ps. de kleine grilletjes voor de zijkanten hebben we ook niet.De 16 inch velgen (centre kapjes hebben we er ook bij) zijn 7.5J ET 30 met daaromheen 215/40 banden.
Velgen heten Carisma (bmw velgen??) staat hem goed in ieder geval. Ze zijn ongeschadigd.
Deze wil mijn moeder er naderhand onder hebben. Ik zeg DOEN!
Ook best grappig. De accu staat bij zo’n ding voor in de neus en niet zoals bij iedere andere oude Opel
onder/bij de voorruit.
(weten alleen niet precies hoe dat ding gemonteerd moet staan. Waarschijnlijk ook met standaard beugeltje)Dan nu het interieur. Deze ziet er nog heel goed uit, maar hier en daar wel een beschadiging.
Mijn moeder wil er Recaro’s in hebben. Het liefste rood/zwarte zoals in mijn kadett, of compleet zwarte!
Mocht je iets hebben of weet je iets????? wederom geld: laat het me even weten!
Volgens mij gaat het hier trouwens om een amerikaanse interieur (stoelen) het ”black cord” model.
Onderhouds kaartje (leuk dat hij altijd in de onze eigen leefomgeving heeft gestaan/gelopen)
De klokjes: Die zijn ook al compleet anders als bij een andere Opel. Alles is anders.
En zoals het bij een echte sportwagen hoort te zijn, zijn er tal van extra metertjes aanwezig voor
bijv amp en oliedruk. Wel leuk om te zien dat deze teller tot 240 loop. Moet wel te halen zijn
met een 2.2 die wat extra pit heeft. hahahahaha
De achterhoede. Origineel al geen achterbank, maar een stukje board met bekleding.
Daarachter de tank met daarop het reservewiel.
Dat is allemaal nog in hele goede staat.
Het hemeltje heeft hier en daar wel een klein smetje, maar dat mag de pret niet drukken
(wordt denk ik een van de eerste Opels, waar we het Hemeltje in laten zitten)
Dan nog een vraagje….. Zit bij een GT ook een gat in het C-stijl bij de achterraam waar je eventueel
3-punts gordels van bv Schroth kunt monteren? Weet iemand dit toevallig?De deuren zijn als nieuw!!!!
Alleen zijn de deurkaarten wel beschadigt. De vorige eigenaar heeft zowat de hele auto gemonteerd
met houtschroeven! Een ramp om uit elkaar te halen dus. Bovendien is alles overbodig beschadigd wat jammer is!Een kleine impressie van de bodem (ziet er keurig uit)
En dan nu weer iets waaraan je kunt zien dat de vorige eigenaar echt een pruster is geweest.
De achterveren staan erin zonder rubbers…… bovendien niet eens om de kraag maar erop. Hierdoor staan de veren er
levensgevaarlijk schuin onder!
Wel leuk dat de auto aan de voorzijde geen veren heeft, maar een bladveer die door de brug van de vooras loopt.
Had het nog nooit gezien. Wel gaaf natuurlijk.Dan nog even wat foto’s van de neus met de koplampen (gelukkig wel nieuwe) omhoog:
Gelukkig rijden we hoofzakelijk overdag met deze auto, want het is geen gezicht die grote
koplampen. Die breken heel de neus.En het kontje om het af te leren.
Dan tenslotte nog wat foto’s van de onderdelen. Er zitten bv velgen bij (zitten nu achterop)
waar je een chrome rekje op kunt plaatsen met van die spaken. Wel cool.
De motor, en nog een automaat. We denken er toch over om hem om te bouwen naar hand
geschakeld. Daarvoor zoeken we dan nog wel een andere console.2.2 klauwen zitten er gelukkig ook bij.
Jullie zien het al… we kunnen vooruit.
Een lijstje met onderdelen die we zoeken!:
– zwart/rode Recaro’s uit een Manta B (exclusive??) of zwarte, moeten wel een goede staat zijn
– Rechter knipperlicht glas
– Dopje voor zijraam achter (zie foto hierboven)
– Hoekje voor chrome lijst van achter ruit
– Hoekje voor chrome lijst van linker deur.
– Console voor handgeschakeld (4-bak)
– 2 goede achterschokdempers (mogen load adjusters zijn) Hoe dan ook moeten ze STUG zijn en niet defect)
– Originele chrome tankdop (met sleutel)
– Contact slot met sleutel en deurklinken met sleutels (liefste allemaal op zelfde sleutel!) (kunt ze aanpassen, maar hebben liever originele goede)
– 2 goede originele schijnwerpers? voor in de grill
– 2 kleine grill delen die aan de zijkanten behoren.
– misschein dat er nog wel meer komt……mvg Gerry. En veel lees/kijk plezier gewenst!
2 juli 2012 om 09:32 #18041067AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuke update man! mooie wagens blijven die GT’s ook. Comfort is inderdaad ander verhaal maar het is wel een van de mooiste Opels die zijn uitgebracht en zovaak zie je ze niet meer rijden. Je moeder boft maar! ik blijf het weer met aandacht volgen dit topic!
2 juli 2012 om 10:49 #18041068zo nu en dan vind ik het jammer dat dit forum geen ”vind ik leuk” knop heeft! king:
Leuk dat iedereen zo positief reageert.
En ja het is volgens mij de mooiste Opel ooit gebouwd volgens vele! Echter wel onpraktisch,
maarja dan kan ze kiezen welke auto ze meen neemt in de zomer, ;)De City moest namelijk zo gebouwd worden dat ze gemakkelijk boodschappen kon laden
(is nu net een vrachtwagen af en toe) :jerry :jerryMijn vader zei al:” meid dat is niet erg. als je boodschappen gaat doen op dinsdag neem ik gewoon de
GT mee” Thumbs up dacht ons pap :thumbup , maar mijn moeder deed: :thumbdown want ze is helemaal
verliefd op haar nieuwe aanwinst (wij allemaal trouwens) :wubGaat een leuk, maar ook leerzaam project worden!
Nu nog tijd maken ervoor (vakantie zit eraan te komen natuurlijk)mvg
2 juli 2012 om 18:26 #18041069Ziet er goed uit zeg!
De hoekjes van de raampezen kun je nemen van een Rekord of Ascona (C)
Dat zijn dezelfde pezen.Groeten, MArk
2 juli 2012 om 20:26 #18041070Mooie harde basis om er iets heel moois van te gaan maken, en dat zal bij jullie zeker gaan gebeuren. Ben nu al benieuwd naar de foto’s van de vorderingen.
3 juli 2012 om 08:37 #18041071AnoniemLid sinds:
1 January 1970En zo moet hij uiteindelijk worden ? ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.