Ontstekingsvolgorde X25XE V6 Ecotec.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ontstekingsvolgorde X25XE V6 Ecotec.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254587
    X25XE V6
      Lid sinds:
      17 January 2013

      Hallo allemaal, :thumb
      Mies uit Zwolle nog een keer .
      Heb gisteren nieuwe bougies en bogiekabels op mijn V6 gezet en een nieuwe krukassensor maar krijg hem niet aan de praat. :wtf
      Bij het starten draait de startmotor wel maar slaat niet aan .
      Als ik door ga met starten ruik ik wel benzine.
      De krukassensor doet het ook want ik zie mijn toerentalmeter iets omhoog komen.

      Nu is mijn vraag ,heb ik de ontstekingsvolgorde wel goed. :hmm
      1–3–5
      2–4–6 Cilindervolgorde.

      Bobine of Dis
      2–5
      6–3
      4–1

      dit = voorkant vectra

      Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven hierbij.

      #18097427
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Dit is de ontstekings volgorde: 1-5-3-6-2-4

        #18097428
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          staat volgens mij ook op het dis blok zelf en ook op de kleppendeksels

          #18097429
          syl-astra
            Lid sinds:
            3 October 2007

            toerental signaal komt uit je ecu en niet gelijk van je krukassensor
            dus dat zegt niet zo veel
            maar geeft hij ook geen plof of zo want alle kabels verkeert lijkt me sterk
            en kijk eens of hij wel vonkt
            die dis blokken willen nog wel eens opeens stuk gaan

            #18097430
            X25XE V6
              Lid sinds:
              17 January 2013

              Oke .is het dan zo dat 1 op cil 1. 2 op cil 5 . 3 op cil 3
              4 op cil 6. 5 op cil 2. En 6 op cil 4.

              Of begrijp ik je niet?

              #18097431
              X25XE V6
                Lid sinds:
                17 January 2013

                Hallo.
                Of is het gewoon 1 op 1 . 2 op 2 enz.

                #18097432
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6

                  cilinder telling loopt als onderstaand:

                  auto zijde
                  1-3-5-


                  -2-4-6
                  radiateurzijde

                  en kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving

                  Willem

                  #18097433
                  X25XE V6
                    Lid sinds:
                    17 January 2013

                    Thanks willem.

                    Heb hem toch goed aangesloten maar nog steeds niet starten.
                    Ik heb bijna alles nagekeken . Op-com geeft geen foutcode weer.
                    De dis (bobine) heb ik nog niet vervangen.
                    Met een testbougie opde opcom geeft hij een geele vonk.
                    Een blauwe vonk lijkt me gezonder voor de motor.

                    Jammer dat zoon DIS zo duur moet zijn.

                    Het is me nu ff te koud om verder te zoeken.

                    #18097434
                    syl-astra
                      Lid sinds:
                      3 October 2007

                      heb er hier nog twee liggen
                      dus als je wilt proberen of het daar aan ligt moet je maar even roepen
                      weet niet aan welke kant zwolle je woont he

                      #18097435
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        @ Syl astra: Moet er wel een zijn van een Vectra-B, die van een Vectra-A past er niet op, de smalle lange dus, met de stekker naast de bougiepluggen.

                        de brede met de stekker aan de zijkant past niet op een Vectra-B ivm het inlaat dan in de weg zit, en de bouten ervan niet overeen komen.

                        kosten nog geen 100 euro op ebay nieuw.

                        Willem

                        #18097436
                        X25XE V6
                          Lid sinds:
                          17 January 2013

                          Wow Cool.
                          Het is dus een vectra b
                          Ik woon in zuid in de buurt van de c1000
                          Dat zou wel tof zijn als ik er een kan lenen of overnemen van je
                          Zondag ga ik verder met zoeken naar fouten .het is me iets te koud nu.
                          Graag hoor ik meer ban je

                          #18097437
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            @wim-v6 wrote:

                            Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6

                            cilinder telling loopt als onderstaand:

                            auto zijde
                            1-3-5-


                            -2-4-6
                            radiateurzijde

                            en kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving

                            Willem

                            Hmm dan heeft mijn gegevens bijbel het verkeerd.

                            Deze volgorde lijkt mij ook raar ivm krachten op de krukas.
                            Deze wel je ver van elkaar hebben.

                            #18097438
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Check autodata maar eens op de TIS, Cilindervolgorde op het kleppendeksel word ook aangegeven als 1-2-3-4-5-6

                              blijkt toch knap goed te gaan.

                              Daar bijna alle amerikaanse V6en met eenzelfde cilindervolgorde rijden..

                              Welliswaar soms anders weergegeven omdat hun de cilinder nummering anders plaatsen

                              zie onder:

                              1-2-3-


                              -4-5-6

                              dan krijg je cilindervolgorde: 1-4-2-5-3-6

                              Deze volgorde is voor V6 motoren niet heel raar, ook alfa gebruikt deze volgorde

                              Willem

                              #18097439
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                Oke stom. Ik gaat maandag eens bellen dat er dus niks van klopt.
                                En is toch een dochter bedrijf van Bosch. Het AIS.

                                Schiet mij nu ook te binnen dat hyundai ook de onstekings volgorder van 123456 heeft.
                                Maar daar was de cilinder telling anders.

                                #18097440
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Aziaten hebben een andere volgorde, welke resulteerd in een veel rustiger motorloop, bij de opstelling zoals opel, Alfa romeo, en diversen US merken deze gebruiken heb je veel meer roffel, de Aziaten lopen vrijwel net zo vlak als een lijnmotor..

                                  Willem

                                  #18097441
                                  syl-astra
                                    Lid sinds:
                                    3 October 2007

                                    @wim-v6 wrote:

                                    @ Syl astra: Moet er wel een zijn van een Vectra-B, die van een Vectra-A past er niet op, de smalle lange dus, met de stekker naast de bougiepluggen.

                                    de brede met de stekker aan de zijkant past niet op een Vectra-B ivm het inlaat dan in de weg zit, en de bouten ervan niet overeen komen.

                                    kosten nog geen 100 euro op ebay nieuw.

                                    Willem

                                    hahah hoe weet jij dat het een b is dan
                                    en heb ze geloof ik allebij liggen
                                    1 nog van de astra v6 en 1 van de omega mv6

                                    #18097442
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Simpel, de Vectra-A is nooit met een X25XE geleverd geweest, alleen de Calibra is geleverd geweest met een X25XE op basis van de C25XE, daar past dan deze bobine ook wel op..

                                      Op de omega zijn bijde typen geleverd
                                      Astra-V6 heeft als de originele erbij zit een Calibra exemplaar

                                      Vectra-A / Calibra / Omega-B exemplaar:

                                      Vectra-B / Omega-B exemplaren:

                                      Dan heb je die van de B ook nog met deze stekker:

                                      en met deze stekker:

                                      Willem

                                      #18097443
                                      X25XE V6
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2013

                                        Jammer dat die DIS modules van syl-astra niet passen op mijn vectra b
                                        Toch heel erg bedankt voor het meedenken.
                                        Eerst maar een nieuwe kopen . Op de sloop weet je ook niet of ie nog goed is.

                                        Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken waaraan het ligt dat ie het zomaar niet meer wil starten.

                                        grt Michel

                                        #18097444
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          heeft hij dat gezegd dan, dat ze niet passen, hij zegt ook Vectra-B exemplaren te hebben liggen.

                                          Willem

                                          #18097445
                                          X25XE V6
                                            Lid sinds:
                                            17 January 2013

                                            Ja hij had ze waarschijnlijk al gebruikt voor een omega van hem.
                                            Hij had alleen nog een liggen met een stekker aan de zijkant.
                                            Waarvan de gaatjes niet overeen komen.

                                            Maargoed vandaag niet veel opgeschoten.
                                            Morgen na het werk maar eerst de transistoren in de ECU nameten.
                                            Misschien zijn ze opgeblazen door de doorslag van een bougiekabel.Moet toch wachten op de nieuwe DIS.

                                            Grt Mies.

                                            #18097446
                                            X25XE V6
                                              Lid sinds:
                                              17 January 2013

                                              Nou ik heb gevonden waarom hij niet vonkte.
                                              De stekker die op de boubine wordt aangesloten
                                              had een kabelbreuk in de kabel.
                                              In de kabel zit een knik waardoor de impulsen verkeert werden doorgegeven.
                                              De isolatie van de kabeltjes is door de knik gescheurd.

                                              Nu loopt ie weer als een v6.

                                              Iedereen bedankt voor het meedenken.

                                              Michel.

                                              #18097447
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Mooi om te horen, kan zo’n zoektocht zijn af en toe..

                                                willem

                                                #18097448
                                                X25XE V6
                                                  Lid sinds:
                                                  17 January 2013

                                                  Hallo allemaal.

                                                  Kan iemand mij helpen.
                                                  Nadat ik de bedrading had nagekeken bleek de bedrading van de dis behoorlijk poreus te zijn.
                                                  Eigenlijk is de bedrading aan zijn eind.
                                                  Ik heb veel vervangen alleen de 4 draden die van de dis afkomen nog niet.
                                                  Deze zijn zo slecht dat ik een bypas moet maken.

                                                  Nu is de vraag : lopen deze 4 draden naar de ecu onder het afdek plaatje bij de ruitenwissermotor.
                                                  Kan ik daar de kabelboom openen om de draden van de dis te pakken

                                                  Zwart
                                                  Zwart-geel
                                                  Zwart-rood
                                                  Zwart-wit.

                                                  Alvast bedankt

                                                  Mies .

                                                  #18097449
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Ik zou enkel het stuk van de DIS naar de boom in de goot vervangen, deze verteerd door olielekkages..

                                                    de rest blijft meestal wel goed..

                                                    Draden lopen direct naar de motorcomputer, 1x geschakelde + en 3x gestuurde – (stuurt 2 uitgangen tegelijk aan)

                                                    Zwart = geschakelde +
                                                    overige 3 zijn pulse draden, en krijgen opdracht van de motorcomputer (gestuurde – )

                                                    zet deze wel juist terug..

                                                    Willem

                                                    #18097450
                                                    X25XE V6
                                                      Lid sinds:
                                                      17 January 2013

                                                      Willem weer bedankt.
                                                      :thumb

                                                      Grt Mies

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.