Ontsteking afstellen 3.0E

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Ontsteking afstellen 3.0E

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Ik wil bij mijn 3.0E CIH 12V de ontsteking op tijd zetten maar bij het aansluiten van de stroboscooplamp op de eerste cilinder zag ik op de poelies geen merktekens staan. Nu heeft de Senator zowel airco als stuurbekrachtiging en in totaal 3 snaren maar ik kon geen merktekens vinden. Zie ik dingen over het hoofd of doe ik het verkeerd?

HOT ROD
      Deelnemer

Toch even op het vliegwiel kijken?

sw16v
        Deelnemer

Bij mij staan ze er toch echt, alleen verdomd lastig te zien.

er staat een streepje op pijltje achtig iets aan de ontstekingszijde op het distributie huis, en een miezerig inkepingkje op de rand van de poulie aan de distrikant/achterkant.

met stroboscoop te flitsen en om het te zien moest ik de radiateurslang wegbuigen om het te kunnen zien.

1 tipje, ik merk de tekentjes altijd met een felle lakstift, anders zie je nog niks…

Freestyler
          Deelnemer

tip-ex werkt ook super :thumb

sw16v
            Deelnemer

haha ja laats ook eens nodig om iets af te merken, vroeg ook om tipp ex… kwam die gene aan met zo’n roller….. :jerry

kywieman
              Deelnemer

Naar mijn weten is op het vliegwiel 5 graden voor BDP.
                Op het eventuele merkteken op de poely 10 graden voor BDP.

Vliegwiel is voor Carb.
                en poely voor Injectie.

Als je dus het vliegwiel gebruikt voor een injectie motor is het raadzaam om een stroob lamp te pakken met graden instelling.
                En deze 5 graden voor ontsteking te geven.
                Zodat je dus in totaal op 10 graden voor BDP komt.

HOT ROD
                Deelnemer

Vliegwiel = BDP

Ghanz
                  Deelnemer

Meende ook vliegwiel voor carb autos en op poelie voor injectie.

Aldus het vraagbaakje van de opel manta… welliswaar een 4 pitter, maar de techniek is het zelfde

fluks
                    Deelnemer

merkteken op het vliegwiel is om je nokkenas op tijd te stellen zit een kogeltje op je vliegwiel en een gaatje in je onderblok
                      zit er naast dat gaatje een blikje met een puntje er aan dan kun je via je vliegwiel daar je ontsteking afstellen maar wat hans al zegt is dit alleen bij carb motoren het geval
                      zou even de motor op het vliegwiel even op tijd zetten en dan de poulie vooraan met een schuurpapierte schoonmaken in de buurt van je merkstreep op je distriebutiedeksel dan zal er ongetwijfelt een markering op zitten

Stender
                      Moderator

Oftewel, er moet gewoon een merkteken op de poelie zitten. Ik zal er binnenkort eens goed naar kijken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.