Ontroesten Vectra B 96

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ontroesten Vectra B 96

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    sheepilja

Hoi allemaaal,

Ik heb sinds twee weken een witte opel vectra, heb hem van mijn broer overgekocht.
      Nu roest hij nogal. (mijn broer heeft er niet veel mee gedaan) Daarom heb ik besloten met de hand wat te gaan bijwerken.

Ik ben gister begonnen met een deur en dat ging opzich redelijk goed.Nu ben ik bij de wielkast aangekomen.
      Deze heeft een paar roest plekken. Toen ik begon met schuren kwam er al redelijk snel een gat…

Heeft iemand een idee hoe je dit het beste kan aanpakken?
      Ik heb zelf zitten denken om het stuk (dat op meerdere plekken roest) te vervangen met een beter van de sloop.
      De hele linker achterkant zeg maar.
      Alleen kan je dit wel losmaken? Of is het goedkoper/beter om er een stuk in te laten lassen?

Gr Ilja

Hier nog wat fotos:

En nog 1

Op de laatste foto kan je zien dat er verderop ook nog roest zit.

joop1970
      Deelnemer

Goedkoopste optie is alle roest weghalen en dan opvullen mat plamuur. Tis een witte dus redelijk makkelijk bij te werken.
        Paneel van de sloop gaat niet 123, volgens mij zitten die met puntlasjes vast hier en daar.

Iets duurdere is stuk erin laten lassen en netjes laten spuiten maar ik weet niet of de auto dat nog waard is?

astraTD

Plamuren heb ik ook gedaan,en ik had best een groot gat :thumb

sw_reijnders
          Deelnemer

plamuren wordt niks.
            gaat toch weer doorroesten.

eerst uitslijpen en dan een nieuw stuk op lassen.
            je kunt met een klein goedkoop lasapparaatje gerust lassen, heb ik ook al vaker gedaan met de dorpel van een corsa (en ik ben geen lasser)
            vervolgens even goed in de grondverf zetten en spuiten met een spuitbusje.

zo’n inzetstuk is 20 euro . . . daar zou ik niet voor sukkelen
            http://www.winparts.nl/882/carrosserie/reparatie-plaatwerk/0005491/oversizedeel-wielrand-l” onclick=”window.open(this.href);return false;

volgens mij ook bij Brezan (en aanverwante onderdelenboeren) te krijgen voor 20 a 30 euro.

astraTD

Plamuren word wel wat, bij andere astra is inmiddels 4 jaar geleden dat er een flink stuk aan geplumuurd is. Is nog steeds strak… Je moet het natuurlijk wel goed doen.

joop1970
              Deelnemer

Juist, als alle roest weg is kan de plamuur niet los gaan zitten, goed inspuiten met tectyl en aangelegenheden enhet blijft wel zitten hoor. De goede oplossing is inderdaad lassen maar dat is toch net ff duurder.

sw_reijnders
                Deelnemer

als je goed kijkt zie je dat als je alle roest weg haalt, er een gat in je spatbord zit ;)
                  je kunt er nou al je vinger door steken.
                  en beneden bij de dorpel roest tie ook al.

en op niks kun je niet plamuren
                  ieder zn ding, maar mijn mening is: als je iets doet, moet je het goed doen.

sheepilja

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ben aan het overwegen of ik het ga opvullen met plamuur of dicht ga lassen.

Het klopt inderdaad dat ik mijn vinger er nu door heen kan steken. en ik ben bang dat ik als ik verder schuur er een heel stuk wegvalt :P dan valt er ook niet veel meer te plamuren nee. Maar onderaan is ook al roest ja.. dus dacht vervang dat hele stuk maar dat blijkt dus moeilijker dan gedacht.

Kheb zelf wel een electrodenlasapparaat maar volgens mij is dat niet het ideaalste om dit stuk mee te maken.

kimmiej666
                    Deelnemer

Je hebt sowieso een mig lasapparaat nodig.

In elk geval wat mij is verteld..

Lemmens
                      Deelnemer

Met een elektrode kan het ook maar het is wat lastiger, heb zo ooit de dorpels van m’n vectra A een tweede leven gegeven.

Mocht je het met die methodiek lassen zorg dan even voor oefenmateriaal van dezelfde dikte. De kans is namelijk groot dat je de eerste keren begint te lassen en je eindigt met een nog groter gat. Dat wil je niet.

Andere optie die ook nog zou kunnen mocht het allemaal niet zo lukken is een stukje plaatwerk organiseren van die plek, het rotte stukje eruit halen en een nieuw plaatje (met overlap aan de binnenzijde) erin lijmen met bison metaallijm. Daarna even plamuren en spuiten. ‘t Is zeker niet de allerbeste oplossing, kan wel een (tijdelijk) alternatief zijn voor laswerkzaamheden. Lijkt mij in ieder geval wel een iets betere optie dan volduwen met plamuur… ;)

Gupy
                        Deelnemer

Plamuur kan het prima volhouden een paar jaar. Maar het blijft tijdelijk.

Goed doen is een stukje inlassen. Vooraan bij de onderkant dorpel/deur zijn ze “allemaal” flink aangetast.

Als ik foto’s zie, zou ik niet gaan lassen voor dat beetje.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.