onzichtbare parkeersensoren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum onzichtbare parkeersensoren

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235077
    eugene
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2005

      hoi mensen
      wie heeft er ervaring met die onzichtbare parkeer sensor.
      het is een strip die je achter in de bumper plakt.
      werkt het of niet?

      #17848218
      franswinterbans
        Lid sinds:
        20 March 2011

        Hallo Eugene ik heb zo n systeempie in mn vorige zafira a gehad. Het werkt op zich goed je moet voor t gemak wel even de bumper demonteren omdat het plaklint anders moeilijk te plaatsen is. Ook moet je t plaklint even op de kachel leggen dan plakt t als n tierelier. Enigste minpuntje is dat als t regent en er loopt water naar beneden over de bumper dan reageert ie ook. gr frans

        #17848219
        pegasusjan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2006

          En houdt er rekening mee dat dit systeem niet reageert op isolatoren zoals keramiek, glas , plastiek dood hout ed.
          De reden hiervoor is dat dit systeem met hoogfrequent werkt en isolatoren geven geen verstoring op een RF-kring.
          Ook is het zo dat wanneer je niet (langzaam) rijd het systeem niet werkt, je moet dus langzaam (achteruit) blijven rijden.
          Als je stopt kan ie niets meer detecteren.

          Bij systemen die werken met ultrasone geluid heb je deze nadelen niet. Maar nadeel van Ultrasoon is dan weer dat je in de bumper moet boren om de sensoren te plaatsten.

          #17848220
          ashok1978
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            ik heb deze ook gekocht.
            en ben het hier ook wel mee eens…..

            En houdt er rekening mee dat dit systeem niet reageert op isolatoren zoals keramiek, glas , plastiek dood hout ed.
            De reden hiervoor is dat dit systeem met hoogfrequent werkt en isolatoren geven geen verstoring op een RF-kring.

            het werkt verder goed.
            voor mij was de reden dat je niks ziet, maar dat het wel werkt.
            niet te duur.
            makkelijk zelf te doen en het werkt echt.

            #17848221
            berryvectrac
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 January 2012

              Hallo allemaal,

              Ik heb dit setje ook gemonteerd.
              ALles perfect aangesloten wanneer ik achteruit inschakelen voor ik 1 piep daarna verder niks meer.
              Weet iemand hoe dit kan?
              Zag iemand ook vertellen dat die niet op plastic reageert, reageert die dan wel op auto bumpers?
              Ik hoop dat iemand mij verdee kan helpen.

              Alvast bedankt

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.