Ontstekingsprobleem na kopwissel 2,5E

Forumindex Forums Techniek Cih Ontstekingsprobleem na kopwissel 2,5E

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217151
    kenny900wb
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 September 2007

      Waarschijnlijk de beginnersfout gemaakt om niet de correcte stand van de nokkenas te controleren voordat ik de andere kop monteerde. Ontsteking stond 180 graden verkeerd.

      Daarom onsteking eruit genomen en terug gezet. Op merkteken vliegwiel op 1e cilinder gezet.

      Na een paar keer starten krijgen we motor niet aan de praat en blijkt ontsteking weer 180 graden fout te staan.

      Nog een keer alles op tijd gezet en toch verloopt ontsteking weer.

      Kan me niet voorstellen dat aandrijving bij krukas kapot is, verdenk daarom de rotor. Moet nog proberen met andere ontsteking.
      Maar is er iemand met een logische verklaring ?
      Of moet ik toch mijn nokkenas nog een keer draaien ?

      Bvd, Marco

      #17610814
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        ga alsvolgt te werk:

        – haal de kleppendeksel er van af
        – draai de motor en kijke links achterin het gat of het pijlte op het palletje staat.
        – kijk ook tijdens het draaien naar de tuimelaars
        – zodra het pijltje op het palletje staat, moet bij de 6de cilinder de tuimelaars op tuimelen staan.
        – kijk dan of de rotor naar het streepje wijst die op de rand van de ontsteking klos staat.
        – dan begin je daar met de 1

        is dat niet het geval, en je hebt de 1ste cilinder op tuimele, begin dan met nummer 6 op de rotor.

        dan moet hij goed staan. verzetten kan hij niet. want dat is een vast gegeven, daar kan nooit geen speling op zitten.

        groetjes melvin

        #17610815
        fluks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2005

          merkteken wat op je vliegwiel staat is om de nokkenas op tijd te zetten
          voor je ontsteking moet je op je krukaspoulie kijken
          daar zit een paar graden verschil in
          maar kan het zijn dat je rotor van binnen is gebroken ,er hoord een palletje in te zitten die in een gleuf op je ontstekings as valt
          weet niet of je je krukaspoulie er af hebt gehad daar kan ook een spie uitgevallen zijn en dan kan je aandriving van de ontsteking over de krukas draaien

          #17610816
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            origineel gepost door fluks
            maar kan het zijn dat je rotor van binnen is gebroken ,er hoord een palletje in te zitten die in een gleuf op je ontstekings as valt

            Dit heb ik ook een keer gehad, leek net of de ontsteking zich verdraaide.

            Bleek het palletje aan de binnenkant van de rotor voor een deel afgebroken te zijn. Nieuwe rotor en liep weer als vanouds.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.