Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › ontsteking 18s ombouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2010 om 15:59 #17227160
Ik heb een Ascona Voyage gekocht met een c20xe waar de originele ontsteking nog op zit.
Kan weinig vinden over 18s ontstekings ombouw enkel paar foto’s.Ik zou deze graag willen verplaatsen. zodat ik de originele kachel weer kan plaatsen. Ik heb een 18s blok staan, maar dan loop je direct al tegen een aantal problemen.
– Zag iemand die de originele steun van 18s gebruikt heeft, maar hoe bevestig je die dan aan je blok?
– zelf een steun maken is ook geen probleem aangezien je de maten van de originele steun bekend zijn, maar dan nog zit je met de bevestiging ervan die lijkt nogal schaars.Foto’s en uitleg zou helemaal top zijn.
ik neem aan dat de ontsteking van de c20xe gebruikt moet worden, maar kan deze dan wel de krachten van dat riempje aan? Aangezien in de 18s ontsteking een lager zit of kan je bijvoorbeeld de halgever van c20xe ontsteking in die van de 18s plaatsen?
Als bovenstaande lastig worden zou ik dan een DIS kapje ipv de ontsteking kunnen plaatsen? Neem aan dat de DIS nokkenassen dan ook nodig zijn en dan enkel de rotor + kap naar voren plaatsen….:vertag
15 oktober 2010 om 19:04 #17743239heb jij ‘m gekocht :thumbup Ik kwijl al geruime tijd van die auto. Ontstekings vraag kan ik niet (met zekerheid) beantwoorden. wat je veel ziet is dat ze niet de 1.8s ontstekong gebruiken, maar de originele verplaatsen met behulp van de 1.8 onderdelen. Ik heb het zelf ook verplaatst, maar of het daadwerkelijk werkt weet ik niet, zo ver ben ik nog niet. Steuntje past niet, moet je zelf iets voor fabriceren
16 oktober 2010 om 07:25 #17743240orginele onsteking is niet gemaakt voor zijdelingse krachten, het zal best werken maar voor hoelang.
zoals hans zegt, de 1.8s onsteking is gelagerd ipv met een glijbusje zoals de orginele onsteking.
16 oktober 2010 om 07:32 #17743241AnoniemLid sinds:
1 January 1970bovendien bestaan er wel mooiere oplossingen
om je ontsteking naar voren te brengen
zo,n uitsteeksel aan de zijkant van de motor
ik vind het niets:o;)
16 oktober 2010 om 12:03 #17743242origineel gepost door louwe 16 klepper
bovendien bestaan er wel mooiere oplossingen
om je ontsteking naar voren te brengen
zo,n uitsteeksel aan de zijkant van de motor
ik vind het niets:oHelaas heb ik niet zoveel ruimte tussen blok en radiateur. Als ik net als op de foto enkel de rotorkap naar voren plaats dan heb ik nog geen ruimte voor de kachelbak omdat de halgever dan nog steeds te ver uitsteekt.
17 oktober 2010 om 23:45 #17743243Misschien ligt het wel aan mij,
maar waarom zou je het veranderen
als het nu ook gewoon goed werkt?18 oktober 2010 om 08:03 #17743244Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.18 oktober 2010 om 11:23 #17743245origineel gepost door Mich
Misschien ligt het wel aan mij,
maar waarom zou je het veranderen
als het nu ook gewoon goed werkt?Wel lezen he Mich, Ik wil de originele kachel terug plaatsen. :)
Of jij moet een geweldige oplossen hebben dat ik een kachel in mijn auto heb waarbij alle ventilatie kanalen werken en mijn dashboardkastje behouden blijft.18 oktober 2010 om 11:27 #17743246origineel gepost door Bas_nl
Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.Dat is dan toch ook net zo lelijk….:hmmz
en heel erg veel werk, komt je ontsteking ook wel ver van je blok af omdat die pijp in de weg zit. riemmaat moet je dan ook zelf opmeten.Ik heb de oplossing al op de “lelijke” manier vind het prima.
18 oktober 2010 om 11:50 #17743247origineel gepost door hanzzz
Dat is dan toch ook net zo lelijk….:hmmz
en heel erg veel werk, komt je ontsteking ook wel ver van je blok af omdat die pijp in de weg zit. riemmaat moet je dan ook zelf opmeten.Ik heb de oplossing al op de “lelijke” manier vind het prima.
Ik vind zon ding op of langs mn distributie deksel optisch niet zo geweldig. Bovendien hou ik wel van een uitdaging dus wil ik eens proberen of ik gewoon iets kan maken wat weer eens wat anders is. Als ie achter langs het blok hangt zie het er al heel anders uit. Tja en een riemlengte berekenen + lagerberekening+ ontwerp maken moet je als hbo werktuigbouwkundige toch wel kunnen ;)
Misschien kom ik straks wel tot de conclusie dat het niet past, dan wordt het als nog de 18 s mannier.18 oktober 2010 om 11:52 #17743248Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.
18 oktober 2010 om 15:22 #17743249dan zit je nog met de nokkenassensor die daar weer byhoort. Dat is ook nog een redelyk uitstekend ding.
18 oktober 2010 om 15:27 #17743250origineel gepost door max
Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.Zoals folkyc20xe zegt Diskapje is zo’n 2 cm gaat bij mij niet passen en makkelijk is het ook niet of je moet gewoon een DIS blok nemen.
@Bas_nl heb jij wel ruimte voor een tandwiel achter je blok dan?
Is voor mij dus ook geen optie.Ik heb alle maten voor de steun al opgemeten, donderdag maken :)
18 oktober 2010 om 15:47 #17743251AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Bas_nl
Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.je kunt ook de gehele ontsteking naar voren brengen
dus zoals op de foto
maar dan niet enkel de verdeler kap;)wel ff omdenken dat je draairichting dan ook omgekeerd is
;);)
18 oktober 2010 om 21:14 #17743252bas-nl
maat van me heeft destijds een ombouwset van MLK gekocht daar zat de riem achter op het blok.
heb hem voor hem nog wel wat aangepast.
maar blok moest wel stuk naar voren,we moesten zelfs carterpen van 18s omlassen.
poelie’s waren veel kleiner dan 18s.
draaide prima verder was dagelijkse auto.
later wel soort olie badje gemaakt voor smering glijlagers
groet john
19 oktober 2010 om 06:55 #17743253Ik wil sowieso geen glijlagers gebruiken ivm smering. Maar mijn blok ligt nu relatief ver naar achteren. Wat louwe al zegt is zou voor mij ook nog een optie zijn om de complete ontsteking op de distributiedeksel te bouwen. Dat ga ik nog wel halen qua ruimte.
@John
Maar ik kan me niet echt voorstellen dat het blok zover naar voren moet dat je de carterpan aan moet passen. Heb je misschien trouwens nog foto’s van dit setje? Ik ben wel benieuw hoe dat er uitziet.Als je de ontsteking op de achterkant zet komt er misschien hooguit 2 cm bij. Dan zit mijn kachelhuis als nog wel in de weg maar zon plastic kap is zo aamgepast want die ruimte is er wel.
19 oktober 2010 om 06:57 #17743254origineel gepost door max
Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.Kan dat eigenlijk wel zomaar? Volgens mij moet er dan een tamelijk wat ombouwen om van m2.5 naar m2.8 te gaan?
Iemand enig idee of dit nog een optie is?19 oktober 2010 om 07:15 #17743255volgens mij nokkenas vervangen en de bedrading/computer
19 oktober 2010 om 09:12 #17743256origineel gepost door hanzzz
origineel gepost door Mich
Misschien ligt het wel aan mij,
maar waarom zou je het veranderen
als het nu ook gewoon goed werkt?Wel lezen he Mich, Ik wil de originele kachel terug plaatsen. :)
Of jij moet een geweldige oplossen hebben dat ik een kachel in mijn auto heb waarbij alle ventilatie kanalen werken en mijn dashboardkastje behouden blijft.Effe overheen gelezen denk ik.
19 oktober 2010 om 16:10 #17743257AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door 2000
volgens mij nokkenas vervangen en de bedrading/computerinderdaad
maar ook de dis module afdekkap enz enzdus ja kan wel maar dan had je beter meteen een dis motor kunnen nemen
kennis van me had jaaaren geleden
in zijn a manta
ook al de gehele m2,5 ontsteking
naar voren gebracht
dacht zelfs dat hij het huis(alu gedeelte) van de ontsteking
ingekort had;)heb helaas geen foto,s van de motor ruimte van die auto
was wel n aparte a manta met b manta vooras en binnenschermen;)19 oktober 2010 om 19:46 #17743258daar heb ik destijds ook mee geexperimenteerd, als je dat doet houd dan wel de hall-sensor in de gaten.
reed prima, alleen heb ik later een mooiere oplossing bedacht.
maar hans heeft daar niks aan denk ik.
19 oktober 2010 om 20:08 #17743259als je het echt strak onder de kap wilt maken,
DTA / KMS / VEMS, dan een platte afdekplaat op de ontsteking (heb ik custom laten maken) en dan een dis ontsteking van bijv een x16xe..Ok is niet de goedkoopste manier maar als het allemaal zo lastig is wel een hele nette oplossing.
Geen gedoe meer met draaiende delen en direct vrij programeerbaar.Wat wil je nog meer :D
20 oktober 2010 om 08:58 #17743260origineel gepost door marcel
daar heb ik destijds ook mee geexperimenteerd, als je dat doet houd dan wel de hall-sensor in de gaten.reed prima, alleen heb ik later een mooiere oplossing bedacht.
maar hans heeft daar niks aan denk ik.
Wat voor een mooiere oplossing???? Een beetje nieuwsgierig maken en dan vervolgens niet uitleggen. Da kan natuurlijk niet he :P
20 oktober 2010 om 11:37 #17743261als je goed kijkt zie je dat de foto die lauwe heeft geplaatst dezelfde auto is, maar dan met een andere motor ;)
met de xe heb ik niet zo lang gereden.
20 oktober 2010 om 14:39 #17743262AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door marcel
als je goed kijkt zie je dat de foto die louwe heeft geplaatst dezelfde auto is, maar dan met een andere motor ;)met de xe heb ik niet zo lang gereden.
heb van de a in m,n naam maar ff n o gemaakt:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.