onstekkings probleem (opgelost)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) onstekkings probleem (opgelost)

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    corsabc20xe
    Deelnemer

is je bezine druk regelaar niet naar de knoppen??

als de pomp te veel leverd moet hij dat afvoeren toch.

xstrema

Ik heb al andere benzine rail met injectors geprobeert maar geen verbetering. compressie gemeten op al 4 precies 16 bar.
        Luchtmassa heb ik al vervangen en andere ecu geprobeert maar gewoon blijven verzuipen.

Vinci
        Deelnemer

Benzinepomp is het probleem niet hoor. En als je de pomp nog eens even los gooit, loopt hij dan echt mooi? In de zin van dat je wel ook een beetje toeren kan maken.

Blijf het vinden lijken op verkeerde ontstekings timing. Heb je al eens een stroboscoop er op gehad?

Als het puur en alleen maar verzuipen is dan zou hij wel vlak na starten goed op toeren moeten kunnen komen, want dan moet hij ook veel peut hebben en zou het mengsel meer op een goed mengsel moeten gaan lijken. Als hij dat niet doet is het echt eerder een ontstekings probleem.

Wel oppassen met onbelast toeren maken trouwens, is ERG slecht voor de zuigers!! Zou niet al te lang/ver boven de 4000 toeren gaan!

Vinci
          Deelnemer

Als je een weerstandje kan krijgen kun je ook een 300 ohm (270 ohm of 330 ohm mag ook) in je plug van je temperatuur sensor steken, zo dwing je de ECU om te denken dat de motor al warm is. Dan zou hij op z’n armst moeten lopen namelijk. Als hij dan redelijk normaal loopt bij koude start en je kan hem redelijk op toeren krijgen is het puur verzuipen…

Zou het raar vinden als het enkel verzuipen is. Nogmaals heb ik een keer na reparatie per ongeluk twee bougeiekabels omgedraaid en toen liep de motor precies zo als de jouwe… Heb echt het idee dat de ontstekings timing/volgorde er vet naast staat…

xstrema

zo loopt ie zonder benzine pomp
              [youtube:2n5kdxm0]http://www.youtube.com/watch?v=1jnRrXkMhDE[/youtube:2n5kdxm0]

met benzine pomp dan is het over en begint weer te roken

Vinci
              Deelnemer

Oh ja, dat loopt mooi zat!

Je zou zweren dat er iets met de kabelboom is met betrekking tot de temperatuur sensor dan. Zou dat eens even goed doorpiepen. Zijn niet zo gek veel dingen die het mengsel bepalen.

LMM
                Lambda
                Temp sensor
                Drukregelaar (maar wordt grotendeels gecompenseert door de ECU/lambda)
                Injectoren (idem)
                ECU mapping

Dat zijn ze wel geloof ik…

Vinci
                Deelnemer

Wat stond hij in dat vorige filmpje trouwens uit de motorruimte te roken? Is dat nieuwigheid van uitlaatpakkingen nog ofzo? Of lekt de uitlaat daar nog?

xstrema

lmm, ecu, injectors, rail met druk regelaar zijn reeds vervangen. dus blijft over lamda en tempsensor. ga proberen met de temp sensor.

bij vorige filmpje was alleen spruitstuk verders niks daarom kon de rook omhoog komen.

Vinci
                    Deelnemer

Oh dacht dat je de temp sensor al had vernieuwd… Die is zeker verdacht! Wat ik net al zei is deze voor het grootste deel verantwoordelijk voor het mengsel. Ik zou er zelf een weerstandje voor pakken voor de test, maar als je niks voorhanden hebt kan je hem preventief vervangen, is idd. niet al te duur.

Lambda kost meer, maar is prima te meten…

Vinci
                      Deelnemer

xstrema

Ik heb nieuwe tempratuur senser geplaats wou niet meer starten kwam achter benzine tank ver leeg was :angel
                          Maar met nieuwe benzine probleem opgelost. Het was dus de tempratuur sensor.

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.