Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ontgrenzen luchtfilter.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2012 om 00:51 #17882263
Ik wou zeggen Bas, deze discussie heeft ons juist nader tot elkaar gebracht! :jerry
14 april 2012 om 12:52 #17882264@ronnie opel boy wrote:
hoi heeft u het ook wel ens gefilmpt
ik wil hetook wel op mijn vectra 2.2 dti maar heb het nog nooit ge hoort op een dieselNope, geen filmpje. Maar echt veel verschil in geluid is er niet. En ook daar raak je aan gewend. Steek er een pop off tussen, ja die blijf je horen, maar dan heb je wel een turbo nodig. :afro
@ING Bas,Hier wil ik toch even op inhaken jurg.
het is niet dat je op 1 stuk van het filter blaast.
de motor zuigt op het gehele oppervlak van het filter aan de boven kant.
het enige wat dat kleppie doet, is het vuil naar 1 plek geleiden.
dat wil niet zeggen dat het overig deel van het filter niet gebruikt wordt.
Sterker nog, ik denk zelfs dat op de lichte plekken je nog meer luchtdoorstroming hebt als op de donkere plekken.
Want er zit gewoon onder het hele luchtfilter lucht. Dat trekt tie echt wel door het luchtfilter heen.Daar kan ik met mavo diploma natuurlijk niks tegen inbrengen :jerry :jerry
Groet jraaf.14 april 2012 om 14:54 #17882265mijn 2.2 dti 16v is een turbo
heb wat foto.s gemaakt
onder grijse kap zit de turbo
maar als ik het goed hebt lijkt me te wijnig ruimte voor de luchtinlaat wat te groot
of heb ik het mis kijk foto
14 april 2012 om 17:00 #17882266Hoi Ronnie, :thumb Ik begrijp dat een DTI een Turbi diesel is. Opmerking was ook meer voor het algemeen. Terug naar dbilas :afro
Die ik heb gaat bij jou idd niet passen vanwege de hoek waaronder de buis door loopt naar je LMM. Je zou et eerer kunnen proberen met de versie voor de 2.2DTR op de site van Dbilas staat een goede pica.Hierbij de link. http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Vectra/Vectra-C:::7_24_46_252_83.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf.
5 augustus 2012 om 07:15 #17882267Van de week wou ik dit ook gaan doen maar nergens zo”n kutinlegfilter te koop alles moeten ze bestellen. Ik heb een z20let stage 2 speedster turbo Nu boven de 100 doet die niet heel veel meer. Dus ik wou een goedkope upgrade doen. Orgineel filter eruit en heb die tuut gezien wat een klein kut gat zeg. Naar de plaatselijke autoshop voor 30 euro een powerfilter gehaald en bij de fixit en pvc buis 75mm boel gemonteerd bij mijn linker luchthapper Wat een verschil echt niet normaal Leek wel of die gechipped was naar stage 2.5 ook boven de 100 krijg ik weer een duw in de rug motor is veen levender geworden, Doordat het orginele luchtfilter niet meer de luchtstroom bij mijn linker luchthapper blokkeerd krijg mijn motor nu ook meer koele lucht.
5 augustus 2012 om 09:06 #17882268oke nice
5 augustus 2012 om 10:21 #17882269@Rayz26 wrote:
Van de week wou ik dit ook gaan doen maar nergens zo”n kutinlegfilter te koop alles moeten ze bestellen. Ik heb een z20let stage 2 speedster turbo Nu boven de 100 doet die niet heel veel meer. Dus ik wou een goedkope upgrade doen. Orgineel filter eruit en heb die tuut gezien wat een klein kut gat zeg. Naar de plaatselijke autoshop voor 30 euro een powerfilter gehaald en bij de fixit en pvc buis 75mm boel gemonteerd bij mijn linker luchthapper Wat een verschil echt niet normaal Leek wel of die gechipped was naar stage 2.5 ook boven de 100 krijg ik weer een duw in de rug motor is veen levender geworden, Doordat het orginele luchtfilter niet meer de luchtstroom bij mijn linker luchthapper blokkeerd krijg mijn motor nu ook meer koele lucht.
zoals je zelf zegt is die z20let van jou niet meer standaard, maar is er al het een en ander aan versleuteld.
waardoor je motor meer lucht nodig heeft.5 augustus 2012 om 11:30 #17882270@Haasje17 wrote:
@BlueAstraG wrote:
@sw_reijnders wrote:
heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag
vermogenswinst 0 . . . feit:jerry
je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen
Kerel, met je 6000 nog wat posts en je manier van typen en “onderbouwen” lijkt het er voor sommigen op, dat je er veel verstand van hebt. En dat zul je in veel gevallen misschien ook zeker wel hebben.
Maar hier krijg ik toch zeer de neiging je de daadwerkelijke feiten in kindertaal aan je uit te leggen.
Maar zoals ik al zei, I’m out. En ik wil jou in je waarde laten. Want dit is niks persoonlijks ofzo.
Meer lucht in een motor levert bijna altijd meer vermogen op. Alleen een standaard ecu zal hiervan vrijwel geen voordeel ondervinden.
Tenzij je ook zorgt dat de ecu en uitlaat tracect tevens aanpast.
hier wil ik even op inhaken,
Ik heb vroeger nog wel eens een vermogensbank tot beschikking gehad. om dit soort dingen te testen.
Bij standaard benzine motoren kwam meestal uit, dat Meer lucht, meestal minder vermogen en koppel gaven, omdat de motorregeling dit op vollast niet kon omzetten.
bij gewoon rijden blijven namelijk de Lambda’s werken, bij vollast worden deze uitgeschakeld, en dat was precies het punt dat dan het vermogen inzakte, en de uitlaatgas temperatuur, motorolietempetatuur en Koelvloeistoftemperatuur vlot deed stijgen, en het mengsel vak flink te arm werd.Dit is op te vangen door een aanpassing in het motorprogramma, op een standaard motor is dat dus eigenlijk niet altijd goed voor een motor om er meer lucht in te gooien.
Willem
5 augustus 2012 om 14:28 #17882271heb mijn dbilas er al in met k&n filter
ben nu nog op zoek naar deze
sorry wat -offtopic5 augustus 2012 om 15:30 #17882272@ronnie opel boy wrote:
ben nu nog op zoek naar deze
sorry wat -offtopicExcuus, ff door spammen off topic. Die DPH Derby performance hose, kun je eenvoudig op hun website bestellen :afro Daar heb ik mijn set ook weg en waren binnen 5 werkdagen binnen.
Groet jraaf
5 augustus 2012 om 16:31 #17882273oke is er geen nederland bedrijf die ze ook heeft
6 augustus 2012 om 16:42 #17882274@ronnie opel boy wrote:
oke is er geen nederland bedrijf die ze ook heeft
Universeel wel maar niet met die exacte pasvorm volgens mij.
Groet jraaf
7 augustus 2012 om 10:48 #178822758 augustus 2012 om 00:45 #17882276Ik heb geen luchtmassameter Willem :)
Mijn auto loopt lekker rijk!
8 augustus 2012 om 18:50 #17882277Heren, ik heb het hele topic doorgelopen en ben nu toch wel benieuwd of het zin heeft om dat kapje weg te halen en een betere luchtfilter erin te duwen? De vraag dan met name voor mijn blok een Z22YH. De luchtfilter heb ik onlangs eruit moeten halen voor de xenon, ik weet nu dus hoe hij eruit moet dus kan ik het veilig weer opnieuw doen…. :)
P.s. de filter was bij mij aan een kant behoorlijk vuil. Ik heb het met mijn boerenkennis en verstand van motoren omgedraaid in de hoop dat dit beter is? Omgedraaid als in boven beneden niet de voorkant omgedraaid naar de achterkant :shock:
8 augustus 2012 om 19:01 #17882278heb ook toevallig even mijn filter bekeken, maar maar ik snap wel dat er
door een gasbetonblok meer zuurstof doorheen gaat dan de standaard lucht filter..
Verschrikkelijk wat is dat ding dik..13 augustus 2012 om 13:27 #17882279Betere luchtfilter is altijd goed, zolang hij maar geen warme lucht kan aanzuigen.
Het zal je geen tientallen pk’s opleveren, maar helpen zal het altijd iets.13 augustus 2012 om 13:45 #17882280Ok thx corsa_gsi. Dan nu de vraag aan alle experts, welke filter is voor mijn blok een goede optie? Waar dien ik op te letten als ik een nieuwe erin wil zetten?
Btw sry voor de topic kaap :(, hierna hou ik ermee op ;)
13 augustus 2012 om 21:20 #17882281Wat wil je? Een Cold air intake of een inlegfilter?
De 2 opties op een rijtje:
-Cold Air Intake: Een Simota Cold Air Intake systeem zou ik aanraden. Ben je meteen klaar. Mooi en erg goed systeem, inclusief een big ass aanzuigbuis.
-Inlegfilter: Een Pipercross inlegfilter zou ik aanraden. Dikke A+ kwaliteit voor niet al te veel geld. Doet niets onder aan K&N, Green e.d.Persoonlijk ben ik meer fan van een Cold Air Intake. Werkt mijns inziens weer net wat beter.
14 augustus 2012 om 11:47 #17882282Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)
Als inlegfilter neem ik liever K&N en als cold air intake ga ik hem van TX Autosport gebruiken (zie foto eerder in dit topic).http://www.txautosport.co.uk/air-filters-33-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is maar net hoe handig je bent om een cold air intake goed te monteren.
Een vervangingsfilterpaneel is slechts een paar klemmetjes los en vast maken en de filters uitwisselen.14 augustus 2012 om 13:57 #17882283Uiteraard, is een persoonlijke keus.
Ik vind jouw opties ook zeer zeker niet verkeerd. Kun je mijns inziens ook geen verkeerde keuze in maken.
14 augustus 2012 om 16:45 #17882284Heren dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik in eerste instantie voor een inlegfilter ga. Ben niet echt een sleutel wonder, dus meteen een volledig nieuw intake systeem is nu nog wat hoog gegrepen voor mij ( jaja stukje zelf kennis ;) ). Ik zal tzt een eigen topic starten met mijn kleine aanpassingen en dan weer wat tips aan julie vragen, misschien ga ik dan wel wat meer sleutelen en wel voor een cold air intake.
Nu back to topic zoals beloofd :)
14 augustus 2012 om 17:26 #17882285@Corsa_GSi wrote:
Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)
Als inlegfilter neem ik liever K&N en als cold air intake ga ik hem van TX Autosport gebruiken (zie foto eerder in dit topic).http://www.txautosport.co.uk/air-filters-33-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is maar net hoe handig je bent om een cold air intake goed te monteren.
Een vervangingsfilterpaneel is slechts een paar klemmetjes los en vast maken en de filters uitwisselen.Het is dat je banden met TX hebt, want ander zou je niet eens serieus overwegen zo’n universeel ding met zo’n geribt slurfje er in te hangen op een houtje touwtje manier.
Dat ding is echt niet vergelijkbaar met een net afgewerkt en op maat gemaakt Simota of een dBilas systeem.
15 augustus 2012 om 15:11 #17882286Check het prijsverschil tussen een Dbilas Flowmaster+Flowpipe (dik 250 euro) tov de TX oplossing (100 euro) :agent
Daarnaast heb ik geen banden met TX, was dat maar waar dan zou ik er nog iets aan overhouden.
Ik draag alleen mogelijke opties aan die ook nog is betaalbaar zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.