Ontkoppeld niet helemaal, versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Ontkoppeld niet helemaal, versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    swebbie
    Deelnemer

Goede avond,

Even wat feiten,
      Astra h 2.0 turbo.
      M32 versnellingsbak. Gereviceerd 7-2014 nieuwe (zwaardere) koppeling
      Zit een nieuwe 5e en 6e in. Inclusie sync ringen

Ik heb deze auto nu iets meer dan een maand,
      Maar als ik snel schakel, dus lekker sportief, dan “poetst ie de tanden” een beetje
      En als ik stil sta en van 2-3 naar. 1 ga, dan wil ie er niet in,

Mijn idee, de koppeling ontkoppeld niet helemaal, daardoor de bak niet “vrij” kan draaien en het wisselen niet lekker wil.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
      Hij loopt niet weg bij t stoplicht,

bart-gsi
      Deelnemer

goed ontluchten… ik denk dat je lucht aan het verplaatsen bent in de hydraulische slangen… en met lucht ontkoppel je niet 100%
        of alle rem/hydraulische ( geen idee of dit nu gescheiden is of nog steeds op de remvloeistof reservoire aangesloten zit) vloeistof eruit en opnieuw de juiste hoeveelheid nieuwe vloeistof erin en helemaal ontluchten…

b07

Wat het tandenpoetsen betreft en, niet goed in z”n versnelling willen, weet ik wel dat GL5 versnellingsbakolie vaak problemen geeft met schakelen, deze olie smeert tegoed, er blijft een olie filmlaag zitten waardoor de synchromesh tandwielen niet goed aangrijpen, je krijgt dan last van tanden poetsen, daardoor slijten de tanden op de synchomeshringen en,krijg je veel slijpsel in je bak.

Ben vaak bij een Subaru bakken reviseer bedrijf geweest, die vertelden dat je het best bakolie kan gebruiken waar alleen GL4 in zit, die hebben daar geen tot weinig last van.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.