ontsteking 18s ombouw

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) ontsteking 18s ombouw

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227160
    hanzzz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 March 2005

      Ik heb een Ascona Voyage gekocht met een c20xe waar de originele ontsteking nog op zit.
      Kan weinig vinden over 18s ontstekings ombouw enkel paar foto’s.

      Ik zou deze graag willen verplaatsen. zodat ik de originele kachel weer kan plaatsen. Ik heb een 18s blok staan, maar dan loop je direct al tegen een aantal problemen.

      – Zag iemand die de originele steun van 18s gebruikt heeft, maar hoe bevestig je die dan aan je blok?
      – zelf een steun maken is ook geen probleem aangezien je de maten van de originele steun bekend zijn, maar dan nog zit je met de bevestiging ervan die lijkt nogal schaars.

      Foto’s en uitleg zou helemaal top zijn.

      ik neem aan dat de ontsteking van de c20xe gebruikt moet worden, maar kan deze dan wel de krachten van dat riempje aan? Aangezien in de 18s ontsteking een lager zit of kan je bijvoorbeeld de halgever van c20xe ontsteking in die van de 18s plaatsen?

      Als bovenstaande lastig worden zou ik dan een DIS kapje ipv de ontsteking kunnen plaatsen? Neem aan dat de DIS nokkenassen dan ook nodig zijn en dan enkel de rotor + kap naar voren plaatsen….:vertag

      #17743239
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        heb jij ‘m gekocht :thumbup Ik kwijl al geruime tijd van die auto. Ontstekings vraag kan ik niet (met zekerheid) beantwoorden. wat je veel ziet is dat ze niet de 1.8s ontstekong gebruiken, maar de originele verplaatsen met behulp van de 1.8 onderdelen. Ik heb het zelf ook verplaatst, maar of het daadwerkelijk werkt weet ik niet, zo ver ben ik nog niet. Steuntje past niet, moet je zelf iets voor fabriceren

        #17743240
        marcel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          orginele onsteking is niet gemaakt voor zijdelingse krachten, het zal best werken maar voor hoelang.

          zoals hans zegt, de 1.8s onsteking is gelagerd ipv met een glijbusje zoals de orginele onsteking.

          #17743241
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            bovendien bestaan er wel mooiere oplossingen
            om je ontsteking naar voren te brengen
            zo,n uitsteeksel aan de zijkant van de motor
            ik vind het niets:o

            ;)

            #17743242
            hanzzz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 March 2005

              origineel gepost door louwe 16 klepper
              bovendien bestaan er wel mooiere oplossingen
              om je ontsteking naar voren te brengen
              zo,n uitsteeksel aan de zijkant van de motor
              ik vind het niets:o

              Helaas heb ik niet zoveel ruimte tussen blok en radiateur. Als ik net als op de foto enkel de rotorkap naar voren plaats dan heb ik nog geen ruimte voor de kachelbak omdat de halgever dan nog steeds te ver uitsteekt.

              #17743243
              Mich
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 August 2005

                Misschien ligt het wel aan mij,
                maar waarom zou je het veranderen
                als het nu ook gewoon goed werkt?

                #17743244
                Bas_nl
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2008

                  Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
                  Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
                  De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
                  Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.

                  #17743245
                  hanzzz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 March 2005

                    origineel gepost door Mich
                    Misschien ligt het wel aan mij,
                    maar waarom zou je het veranderen
                    als het nu ook gewoon goed werkt?

                    Wel lezen he Mich, Ik wil de originele kachel terug plaatsen. :)
                    Of jij moet een geweldige oplossen hebben dat ik een kachel in mijn auto heb waarbij alle ventilatie kanalen werken en mijn dashboardkastje behouden blijft.

                    #17743246
                    hanzzz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 March 2005

                      origineel gepost door Bas_nl
                      Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
                      Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
                      De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
                      Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.

                      Dat is dan toch ook net zo lelijk….:hmmz
                      en heel erg veel werk, komt je ontsteking ook wel ver van je blok af omdat die pijp in de weg zit. riemmaat moet je dan ook zelf opmeten.

                      Ik heb de oplossing al op de “lelijke” manier vind het prima.

                      #17743247
                      Bas_nl
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 June 2008

                        origineel gepost door hanzzz
                        Dat is dan toch ook net zo lelijk….:hmmz
                        en heel erg veel werk, komt je ontsteking ook wel ver van je blok af omdat die pijp in de weg zit. riemmaat moet je dan ook zelf opmeten.

                        Ik heb de oplossing al op de “lelijke” manier vind het prima.

                        Ik vind zon ding op of langs mn distributie deksel optisch niet zo geweldig. Bovendien hou ik wel van een uitdaging dus wil ik eens proberen of ik gewoon iets kan maken wat weer eens wat anders is. Als ie achter langs het blok hangt zie het er al heel anders uit. Tja en een riemlengte berekenen + lagerberekening+ ontwerp maken moet je als hbo werktuigbouwkundige toch wel kunnen ;)
                        Misschien kom ik straks wel tot de conclusie dat het niet past, dan wordt het als nog de 18 s mannier.

                        #17743248
                        max
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.

                          #17743249
                          folkyc20xe
                            Lid sinds:
                            13 February 2005

                            dan zit je nog met de nokkenassensor die daar weer byhoort. Dat is ook nog een redelyk uitstekend ding.

                            #17743250
                            hanzzz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 March 2005

                              origineel gepost door max
                              Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.

                              Zoals folkyc20xe zegt Diskapje is zo’n 2 cm gaat bij mij niet passen en makkelijk is het ook niet of je moet gewoon een DIS blok nemen.


                              @Bas_nl
                              heb jij wel ruimte voor een tandwiel achter je blok dan?
                              Is voor mij dus ook geen optie.

                              Ik heb alle maten voor de steun al opgemeten, donderdag maken :)

                              #17743251
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                origineel gepost door Bas_nl
                                Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
                                Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
                                De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
                                Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.

                                je kunt ook de gehele ontsteking naar voren brengen
                                dus zoals op de foto
                                maar dan niet enkel de verdeler kap;)

                                wel ff omdenken dat je draairichting dan ook omgekeerd is

                                ;);)

                                #17743252
                                kermitc
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 January 2007

                                  bas-nl

                                  maat van me heeft destijds een ombouwset van MLK gekocht daar zat de riem achter op het blok.

                                  heb hem voor hem nog wel wat aangepast.

                                  maar blok moest wel stuk naar voren,we moesten zelfs carterpen van 18s omlassen.

                                  poelie’s waren veel kleiner dan 18s.

                                  draaide prima verder was dagelijkse auto.

                                  later wel soort olie badje gemaakt voor smering glijlagers

                                  groet john

                                  #17743253
                                  Bas_nl
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2008

                                    Ik wil sowieso geen glijlagers gebruiken ivm smering. Maar mijn blok ligt nu relatief ver naar achteren. Wat louwe al zegt is zou voor mij ook nog een optie zijn om de complete ontsteking op de distributiedeksel te bouwen. Dat ga ik nog wel halen qua ruimte.


                                    @John

                                    Maar ik kan me niet echt voorstellen dat het blok zover naar voren moet dat je de carterpan aan moet passen. Heb je misschien trouwens nog foto’s van dit setje? Ik ben wel benieuw hoe dat er uitziet.

                                    Als je de ontsteking op de achterkant zet komt er misschien hooguit 2 cm bij. Dan zit mijn kachelhuis als nog wel in de weg maar zon plastic kap is zo aamgepast want die ruimte is er wel.

                                    #17743254
                                    Bas_nl
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 June 2008

                                      origineel gepost door max
                                      Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.

                                      Kan dat eigenlijk wel zomaar? Volgens mij moet er dan een tamelijk wat ombouwen om van m2.5 naar m2.8 te gaan?
                                      Iemand enig idee of dit nog een optie is?

                                      #17743255
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        volgens mij nokkenas vervangen en de bedrading/computer

                                        #17743256
                                        Mich
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 August 2005

                                          origineel gepost door hanzzz

                                          origineel gepost door Mich
                                          Misschien ligt het wel aan mij,
                                          maar waarom zou je het veranderen
                                          als het nu ook gewoon goed werkt?

                                          Wel lezen he Mich, Ik wil de originele kachel terug plaatsen. :)
                                          Of jij moet een geweldige oplossen hebben dat ik een kachel in mijn auto heb waarbij alle ventilatie kanalen werken en mijn dashboardkastje behouden blijft.

                                          Effe overheen gelezen denk ik.

                                          #17743257
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door 2000
                                            volgens mij nokkenas vervangen en de bedrading/computer

                                            inderdaad
                                            maar ook de dis module afdekkap enz enz

                                            dus ja kan wel maar dan had je beter meteen een dis motor kunnen nemen

                                            kennis van me had jaaaren geleden
                                            in zijn a manta
                                            ook al de gehele m2,5 ontsteking
                                            naar voren gebracht
                                            dacht zelfs dat hij het huis(alu gedeelte) van de ontsteking
                                            ingekort had;)

                                            heb helaas geen foto,s van de motor ruimte van die auto
                                            was wel n aparte a manta met b manta vooras en binnenschermen;)

                                            #17743258
                                            marcel
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              daar heb ik destijds ook mee geexperimenteerd, als je dat doet houd dan wel de hall-sensor in de gaten.

                                              reed prima, alleen heb ik later een mooiere oplossing bedacht.

                                              maar hans heeft daar niks aan denk ik.

                                              #17743259
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                als je het echt strak onder de kap wilt maken,
                                                DTA / KMS / VEMS, dan een platte afdekplaat op de ontsteking (heb ik custom laten maken) en dan een dis ontsteking van bijv een x16xe..

                                                Ok is niet de goedkoopste manier maar als het allemaal zo lastig is wel een hele nette oplossing.
                                                Geen gedoe meer met draaiende delen en direct vrij programeerbaar.

                                                Wat wil je nog meer :D

                                                #17743260
                                                Bas_nl
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 June 2008

                                                  origineel gepost door marcel
                                                  daar heb ik destijds ook mee geexperimenteerd, als je dat doet houd dan wel de hall-sensor in de gaten.

                                                  reed prima, alleen heb ik later een mooiere oplossing bedacht.

                                                  maar hans heeft daar niks aan denk ik.

                                                  Wat voor een mooiere oplossing???? Een beetje nieuwsgierig maken en dan vervolgens niet uitleggen. Da kan natuurlijk niet he :P

                                                  #17743261
                                                  marcel
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    als je goed kijkt zie je dat de foto die lauwe heeft geplaatst dezelfde auto is, maar dan met een andere motor ;)

                                                    met de xe heb ik niet zo lang gereden.

                                                    #17743262
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      origineel gepost door marcel
                                                      als je goed kijkt zie je dat de foto die louwe heeft geplaatst dezelfde auto is, maar dan met een andere motor ;)

                                                      met de xe heb ik niet zo lang gereden.

                                                      heb van de a in m,n naam maar ff n o gemaakt:P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.