Forumindex › Forums › Techniek › Cih › ontluchten koelvloeistof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2010 om 12:10 #17226460
Hoi,
Ik heb een c20xe in mijn manta liggen, nou heb ik de koppakking vervangen en ben ik benieuwd hoe ik nu goed de koelvloeistof vul en ontlucht.
Ik heb geen expansievaatje, en vul bij in de radiateur.
Ik heb ook nergens ontluchtingsnippels ontdekt.
Hoe ik het gisteren gedaan heb is vullen en dan starten en met open dop stationair lopen tot de thermostaat open gaat. Is dat de goede manier?
28 september 2010 om 12:14 #17735057Als je ervoor gezorgt hebt dat de rad dop het hoogste punt is, door hem aan de voorkant wat hoger te zetten, wel.
28 september 2010 om 12:52 #17735058Heeft ie uberhaupt nog lucht en wat vloeistof uitgebraakt toen de thermostaat open ging??
Meestal stijgt dan even het peil zodat er wat vloeistof uit komt.
Dan weet je dat de lucht er wel uit is.28 september 2010 om 13:32 #17735059ja dat gebeurde idd, daardoor ging ik me afvragen of ik het nou wel goed deed :) dat geklooi met water :)
Ik zie trouwens dat ik het in het verkeerde gedeelte hebt gepost eigenlijk :sleepingBedankt voor de tip van opkrikken, ga het vanavond nog eens doen maar dan inderdaad met opgekrikte voorkant, kijken of er nog meer lucht uit komt
28 september 2010 om 14:01 #17735060Ontluchten koelsysteem?????????????
Vullen totdat de radiateur vol is gaat zo`n 6 liter in het koelsysteem dan de TEMP. zender eruit en wachten tot er voldoende koelvloeistof uit komt.
En je raad het al…………dan kan de TEMP. zender er weer in.
Radiateur afvullen en KLAAR!!
SIMPEL!!:wors:wors
:jerry:jerry:jerry28 september 2010 om 21:09 #17735061hmm, das ook een idee misschien.
Naja ik heb er een stukje mee gereden naar het apk adres, en hij bleef nu mooi koel + niks eruit via het overloop slangetje zo te zien
ik hoop dat het goed is zo, maar es wat testritjes maken als ie weer apk heeft :)8 oktober 2010 om 09:58 #17735062na een lange rit vorig weekend toch weer wat kvs verloren. heb een originele radiateurdop besteld, daar staat (als het goed herinner 140 KPa op. De oude stond 1,0 op….
Als ik kijk op http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp
komt 1,0 bar overeen met 100 kpa
de nieuwe gaat dus bij een hogere druk open, 140 kpa = 1,4 barDat zou het dus best wel eens kunnen zijn dus :)
Dit weekend maar es een proefritje maken…
8 oktober 2010 om 10:06 #17735063motor starten
kachel vol laten blazen op warm
als thermostaat open gaat gelijk afvullen klaargroet michel
8 oktober 2010 om 13:29 #17735064origineel gepost door mies&geri
motor starten
kachel vol laten blazen op warm
als thermostaat open gaat gelijk afvullen klaargroet michel
Enig puntje, als je hem dan afvult met koele koelvloeistof, gaat de thermostaat ook weer dicht, met als gevolg dat ie alsnog niet helemaal goed afgevuld is. Altijd een paar keer herhalen tot ie niet meer lust.
8 oktober 2010 om 13:42 #17735065je vult m af en dan starten dan zakt ie als thermostaat open gaat
dan weer afvullen en klaarniet eerst starten en dan wachten met vullen tot je thermostaat open gaat dan ist gelijk telaat denk ik
groet michel
9 oktober 2010 om 05:51 #17735066Maar waarom de kachel op vol op de warme stand laten draaien?
De kachel van een B manta heeft continu stroming, ook als de kachel uit staat.
Heb dit vaker voorbij horen komen, maar begrijp niet waarom.Bij oudere modellen waar er een kraantje in de kachelslang zit, kan ik me dat goed voorstellen.
Maar dit is bij de B niet het geval.9 oktober 2010 om 06:43 #17735067origineel gepost door Freestyler
Maar waarom de kachel op vol op de warme stand laten draaien?De kachel van een B manta heeft continu stroming, ook als de kachel uit staat.
Heb dit vaker voorbij horen komen, maar begrijp niet waarom.Bij oudere modellen waar er een kraantje in de kachelslang zit, kan ik me dat goed voorstellen.
Maar dit is bij de B niet het geval.Klopt, kachel mag je bij een B met normaal kachelhuis gerust op koud zetten.
9 oktober 2010 om 16:37 #17735068maar wel vol blazen toch
ik zette hem altijd op warm (C kadett en B enC ascona)
dus vandaar de reactiegroet michel
9 oktober 2010 om 22:30 #17735069nee, ook zonder blazen
C kadett heeft een kraantje in het systeem, die moet je dus wel op heet zetten, B en C ascona beide niet, omdat die continu doorstroming hebben.
10 oktober 2010 om 07:59 #17735070zo leren we allemaal dus
groet michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.