Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › (on)zin brandstof -en olieadditief
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2014 om 15:35 #17269281
Dag,
Ik vroeg me af hoe zinnig en veilig is het is om mijn motorblok m.b.v. een olieadditief te reinigen ?
Kmstand van wagen (opel corsa bj ’97) bedraagt 217d en rijdt nog goed, d.w.z. normaal olieverbruik en zuinig in brandstofverbruik.Specifiek vraag ik dit omdat het het weleens nuttig kan zijn om het blok te flushen, alsook de turbo eens goed te kuisen ?
Iemand ervaringen met additieven of nuttige adviezen, laat maar weten.Alvast bedankt.
28 november 2014 om 15:37 #18262452Is het een TurboDiesel dan??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 november 2014 om 16:16 #18262453Ja corsa b 1.5TD.
Zeer tevreden over deze wagen, en net daarom wil ik hem goed onderhouden.28 november 2014 om 16:24 #18262454Gewoon Rijden.
Doe ik ook.
Mijn 1.5TD heeft nu 333700km op de klokverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 november 2014 om 16:26 #18262455http://youtu.be/EgMuRmCKrt0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Beetje opgeschroefd, dat wel (101pk / 191nm).
Kan nog heel lang mee als je m goed bij houd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 november 2014 om 10:08 #18262456Ik lees vooral vel over het feit dat zo’n additief zorgt voor betere prestatie’s en verminderend brandstofverbruik.
Net daarom dacht ik de motor eens een keer te flushen. Forté producten worden aangeraden…M.b.t. het filmpje:
– zwarte rook normaal ?
– hoe heb je je wagen opgevoerd ?29 november 2014 om 11:16 #18262457kan nooit geen kwaad iig
ik doe iig wel elk jaar een injectiereiniger in mijn tank…29 november 2014 om 17:07 #18262458@corsad wrote:
kan nooit geen kwaad iig
ik doe iig wel elk jaar een injectiereiniger in mijn tank…Dat is niet helemaal waar, de additieven voor in de olie ”kunnen” ook schade veroorzaken(olie deeltjes die losraken en een oliekanaal blokkeren bijv)
29 november 2014 om 17:24 #18262459misschien kan hij eerst aangeven wat hij wil flushen
carter of brandstof systeem
29 november 2014 om 17:27 #18262460Hij heeft het over een olieadditief en z’n blok flushen.
30 november 2014 om 08:34 #18262461De meningen zijn verdeeld over wel of niet schadelijk zijn, net als of het werkt of niet…
Flushen is altijd goed, maar wel precies volgens voorschrift!30 november 2014 om 10:44 #18262462Wie heeft al eens zo’n motorflush uitgevoerd (bij een oudere wagen) ?
Brandstofsysteem flushen is minder ‘gevaarlijk’ dan motorflush ?
30 november 2014 om 11:52 #18262463Ik heb eens een motor flush gedaan bij mijn kadett gsi 1989 c20xe omdat mijn klepstoters lang bleven tikken daarna was hij als nieuw heb spullen van forte gebruikt motor flush en bij de nieuwe olie forte top end treatment toegevoegd daarna tikken ze nog 5 sec bij koude start gebruikt altijd gastrol edge 5w40
30 november 2014 om 12:00 #18262464Ik heb het bij mijn F gedaan toen ik overging naar compleet andere olie.
Voor verversing met Forté laten draaien (20 minuten stationair oid), daarna verversen met nog iets van Forté er bij. weet niet meer precies wat. is al weer lang geleden.
Werkte prima30 november 2014 om 17:40 #18262465Heb een Mercedes Benz Diesel kunnen afschrijven door een juist uitgevoerde Motorflush.
Vuil lekker laten waar het ligt, zolang de motor zonder problemen draait, niks aan doen.Ik gebruik geen brandstof additief in de diesel.
@ jurgenve:
Rook: opgevoerd, dus ja, de Rook hoort daarbij, Rook = KrachtHoe gekieteld:
Bleedvalve (Boost Controller) geplaatst.
Roetstop 3/4 omwenteling ingedraait (daardoor gaat ie roken / bij de APK weer 3/4e slag terug, daarna weer open)
Ring op de Brandstof plunjer verwijderd, zodat de motor op de 1,4bar turbodruk voldoende diesel krijgt.Resultaat:
0-100: 10seconden
Top 190km/u
Gemiddeld verbruik: 1 op 18
lange afstanden op 100 a 110km/u 1 op 27
> (Dit met met langere Versnellingen, en een maatje te hoge banden (185-65-14).Willem
30 november 2014 om 17:50 #18262466Kan de ervaring van Willem onderschrijven. Niet zo erg dat mijn motor is afgeschreven, maar het tikken is bij mij na een flush niet overgegaan. Deels erger geworden door dikkere olie. Als de motor goed warm is, hoor je m trouwens niet.
Het is dus geen wondermiddel. Zeker niet als de motor gewoon goed gebruikt wordt. Misschien alleen gebruiken als de motor lange tijd stil staat of in ieder geval weinig heeft gedraaid.
1 december 2014 om 07:34 #18262451Olie additieven zijn veelal olie verdikkers, je hebt ook lange termijn reinigers., die heb ik ooit gebruikt in verband met rumoerige klepstoters ( niet tikken, wel hoorbaar aanwezig).
Dat werkte goed opzich.De diesel heeft geen zelf stellende kleppen en dus geen hydrostoters.
Deze kunnen beter iets tikken dan fluisterstil zijn.
Zolang de dieselmotor na voorgloeien binnen 1,5 slag asnslaat (ook koud) zit het met de klepspeling wel goed.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 december 2014 om 11:20 #18262467Ik vraag er specifiek naar omdat mijn wagen de afgelopen jaren tamelijk weinig (max. 10d km) draaide. En dan nog vooral weinig autosnelwegen.
Het onderhoud van de wagen beperkte zich vooral tot aanvullen van de motorolie, en zelf tijdens winterweer nooit problemen gekend met starten…Voor mijn werk schat ik dat ik zo’n 25 d km zal moeten gaan rijden. De motor draait goed en start snel, en ik houdt me aan de onderhoudsintervallen.
Maar ik heb het idee dat er toch wat rommel aanwezig is.
Een keer goed de motor warmrijden kan helpen ?1 december 2014 om 16:44 #18262468Ja een diesel vervuild niet snel hoor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.