Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Ontsteking stellen 3.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 21:58 #17228044
Hoe stel ik de onsteking van de 3.0E motor met L-Jetronic? 10graden vooronsteking wil zeggen poelie op merkteken.
Betreft een auto uit ’85 en normaal zit dat daar LE-jetronic op. Bij mij zit er de L-jetronic op, dus met voorschakelweerstanden.
Als ik in auto-data kijk zie ik dat ik alleen de gaskleppositiesensor hoef door te lussen. En lijkt er op met vaccuum vervroeging los. Dit is voor een senator van 83-86. Maar aangezien dat ik een L-jetronic heb gaat dit dan niet op? Want voor de oudere senators (die volgens mij met L-jetronic zijn geleverd) moet ik de vervroegingsvaccuum loshalen en dan op tijd zetten. Als ik expliciet op L-jetronic zoek moet ik vaccuum vervroeging loshalen, inlaat dichthouden en op punt zetten.Mijn twijfel kwam doordat als ik de kabels doorlus van de gaskleppositiesensor hij iets hoger stationair lopen.
Iemand helder hoe te stellen?
5 november 2010 om 09:44 #17754286dat vaccuum loshalen is enkel wanneer de vaccum achter de gasklep zit, dus wanneer er stationair vervroegd wordt.
dit is namelijk niet altijd zo, mijn inlaatbuis is van een 30e en zit dan ook vor de gaklep,
hij vervroegd enkel bij deellast.verder laat ik de gasklep positie sensor gewoon zitten en stel het motortje dan ff af.
5 november 2010 om 11:21 #17754287Hij wordt stationair vervroegd. Vaccuum zit aan de cilinderkop zijde. Dit is dus de enige maatregel die je moet nemen? En dan gewoon op punt zetten (10graden vooronsteking).
Waarom kan je dan ook de gasklep doorlussen en geven ze dit op in autodata? Om het stationair toerental te verhogen? Want bij mijn weten zit de ontsteking los van de inspuit computer..
10 november 2010 om 11:33 #17754288Niemand deze kennis van de inspuiting?
10 november 2010 om 12:37 #17754289als je de gaskleppositie sensor doorvebind, geeft hij dus een volgas signaal naar de ecu.
en zal er dus meer brandstof ingespoten worden.. toch?maar waarom dat is..? geen idee.
heb nooit eerder gekeken bij afstelling via autodata.
maar inderdaag je hebt gelijk.al geeft hij het bij een 4 pitter weer niet aan.
(vreemd… waarom bij 6 wel, en 4 niet..? )
probeer gewoon zonder het doorverbinden maar eens, en kijken wat ie doet.
10 november 2010 om 18:12 #17754290Heb hem ook op tijd gezet met alleen vervroeging eraf. Het lijkt er ook op dat hij alleen maar verhoogd gaat lopen (logisch want onsteking zit apart).
De lmm staat vrijwel dicht dus hij kan dan niet echt veel meer inspuiten zonder te verzuipen. Maar waarschijnlijk net genoeg om hoger te lopen. Deze verrijking zal meer toenemen met het openen van de lmm.
Dus klinkt aannemelijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.