ontsteking cih 2.4

Forumindex Forums Techniek Cih ontsteking cih 2.4

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    bascalibra

Beste Forumleden,

Ik heb een cih 2.4 met 40mm dellorto’s en groep a uitlaat. Nu heb ik de verdeler van mijn 1.9s motorblok overgezet maar nu begin ik wel te twijfel
      of dit wel ideaal is… Ik krijg de ontsteking niet lekker afgesteld. Kan iemand mijn vertellen hoeveel graden voorontsteking ik moet hanteren? Nou zie ik dat er ook wat mensen zijn die zonder vacuum vervroeger rijden, is dit beter? Lees ook wel is hier en daar over een zogenaamde irmscher verdeler, past deze onstekings curve beter bij mijn set-up?

mvg Bas

mr-turbo
      Deelnemer

verdeler 19s is nog met puntjes neem ik aan ? gooi er een electrische op van een 20e ofzo loopt ie vast stuk fijner en hoef je niet steeds af te stellen :thumb

bascalibra

Oke als iemand nog een goede 2.0e verdeler heeft hou ik me aanbevolen.
          Zou je me ook kunnen vertellen hoe ik dit precies afstel? Ik lees op mantablog dat 2.0e werkt met 10 graden voorontsteking.
          Als ik het kogeltje op het vliegwiel gelijk met het puntje op het blok zit ik dan op 10 grafen voorontsteking? Ik neem aan dat de plaats van het kogeltje op de verschillende cih
          Vliegwielen allemaal op precies de zelfde plek zitten?

Anoniem

Cilinder 1 helemaal boven dus 0 graden BDP, balletje in vliegwiel gelijk met pompnagel pijltje of gaatje hiervoor. Misschien zit het vliegwiel “verdraaid”?

bascalibra

Bedoelde meer als het kogeltje met het streepje gelijk staat, staat de ontsteking juist. En juist is 10 graden voorontsteking toch? Zo heb ik het op mantablog begrepen

Anoniem

Ik lees iets anders :(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.