Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › onstekkings probleem (opgelost)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2012 om 07:47 #18051910
is je bezine druk regelaar niet naar de knoppen??
als de pomp te veel leverd moet hij dat afvoeren toch.
20 augustus 2012 om 16:25 #18051911Ik heb al andere benzine rail met injectors geprobeert maar geen verbetering. compressie gemeten op al 4 precies 16 bar.
Luchtmassa heb ik al vervangen en andere ecu geprobeert maar gewoon blijven verzuipen.20 augustus 2012 om 17:25 #18051912Benzinepomp is het probleem niet hoor. En als je de pomp nog eens even los gooit, loopt hij dan echt mooi? In de zin van dat je wel ook een beetje toeren kan maken.
Blijf het vinden lijken op verkeerde ontstekings timing. Heb je al eens een stroboscoop er op gehad?
Als het puur en alleen maar verzuipen is dan zou hij wel vlak na starten goed op toeren moeten kunnen komen, want dan moet hij ook veel peut hebben en zou het mengsel meer op een goed mengsel moeten gaan lijken. Als hij dat niet doet is het echt eerder een ontstekings probleem.
Wel oppassen met onbelast toeren maken trouwens, is ERG slecht voor de zuigers!! Zou niet al te lang/ver boven de 4000 toeren gaan!
20 augustus 2012 om 17:36 #18051913Als je een weerstandje kan krijgen kun je ook een 300 ohm (270 ohm of 330 ohm mag ook) in je plug van je temperatuur sensor steken, zo dwing je de ECU om te denken dat de motor al warm is. Dan zou hij op z’n armst moeten lopen namelijk. Als hij dan redelijk normaal loopt bij koude start en je kan hem redelijk op toeren krijgen is het puur verzuipen…
Zou het raar vinden als het enkel verzuipen is. Nogmaals heb ik een keer na reparatie per ongeluk twee bougeiekabels omgedraaid en toen liep de motor precies zo als de jouwe… Heb echt het idee dat de ontstekings timing/volgorde er vet naast staat…
20 augustus 2012 om 18:52 #18051914zo loopt ie zonder benzine pomp
[youtube:2n5kdxm0]http://www.youtube.com/watch?v=1jnRrXkMhDE[/youtube:2n5kdxm0]met benzine pomp dan is het over en begint weer te roken
20 augustus 2012 om 19:09 #18051915Oh ja, dat loopt mooi zat!
Je zou zweren dat er iets met de kabelboom is met betrekking tot de temperatuur sensor dan. Zou dat eens even goed doorpiepen. Zijn niet zo gek veel dingen die het mengsel bepalen.
LMM
Lambda
Temp sensor
Drukregelaar (maar wordt grotendeels gecompenseert door de ECU/lambda)
Injectoren (idem)
ECU mappingDat zijn ze wel geloof ik…
20 augustus 2012 om 19:12 #18051916Wat stond hij in dat vorige filmpje trouwens uit de motorruimte te roken? Is dat nieuwigheid van uitlaatpakkingen nog ofzo? Of lekt de uitlaat daar nog?
20 augustus 2012 om 19:17 #18051917lmm, ecu, injectors, rail met druk regelaar zijn reeds vervangen. dus blijft over lamda en tempsensor. ga proberen met de temp sensor.
bij vorige filmpje was alleen spruitstuk verders niks daarom kon de rook omhoog komen.
20 augustus 2012 om 19:21 #18051918Oh dacht dat je de temp sensor al had vernieuwd… Die is zeker verdacht! Wat ik net al zei is deze voor het grootste deel verantwoordelijk voor het mengsel. Ik zou er zelf een weerstandje voor pakken voor de test, maar als je niks voorhanden hebt kan je hem preventief vervangen, is idd. niet al te duur.
Lambda kost meer, maar is prima te meten…
20 augustus 2012 om 19:23 #1805191924 augustus 2012 om 18:23 #18051920Ik heb nieuwe tempratuur senser geplaats wou niet meer starten kwam achter benzine tank ver leeg was :angel
Maar met nieuwe benzine probleem opgelost. Het was dus de tempratuur sensor. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.