Ontsteking samen met ECU?

Forumindex Forums Techniek Cih Ontsteking samen met ECU?

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    hinterachse
    Deelnemer

Als ik het schema mag geloven (en dat doe ik) zou het ontstekingsgedeelte van mijn 2.2CIH op zich zelf moeten werken.
      Om een vonk te verkrijgen zou je dus je ECU niet nodig hebben.
      Ik heb het dus puur en alleen over het verkrijgen over een vonk uit de bobine!!!

Als ik mijn ontsteking in stappen controleer schijnt alles in orde te zijn.
      Hallgever, bedrading 1:1, spanningen, massa’s, thyristoronstekingsmodule onder bobine, bobine zelf, onstekingsmodule.
      Hang ik echter alles weer aan elkaar, heb ik bij het starten nog steeds geen vonk.
      Kan hier de ECU en/of brandstofpomprelais dan toch van invloed zijn en de werking van de bobine blokkeren?

GSE
      Deelnemer

Ik weet het niet zeker….en verbeter me als ik fout zit..

Maar voorzover ik weet heeft een 2.2cih dezelfde ontsteking in feite als een 30E na bj83.

Als dat zo is heeft een rekord een standalone onsteking die info krijgt van een aantal sensors en van de gasklep positie sensor…

Als ik de ontsteking voorheb die ook op een 30e zit heb je de computer voor de injectie niet nodig enkel dat zwart kastje wat bij een Monza tussen veerpoot koepel en schutbord gebout zit..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.