Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ontgrenzen luchtfilter.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2012 om 16:23 #17237999
Ik heb hier en daar wat gelezen over het ontgrenzen van het luchtfilterhuis wat wordt hier mee bedoeld en zijn er voorbeelden van,ik heb namelijk een K&N inlegfilter besteld.[chevy vectra 3.2 V6 sedan]
10 april 2012 om 16:24 #17882214AnoniemLid sinds:
1 January 1970Soms zit er een buisje in de aanzuigkant van je filterhuis, deze halen ze er dan uit.
10 april 2012 om 16:31 #17882215@martklanderman wrote:
Soms zit er een buisje in de aanzuigkant van je filterhuis, deze halen ze er dan uit.
Zal ik is gaan bekijken dan en merk je dit met een inleg van K&N?
11 april 2012 om 07:41 #17882216Je merkt het al als je alleen de buisjes eruit haalt met je orginele luchtfilter. Het is een klein verschil. Maar je merkt het wel.
De motor pakt eerder op in de lage toeren zeg maar. :thumb11 april 2012 om 09:19 #17882217Ga ik snel even proberen :) Hoe moet je dat stuk eruit halen? Zagen?
Grtz Seth
11 april 2012 om 09:25 #17882218AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..
11 april 2012 om 09:28 #17882219Ah zo :D Ja proberen kan geen kwaad hé ;)
Grtz
11 april 2012 om 10:43 #17882220Eruit geklikt en nou binnenkort zien hé :)
11 april 2012 om 10:51 #17882221@martklanderman wrote:
Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..
ik kreeg er wel meer aanzuiggeluid van king:
11 april 2012 om 11:07 #17882222Inderdaad, alleen meer geluid, rest zit tussen de oren.
11 april 2012 om 11:13 #17882223ja maar geluid geeft ook het gevoel van snelheid.. ookal zit het tussen je oren
11 april 2012 om 22:13 #17882224Heb er effe mee gereden en moet zeggen dat ik weinig verschil van geluid hoor :)
11 april 2012 om 23:55 #17882225euhm pomp er een sportfilter in met je orginele zal je niet veel merken.
12 april 2012 om 05:50 #17882226Bij m’n Z16SE merkte ik toch wel verschil, waar ik eerder terug naar 2 moest voor bochten, kon ik nu gewoon in 3 blijven. En gashernemingen op de snelweg gaan stukken vlotter.
12 april 2012 om 08:39 #17882227zit dat buisje ook bij een 2.5 v6?
12 april 2012 om 08:41 #17882228@basjuhh1988 wrote:
zit dat buisje ook bij een 2.5 v6?
gewoon je filterbak openmaken, dan zie je het meteen :P
12 april 2012 om 08:49 #17882229tog maar eens kijke morge
12 april 2012 om 08:58 #17882230Het nut van het ontgrenzen van de filterbak zit niet tussen de oren. Dit is gewoon een performance upgrade die werkt.
Standaard wordt er met bepaalde eco en emissie eisen rekening gehouden, dit heeft niks met performance te maken, dit is gewoon moeilijk doen.
Nog niet overtuigd? Waarom denk je dat de filterbak van bijv. een Astra H OPC standaard ontgrenst is? Precies.
Geen uitspraken “tussen de oren” meer.
12 april 2012 om 09:29 #17882231Een verschil merk je maar of het “in je hoofd” ( :jerry ) zit of niet, veel is het niet. Binnenkort gaan zien voor een DBilas sportfilter en hopen dat dit meer verschil maakt :)
12 april 2012 om 09:56 #17882232icm met een sport inlegfilter ga je alweer een stuk meer merken maar het punt was het ontgrenzen van de luchtfilterbox. Dit op zich is al een bewezen perormance upgrade.
En ja, een Dbilas filtersysteem werkt nog beter dan het ontgrenzen van je luchtfilterbox icm sport inlegfilter.
Een flowmaster bijv. of een ander goed cold air systeem zoals bijv. een Pipercross Venom werkt gewoon het beste. Zelf heb ik ook een customized cold air systeem wat ik aan dat rijtje toe kan voegen.
12 april 2012 om 12:49 #17882233AnoniemLid sinds:
1 January 1970@BlueAstraG wrote:
Het nut van het ontgrenzen van de filterbak zit niet tussen de oren. Dit is gewoon een performance upgrade die werkt.
Standaard wordt er met bepaalde eco en emissie eisen rekening gehouden, dit heeft niks met performance te maken, dit is gewoon moeilijk doen.
Nog niet overtuigd? Waarom denk je dat de filterbak van bijv. een Astra H OPC standaard ontgrenst is? Precies.
Geen uitspraken “tussen de oren” meer.
De filterbak van een H opc is totaal anders dan van de andere motoren dus niet te vergelijken ;) En je mag het ook geen performance upgrade noemen. Want het leverd echt geen enkele pk op hoor. Hetzelfde geld voor egr kleppen afdoppen.
Maar mensen geloven graag dat dat soort dingen voor betere performance zorgt. Maar geloof me, echt niet. Ik werk bij een tuner en maak dat soort dingen dagelijks mee. Zowat alle dingen die met emissievermindering te maken hebben, hebben niets met performance te maken. Zal je het afdoppen of uitschrijven gaat je auto echt niet harder van lopen (op de kat na). Alleen word je motor minder vuil van binnen.
Maar er zijn altijd mensen die er weer in trappen helaas..
12 april 2012 om 13:13 #17882234Nah goed, alleen het ontgrenzen van de luchtfilterbox gaat ook geen zoden aan de dijk zetten. Icm een inlegfilter dan weer wel. Je doet niet het 1 zonder het ander om er zo veel mogelijk uit te halen. Los van elkaar maar vooral in combinatie met elkaar is het een performance upgrade. Feit.
Ik snap je wel maar al rijdend geeft zelfs het alleen ontgrenzen van de luchtfilterbak een soepeler rijdende auto, je verlost de auto van een beetje astma zeg maar. Al zou je het niet in pk’s of nm’s uit kunnen drukken, je auto gaat er wel beter en soeper van lopen. Performance betekend prestaties. En dat zit ‘m niet alleen in snelheid. Een auto “presteert” al beter wanneer deze soepeler loopt.
Ik weet wel dat de originele luchtfilterbox van bijv. een Astra G zo onlogisch in elkaar steekt, de 2 buisjes ontlopen elkaar totaal, dit geeft geen lekkere flow en al helemaal niet icm zon standaard papieren filter waar sowieso amper lucht doorheen kan.
12 april 2012 om 16:43 #17882235ook een sportluchtfilter alleen zet geen zoden aan de dijk . . . en geeft je echt niet meer vermogen.
wanneer heeft dat nut, als je eerst een ander inlaatspruitstuk hebt gezet, andere zuigers hebt geplaatst, andere nokkenassen hebt gestoken, een spaghetti spruitstuk hebt geplaatst, etc. etc.
dan idd zorgen dat tie ook genoeg lucht binnen krijgt door er een sportfilter op te zetten en dan de software aan te passen.maar op een standaard motor heeft elke vorm van je luchtfilter aanpassen geen effect op je vermogen.
12 april 2012 om 17:06 #17882236Ik haal het abonnement van dit onderwerp af, dit gaat echt he-le-maal nergens over. Meer koude luchtdoorlaat = meer vermogen. Feit.
En een sport inlegfilter laat tot 40% meer lucht door tov een standaard pieperen filter, zonder de filterende functie te verliezen. Ook een feit.
Het optimaliseren van de flow zorgt voor betere prestaties en een soepeler lopende auto. Ook een feit.
I’m out.
12 april 2012 om 17:14 #17882237heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag
vermogenswinst 0 . . . feit:jerry
je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.