Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Ontsteking? Lekt olie.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2013 om 12:41 #17256961
Beste forumleden,
Al een half jaar of zo lekt er olie uit mijn ontsteking. Dus dat wordt ook eens tijd om repareren. (Ik doe niet anders sinds ik een Corsa heb). Het is dat blok rechts naast mijn motor waar die kabels zitten die naar mijn bougies gaan. Ik zet het er maar bij want als één van jullie zegt dat dit anders heet, geloof ik het ook. Ik ben wat auto’s betreft een leek. Een overbuurman vertelde me dat er een keerring lek is. Maar voor dat ik weer iets open maak, zonder eerst info te hebben ingewonnen over wat me te wachten staat, eerst maar even advies vragen hier op het forum.
Dat ik niet die kap eraf haal en dat b.v. alle olie uit mijn motor loopt.Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat een keerring is en hoe deze te herkennen?
Of is het weer zo’n klus die door een ander gedaan moet worden en een bak geld kost?
Die auto is nu al bijna zijn gewicht in goud waard.
Pfff nooit geen Corsa meer hierna.Alvast bij voorbaat dank.
Sjaak
11 april 2013 om 12:49 #18125706Leuk om hulp te vragen en erbij te zeggen “Pfff nooit geen Corsa meer hierna”.
Dat zal zorgen voor veel sympathie en hulp.
En je ontsteking zal niet lekken hoor ;)
11 april 2013 om 13:01 #18125704Wat voor een motor, type corsa, bouwjaar, foto van het probleem?
Hoe erg is de lekkage, ligt er elke ochtend een plas olie onder de auto of is je motorblok gewoon vies? Merk je de lekkage bij het oliepeilen?
11 april 2013 om 13:06 #18125705het zal wel die rubberen ring zijn achter de onstekingsmodule waar de 4 bougie kabels opzitten, deze lekken nogal graag! ring kost je 2 euro bij de lokale onderdelenboer en iets meer bij de opel-dealer, het zijn 3 torx boutjes, en erna zie je 3 dop 10 boutjes, deze draai je los en dan zie je die ring zitten, goed schoonmaken, nieuwe ring plaatsen en je heb er weer jaren plezier van, er zal geen tot een paar drupjes olie maar uitkomen
11 april 2013 om 13:14 #18125703Is dat die ring op de houder van de DIS Bobine richard? Die worden meestal keihard na een paar jaar :) Fijn om te weten dat die nog goed te krijgen zijn, want heb er 1tje nodig voor m’n C16Se
11 april 2013 om 16:48 #18125707Ik kon keerring toen alleen bij opeldealer krijgen.
Bij 3 onderdelenboeren gevraagd met geen succes.
Let niet op witte pijl.
Maar het vlak goed schoonmaken.
PS ik wil alleen nog maar opel.
Geen jap meer.11 april 2013 om 18:00 #18125708Is dat gewoon een ronde rubber ring? niet in speciale vorm ofzo?
Ik moest namelijk laatst een setje rubberen pakkingen hebben voor de vlotterbakjes van mijn motor en die waren ook nergens zomaar te krijgen.
Maar de plaatselijke bouw/ijzerhandel om de hoek bleek rubberen ringen in alle maten en diktes te hebben voor een paar centen per stuk.
Misschien heb je zo iets in de buurt?En anders kan dat bij Opel toch ook niet duur zijn joh?
Alle autos kosten geld om rijdend te houden.. :hmmz Voor een Corsa zijn de meeste onderdelen iig wel lekker goedkoop ;) De A en de B iig ;)11 april 2013 om 18:07 #18125709Gewoon een ronde ring ja.
Heb er jammer genoeg geen foto van.
En zoiets kan je beter orgineel bestellen, hebben ze wel op voorraad.
Koste maar een paar cent die keerring.11 april 2013 om 20:16 #18125710@bandido wrote:
Gewoon een ronde ring ja.
Heb er jammer genoeg geen foto van.
En zoiets kan je beter orgineel bestellen, hebben ze wel op voorraad.
Koste maar een paar cent die keerring.Zeker niet heel toevallig onderdeel nummer/bestelnummer nog bij de hand?
12 april 2013 om 05:56 #18125711GM 1212578
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/15/570/2170/20936,20938,20961/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kijk maar een op deze site, is heel handig.
Wel ff rechts boven op duits zetten.
Onderdeel nr 19.12 april 2013 om 07:50 #18125712Ah nice! Dank je bandido!
12 april 2013 om 12:04 #18125713Hij staat alleen maar te repareren aan zijn Corsa, Wat kan er in godsnaam nou allemaal kapot aan zo’n 8kleppertje???
Willem
12 april 2013 om 12:39 #18125714Helemaal niet nee.
Niet kapot te krijge :D :D12 april 2013 om 12:46 #18125715Ligt aan de kwaliteit van sleutelen. Anders kan er veel kapot gaan hoor ;)
12 april 2013 om 12:46 #18125716Ringetje is trouwens echt een ringetje, heb helaas geen voorbeeld, maar heb m eens een keer ingetjalkt met vloeibare pakking en weer teruggeplakt haha..
en dat is tot de uitbouw van de motor droog gebleven non lekkos haha..
willem
12 april 2013 om 12:46 #18125717@ Little paul: dat wel uiteraard…
effe je klepdeksel met 100Nm aatrekken ofzo haha..
Willem
12 april 2013 om 14:40 #18125718Ik dacht al 500Nm :wtf
Grapje :D :D :D17 mei 2013 om 13:57 #18125719Om het even compleet te maken:
17 mei 2013 om 14:27 #18125720Hehe die moet ik nog halen :)
18 mei 2013 om 19:00 #18125721komt dit kleine probleem ook voor bij corsa-c?? :wtf :hmmz
19 mei 2013 om 01:10 #18125722Ik snap wel een beetje wat Sjaakzwart zegt wat betreft het constant kapot zijn. Ik had voor mijn Corsa een Daihatsu Cuore, daar ging nooit iets aan kapot (tot hij heel langzaam een totale dood stierf) behalve het normale onderhoud (190+k mee gereden). Sinds iets minder dan een jaar een opel corsa B en sindsdien ben ik constant aan het sleutelen (vind het stiekem ook leuk :P), wat opzich prima is, maar ik durf er niet mee op vakantie te gaan ofzo… Heb altijd voldoende gereedschap bij mee om de boel weer tijdelijk te kunnen fixen…
19 mei 2013 om 10:57 #18125723dat zou niet mogen dat je niet je auto vertrouwd.
dan scheelt er toch een hoop niet aan.
achterstallig onderhoud of dingen stuk die weg gewuifd worden voor later??19 mei 2013 om 21:48 #18125724Offtopic
@combo c tourDe motor is goed en gebruikt nog geen liter per 12.500 km, 12 jaar dealer onderhouden (zegt niks want ze zetten vanalles op de bon wat ze niet gedaan hebben) verder ook bijna geen roest (altijd in een verwarmde garage gestaan). Alleen de electra die telkens problemen geeft. Heb ondertussen een reserve gasklepsteller en gaskleppositiesensor in de auto liggen, metname die gasklepsteller lust mijn autootje er wel een paar van per jaar.
//Offtopic
@Sjaak
Is het al gelukt om het lek te fixen?20 mei 2013 om 08:44 #18125725Uhm, als je Crossatje elk jaar een aantal vitale stukken electronica opvreet, is het dan niet eens raadzaam om op zijn allerminst de massapunten eens langs te gaan lopen?
Loshalen, goed schoonmaken en weer terugzetten? Slechte massa is in veel auto’s iets wat voor dergelijke gekke dingen zorgt.20 mei 2013 om 18:08 #18125726Offtopic
Ga ik doen! Had ik geen idee van. Ik heb ook een bruine draad los hangen bij mijn egr in de buurt… Als mijn geheugen me niet in de steek laat is bruin meestal massa?
/offtopic -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.