Ontsteking tester stroboscoop gekocht. Hoe c14nz te testen

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Ontsteking tester stroboscoop gekocht. Hoe c14nz te testen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237229
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Ja ik kon dus een simpele ontsteking tester overnemen. En dat vind ik altijd wel interessant.
      Zeker omdat ik de ontsteking van mijn Mercedes los gehad heb en zij nu zo lui is als een.. Ja nou ja.. iets wat dus heeeel lui is! :P
      Het is een equus xenon timing light. vrij simpel ding. deze:
      http://www.ebay.com/itm/3132-EQUUS-D-C-SOLID-STATE-XENON-TIMING-LIGHT-PRE-FOCUSED-BEAM-u-/200826218178″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Nu wil ik het ding even testen op de Corsa. Die verbruikt stationair draaiend en proberend een stuk minder benzine dan de 5liter v8 ;)
      Maar ik geloof dat je het met een bepaald toerental moet testen. En dat je soms ook vacuum slangen los moet halen.
      En waar moet je dan de merktekens zien? Op nokkenastandwiel? Of op krukaspulie?

      Kan iemand me vertellen hoe ik dit test met de c14nz in een corsa A2?????
      Bedankt!

      #17874306
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        zou je even op moeten zoeken, misschien te vinden op internet.

        de een moet je op de krukas poelie meten, de ander op het vliegwiel..

        Willem

        #17874307
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          heb ook een c14nz maar dan in corsa b , en zie zelf geen streep of wat dan ook op de krukas poelie , ik ga hem dinsdag afstellen
          zal dan hier even posten wat ik heb gevonden/afgesteld

          #17874308
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Cool! Ik bedacht me net dat ik nog een haynes heb liggenn van de kadett. Die zal ook wel die motor hebben gehad. Misschien staat het daar nog in.

            #17874309
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              En nog merktekens gevonden??
              Die van de nokkenas staat gewoon op de kap en op het tandwiel.
              Op de poelie op de krukas staan ook streepjes. Maar op het blok of de kap aan de onderkant kan ik ze bij mij met geen mogelijkheid vinden.
              Ik heb er net een half uur ondergelegen met een lampje en een bus remmenreiniger om het schoon te maken maar ik zie het niet…
              En die nieuwe vraagbaken zijn zo onduidelijk. Die tekeningen missen vaak het detail wat de ouderwetse olieslager vraagbaken wel hadden.
              Ik lees net iets dat er een pinnetje uit de kap zou moeten steken? Bij mij iig niet. :P
              Misschien dat die in het gat hoort wat net naast het boutje zit waar de kap mee vast zit?
              Ik begin het sterk te denken.
              Iemand???

              #17874310
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Krukas riemwiel heeft een lijntje erop, maak die wit, zie je m wat beter met de strobe..

                daar hoort ook een pieletje uit te steken inderdaad…
                en anders een pijltje op de distrikap.

                Willem

                #17874311
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  de inkeping op de poelie voor de dynamosnaar zie ik. En heb ik met typeex wit gemaakt.
                  Maar ik heb geen pieletje wat uitsteekt. Dat zal dan wel ooit verdwenen zijn.
                  Kan eigenlijk niet anders dan dat ie in dat gat hoort te zitten wat ik beschreef.
                  Op de kap staat trouwens ook niks verder.
                  Ik doe er wel een boortje met tape eromheen in. Dan heb ik weer een duidelijk pieletje voor tijdens het testen.

                  #17874312
                  jojonopel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2006

                    Bij de C16NZ is dat “pieletje” een deel van de plastieke distributiekast.
                    Het is een los stukje dat er langs achter inklikt !

                    #17874313
                    beurjean
                      Lid sinds:
                      19 July 2011

                      Mis heb je hier wat aan

                      #17874314
                      Ronald45
                        Lid sinds:
                        12 September 2010

                        Ik weet niet hoe het bij een Corsa zit, maar bij mijn Kadett E met C14NZ motor moest dat met de paperclipmethode.
                        Paperclip laten zitten , dan gaat de motor hoger in toeren draaien en kan je de basis ontsteking afstellen.
                        Merktekens weet ik niet zo uit mn hoofd maar kan ik eventueel opzoeken.

                        #17874315
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          het was meer om de stroboscoop te leren gebruiken dan dat de corsa getest moest worden. ;)
                          ik heb het toen ook vergeleken met de c20ne die ik heb staan en die heeft op dezelfde plek het staafje uit de kap steken. bij deze c14nz mist dat staafje in het gat gewoon. maar de plek is me duidelijk.
                          de rest staat in de werkplaats handleiding van de kadett die ik nog had.

                          de c14nz is alleen ondertussen wel al uit de corsa om plek te maken voor de 2 liter. :) heb net al het ombouw/laswerk af. alleen nog de pomp ombouwen..

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.